Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har chattet og sendt bilder+ utroskap.:(


Anbefalte innlegg

Først må jeg si at trådstarter har min største medfølelse. Det er for mange (inkludert meg) svært ødeleggende å bli gått bak ryggen på, og dette fremstår som en ganske ekstrem situasjon. Jeg har selv opplevd at min tidligere samboer utvekslet bilder og video-chattet med andre menn over nett, dog gikk hun ikke så langt som i ditt tilfelle (så vidt jeg vet).

 

Jeg forsøkte første gangen som var tidlig i forholdet å skrive det på kontoen for "læring" med den begrunnelse at vi kanskje ikke hadde samme oppfatning om hva som var akseptabelt i et forhold. Denne opplevelsen satte dype spor i meg og jeg hadde store problemer med å gi slipp på dette sviket å legge det bak meg. Forholdet ble aldri helt bra med tanke på tillit, og det var selvsagt andre elementer som også fungerte dårlig. Til slutt synes jeg samlivet fungerte såpass dårlig at jeg kom frem til at jeg ikke ville ha det slik resten av livet, og ga beskjed om det. Ble da tryglet om "å prøve over sommeren" for å se om vi kunne få det bedre, og dum som jeg var aksepterte jeg dette forslaget. Det hele endte opp med at hun benyttet den ekstra tiden på å starte jakten på en ny mann, noe jeg fikk vite etter at vi gikk hver til vårt.

 

Poenget mitt med dette er at enkelte ikke lærer, og om du tar henne tilbake vil du i henhold til mine erfaringer bare utsette deg for ytterligere svik senere. Dette har du vel for så vidt allerede opplevd og jeg håper ikke du vil gjenta det flere ganger. Du er for god for å la deg bli herset med av en kvinnfolk av denne typen, så når dere endelig har gått fra hverandre, ikke gå tilbake. Hun kommer ikke til å endre seg, og du kommer heller aldri til å klare å stole på henne igjen.

 

Når det gjelder barnebidrag har jeg hørt fra bekjente i tilsvarende situasjoner at det lønner seg å sette seg godt inn i regelverket for bidrag, og tilpasse sin aktivitet i forhold til det som står der. Kan være en del kroner å spare på å være bevisst det regelverket som er laget. Det er klart det er sure penger, men du får trøste deg med at det heldigvis ikke ble noe barn nr. 2 med dette kvinnfolket, og at pengene forhåpentligvis bidrar til god velferd for deres felles barn.

 

Alternativet er at du selv søker hovedomsorg eller 50/50 deling, men din arbeidssituasjon kan vel sikkert gjøre dette noe utfordrende. Om dette er ønskelig for deg, og mor av ulike årsaker ikke bør ha hovedomsorgen, kan du vurdere om et jobbskifte vil stille deg i en bedre situasjon.

 

 

tusen takk for 1 veldig godt svar! Du har veldig rett i det! Mine nermeste kompiser begynne og ta avstand ifra meg også og sier at jeg ikke skal ta henne med på besøk til dem for da kommer flere av dem til og hudflette henne for og si det mildt! Og det med jobb! Jeg er idag 28 år og har seilt siden jeg gikk ut av ungdomskolen er egentlig ubrukbar i anna arbeid! Har ikke kunnet tenke meg noe og gjøre på land i det hele tatt! Det er som du si at det gjør vondt til og begynne med! Det går nok over etter en stund! og tar jeg valget så vil hun nok også innse at livet som alenemor er ikke noen dans på roser det heller. Jeg har foresten rein sammvittighet! Har vert utrolig domsnill med penger og det meste med henne! Hun har sparka beina på meg så sykt at jeg vet ikke om jeg noen gang kommer til og komme meg igjennom det! Har mistet totalt gnisten! Er ikke den samme mannen lenger! Klarer ikke tanken på og vere aleine heller og at det kommer en ny mann inn og skal oppdra lille jenta mi som er helt sikkert at det kommer det til og gjøre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvde nav sin kalkulator på barnebidrag. vist jeg hadde ungen 10-14 dager i måneden så ribber hun meg faktisk for nesten 4 000 kr i måneden uansett! fy faen for 1 opplegg altså! heilt utrolig!

 

Som nevnt. Systemet er bygget opp rundt mors rettigheter. Selv om det er "likestilling" så er det i praksis mor som har rettspleien på sin side. Dessuten vil du møte et system som ser mor som sannferdig, og du som en løgnhals. Derfor er dokumentering viktig fremover.

 

Det aller beste ved brudd er om dere kan samarbeide. Når det ikke går, så må en være forberedt på at en stiller med et stort handikap. Fordi en er mann, forsørger og skyldig for at moren ikke har inntekt.

 

Har du kjøpt ting til datteren. Ta vare på kvitteringen. Dokumenter din innsats ovenfor datteren når du er hjemme fra jobb. Når du er på jobb er det ikke så mye du kan gjøre.

 

Dessuten, vær forberedt på følgende, selv om det er kynisk sagt av meg. Hvis brudd blir "stygt" og det blir kamp mellom deg og mor så kan påstander bli sagt mot deg som du vanskelig kan beskytte deg mot. F.eks seksuelle handlinger utført av deg, da som oftest mot din datter. Men også f.eks hun vil anklage deg for voldtekt. Ha dette i mente. Selv om det er den ekstreme delen av brudd, så forekommer det dessverre titt og ofte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kast henne ut, slike mennesker er faen ikke verdt å ta vare på!

 

Dere har en datter på 3år, og så knuller mora rundt med random menn? Fy faen for et tåpelig menneske.. Ikke bare føkker dette med psyken til datteren deres, det bryter deg sakte men sikkert ned.

 

For å si det sånn, bryter hun noe såpass "hellig" som det en gang, så kan jeg garantere at det skjer igjen! Noen mennesker er ikke til å stole på, og du kommer til å føle deg mye bedre hvis du kommer deg videre og vekk fra henne!

Personlig bryter jeg kontakten med mennesker som viser seg å være "untrustworthy", selvfølgelig er det hardt, men det blir utrolig mye bedre senere!

 

En gang utro, alltid utro.

Lenke til kommentar

Spør du virkelig om råd angående dette? Svaret er opplagt, gi faen i hele jævla hora! Det er fint at hun nesten ikke har noe inntekt, så kan hun sitte der for seg selv og slite økonomisk, samtidig får hun tenke over hva hun har gjort.

Skjønner ikke at hun klarer å si at hun er til å stole på, hadde vært min samboer hadde det vært på hue og ræva ut tvert, ikke engang diskutabelt!

Ikke la deg felle av noen krokodilletårer som hun tydeligvis kommer med.

Endret av Nickless
Lenke til kommentar

Spør du virkelig om råd angående dette? Svaret er opplagt, gi faen i hele jævla hora! Det er fint at hun nesten ikke har noe inntekt, så kan hun sitte der for seg selv og slite økonomisk, samtidig får hun tenke over hva hun har gjort.

Skjønner ikke at hun klarer å si at hun er til å stole på, hadde vært min samboer hadde det vært på hue og ræva ut tvert, ikke engang diskutabelt!

Ikke la deg felle av noen krokodilletårer som hun tydeligvis kommer med.

 

Problemet i slike saker er at barnet blir skadelidende. Siden mor ikke har noen inntekt så vil barnebidraget gå rett til mors underhold. Jeg har selv en ex som lever av barnebidraget. Ufattelig lavmåls men enkelte kvinner eier ikke moralske skrupler desverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør du virkelig om råd angående dette? Svaret er opplagt, gi faen i hele jævla hora! Det er fint at hun nesten ikke har noe inntekt, så kan hun sitte der for seg selv og slite økonomisk, samtidig får hun tenke over hva hun har gjort.

Skjønner ikke at hun klarer å si at hun er til å stole på, hadde vært min samboer hadde det vært på hue og ræva ut tvert, ikke engang diskutabelt!

Ikke la deg felle av noen krokodilletårer som hun tydeligvis kommer med.

 

Problemet i slike saker er at barnet blir skadelidende. Siden mor ikke har noen inntekt så vil barnebidraget gå rett til mors underhold. Jeg har selv en ex som lever av barnebidraget. Ufattelig lavmåls men enkelte kvinner eier ikke moralske skrupler desverre.

 

Det er selvfølfelig leit. Blir irritert av at det faktisk finnes slike mennenesker!

Lenke til kommentar

Ja det er forferdelig sårende! Med tanke på at den jenta var ivertfall den jeg trudde skulle vere min rette! Uansett hvordan jeg snur og vrenger på det så klarer jeg ikke stoppe og tenke på det! er tøff i det ene øyeblikke og det andre så savner jeg henne noe hinsides mye!! det er bare 14 dager til vi såkalt skal flytte sammen igjen! hun fantaserer om nye møbler og kor fint og flott vi skal få det og forteller meg alt vi skal kjøpe til ungen til rommet hennes og det ene og det andre! Jeg klarer ikke engang og gå i samme by som hun har vert utro i uten og tenke på det! Ting er ikke så veldig vanskelig no som det var til og begynne med, men sliter masse med det fortsatt! Har utrolig lyst og kjøpe 1 spion program til pcen for og så skrive ut alt og vise henne at hun fortsatt ikke er til og stole på vist jeg finner ut av noe etter en tur på jobb igjen! Jeg har ivertfall sagt klart og tydelig ifra at er det noe som kommer fram vist vi flytter sammen så tar jeg alt vi eier og har brenner det på plassen framfor heile nabolaget så alle vet det! Hun prøver virkelig no og vere god og snill mot meg! Skaden er skjedd i mine øyne! Hun sa hun lå med han for hun ikke var HAPPY! og følelsan var feil! Rett før jeg reiste skulle vi ha flere unger og vi så på hus sammen så jeg klarer ikke forstå at det kunne vere så ille med oss!?!?!?!?!?! SJOKKERT MILDT SAGT!

Lenke til kommentar

Du må bare roe deg ned litt, også må du komme på en måte å komme deg ut av dette forholdet. Hun er tydeligvis alt annet en enn god person, spesielt mot deg.

 

Ja du har vel rett i det! Har snupp opp ned på alt mange ganger! klarer ikke og ta steget ut av det! hun psyker meg så jævlig ned! Da sletter hun meg på Fb og vil ikke snakke med meg osv! Blir liksom aldri helt kvitt henne! får det bare ikke til! skulle gjerne hatt noen råd der! Har foresten en utrolig god venninde jeg har kjent i mange år. og hun har vert en utrolig god støttespiller. og for og være ærlig har hun begynt og vise interesse for meg også! virker sånn ivertfall... skal jeg bare gi f i hun jeg er med no!!?? det er det som er probleme klarer ikke tanken uten henne. har blitt totalt avhengi av henne!

Lenke til kommentar

Spør du virkelig om råd angående dette? Svaret er opplagt, gi faen i hele jævla hora! Det er fint at hun nesten ikke har noe inntekt, så kan hun sitte der for seg selv og slite økonomisk, samtidig får hun tenke over hva hun har gjort.

Skjønner ikke at hun klarer å si at hun er til å stole på, hadde vært min samboer hadde det vært på hue og ræva ut tvert, ikke engang diskutabelt!

Ikke la deg felle av noen krokodilletårer som hun tydeligvis kommer med.

 

Problemet i slike saker er at barnet blir skadelidende. Siden mor ikke har noen inntekt så vil barnebidraget gå rett til mors underhold. Jeg har selv en ex som lever av barnebidraget. Ufattelig lavmåls men enkelte kvinner eier ikke moralske skrupler desverre.

 

HAr en bekjent som gjør det samme.. Går det ikke ann å gjøre så pengene man gir til mor blir brukt på barna? F.eks kreve kvitteringer og slikt? Eller hva med å kjøpe tingene selv?? Hvis man kjøper klær, mat, bleier og leker til barnet til 4000 pr mnd, MÅ man da gi barnebidrag til moren som hun kan bruke fritt selv??

Lenke til kommentar

Hele bidragsordningen er jo helt tullerusk. For det første så er summen alt for høy i forhold til hva det koster å brødfø et barn, spesielt i de lavere aldersgruppene.

 

Det andre er at det er ingen behovsprøving rundt disse pengene, så om mor tjener 12 millioner kr i året så må far uansett betale fullt bidrag.

 

Og som du påpeker så er det ingen som kontrollerer hva pengene faktisk blir brukt til. I prinsippet kan mor la barnet gå for lut og kaldt vann og heller bruke alt på seg selv.

 

At denne ordningen ikke diskuteres på stortingsnivå er fullstending ubegripelig for meg, men jeg er jo mann så det er jo begrenset hva jeg forstår.

Lenke til kommentar

Det som gjør meg så inni hampen sint er at menn ikke har noen rettigheter i dagens samfunn.

 

Det eneste vi er brukbare til er å tjene penger til kvinner, og det er da eneste vi kan bidra med i en barnefordelingssak.

Vi kan få se barna en gang i blant når mor bestemmer og vi må betale 100% av hva det koster å ha barna hos mor og selvfølgelig må vi jo betale når barna er hos oss også for det er tydeligvis ikke tatt med som en kostnad i dagens ordning. Når barna er hos far så er visst det gratis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

det er bare 14 dager til vi såkalt skal flytte sammen igjen! hun fantaserer om nye møbler og kor fint og flott vi skal få det og forteller meg alt vi skal kjøpe til ungen til rommet hennes og det ene og det andre! Jeg klarer ikke engang og gå i samme by som hun har vert utro i uten og tenke på det!

 

Jeg tror at den største terskelen i et brudd er dørstokken. Det er mye praktisk som en gruer seg til i forbindelse med opphør av samboerskap, noe som gjør at det er vanskelig å ta steget. Nå er du i den "heldige" situasjonen at du faktisk ikke bor sammen med henne lengre. Halve jobben er allerede gjort. Ikke ødelegg for deg selv med å gå tilbake i samboerskap med henne!

 

Har utrolig lyst og kjøpe 1 spion program til pcen for og så skrive ut alt og vise henne at hun fortsatt ikke er til og stole på vist jeg finner ut av noe etter en tur på jobb igjen!

 

Dette forteller meg at du ikke har noe form for tillit til henne, og det er rett og slett ikke noe å bygge et forhold på. Anbefaler også at holder deg for god for spionprogrammer, både fordi det er sikkert er ulovlig og fordi du sannsynligvis får alt for mye informasjon og en enda mer brutalt møte med hennes nedsettende tanker om deg.

 

Jeg har ivertfall sagt klart og tydelig ifra at er det noe som kommer fram vist vi flytter sammen så tar jeg alt vi eier og har brenner det på plassen framfor heile nabolaget så alle vet det! Hun prøver virkelig no og vere god og snill mot meg! Skaden er skjedd i mine øyne! Hun sa hun lå med han for hun ikke var HAPPY! og følelsan var feil! Rett før jeg reiste skulle vi ha flere unger og vi så på hus sammen så jeg klarer ikke forstå at det kunne vere så ille med oss!?!?!?!?!?! SJOKKERT MILDT SAGT!

 

Du har sagt tydelig fra.... det har du vel gjort tidligere også? Tar du henne tilbake viser du at gjennomføringevnen mangler. Hun vil ha all makt over deg og hun kommer til å fortsette å misbruke den makten på samme måte som hun har gjort tidligere.

 

Jeg skjønner det er vanskelig å skjære gjennom å si at nok er nok, både med tanke på at du uansett må samarbeide med henne om barnet og av hensyn til barnet selv. At hun sletter deg på Facebook slik du forklarer i en annen post må du bare godta, og det spiller vel egentlig liten rolle. Hun trenger vel uansett ikke se hva du bedriver tiden din med på Facebook nå lengre?

 

Er hun vanskelig med tanke på samarbeidet om barnet kan du prøve å gå gjennom besteforeldrene slik at de får snakket litt vett i henne, eller du kan gå rett på advokat.

Lenke til kommentar

Enig med en del av det valentino skriver men mener følgende er veldig farlig;

 

Er hun vanskelig med tanke på samarbeidet om barnet kan du prøve å gå gjennom besteforeldrene slik at de får snakket litt vett i henne, eller du kan gå rett på advokat.

 

I en konflikt vil jeg påstå at man kun kan stole på seg selv, og sine foreldre/søsken. Alt og alle utenfor denne lille sfæren er potensielt "kjøpbare". Enhver konflikt vil medføre at tidligere venner og bekjente må ta stilling. Og en slik stillingstaking er ikke rasjonell. Den er basert på massive følelser.

 

Hennes familie vil støtte henne.

Hannes familie vil støtte han.

Resten er opp til "kamp".

 

Derfor mange menn ofte faller fra. Fordi de har invistert alt i arbeid og tanken at en må brødfø sin familie. De forkaster det sosiale nettverk, og invisterer alt av energi og omtanke til familie. Men dagens samfunn vektlegger ikke slikt, det blir heller sett på noe negativt; "jasså, du er ute å jobber masse overtid. Da viser du jo at du ikke vil vektlegge kvalitetstid med ditt barn.".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...