Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama har chattet og sendt bilder+ utroskap.:(


Anbefalte innlegg

Hei. trenger egentlig litt råd fra andre! siden det ikke er så lett og snakke med noen om det! Dama og jeg har vert sammen litt over 5 år no. og har en datter på 3 år. Jeg har altid reist rundt om i verden på båt som en del av jobben. No her for litt siden i fjor tok jeg henne på fersken med og sende meldinger og bilder og og det ene og det andre alt det mest groteske og verste du kan tenke deg. om knulling, kosing bilder av alt mulig. Med veldig mange menn! Jeg konfronterte henne med det og da kom det fra hun viste ikke kor mange det kunne vere og det var web cam og chatting på chatte sider i tilegg til msn facebook og mobilen. Hun begynte og gråte og lovet aldri igjen! Og vi ble enige om at det ikke skulle skje igjen. Så reiste jeg på jobb igjen. og 3 uker ut i i turen forteller hun meg at du låg sammen med en fyr på nasch! Hun gjorde som hun lovet og sendte meg en melding på FB at hun var kommet sei hjem tidlig og var trøtt og ville sove. Det var bare noe jeg krevde for og forsikre meg om at hun var trygg og kommet seg hjem fra byen! Jeg reiste hjem og var fast bestemt på og hive henne ut og det gjorde jeg. vi sa opp leiligheten og flytte hjem til foreldrene ver for oss. Så etter en stund begynte hun og mase og jeg måtte tilgi henne og ta henne tilbake. Og det har jeg gjort sånn delvis! Jeg skal hjem om 14 dager igjen fra jobb og da har hun funnet en ny leilighet som vi kan bo og flytte sammen i. Jeg klarer ikke og legge det bak meg. går litt bedre men det gnager og jeg har blitt fulstendig paranoid av heile opplegget! Hun har nesten ikke inntekt og jeg tjener helt ok.Hun har fått alt hun har pekt på av meg! hun har hatt det så fritt og fint økonomisk! Hun har så jævlig balletak på meg! Hvordan i helvette skal jeg klare og komme meg ut av det og leve 1 normalt liv og finne ei som er snill og trofast mot meg! så det skal betales en mange 1000 for depositum og alt som ikke er noe problem for min del! saken er at jeg har tenkt så mange ganger på og gjøre det slutt men får aldri fingeren ut av ræva og klarer og gjøre det! Hun sier hun er til og stole på og skal aldri gjøre lignende igjen aldri! så gråter hun vist jeg sier jeg ikke vil og det ender da opp med at jeg vil liksom.! Klarer ikke tanken på og vere uten henne heller

 

Hilsen VELDIG FORTVILET SJEL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har brutt tilliten flere ganger, og kommer nok til å gjøre det igjen. Jeg ville kommet meg langt vekk, slutt å vær så jævla tøffel. Er jo helt på trynet at du skal forsørge henne og gi henne alt. Hun er utro mot deg også forsørger du henne i tillegg, blir kvalm av slikt.

 

Flytt langt vekk i fra henne, men sørg for å ha en nogenlunde grei kontakt med tanke på barnet. Dere kan være venner for barnets skyld. Du burde ikke ha noen problemer med å finne deg en grei jenta et annet sted.

 

Meld deg inn i "DNT", den norske turistforening og møt ei hyggelig jordnær jente på fjelltur med egen inntekt og som står på egne bein. Godt for deg, og kanskje godt for "exen din" som må skaffe sin egen jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

hun har klart og snu det over på meg! vist ikke jeg slutter og mase på henne om det så blir det slutt og jeg må stole på henne igjen! Den ene dagen sier hun at hun er glad i meg men ikke på rette måten noen timer senere kanskje dagen etterpå unnskylder hun sei for alt det dumme hun har sagt og gleder seg til og flytte sammen med meg igjen og alt! Den tida jeg fant det ut var vi og så på flere kjøpe leiligheter og hus. og vi planla 1 nytt barn sammen så hun gikk ikke på prevansjon eller noe. Så utrolig tris og for jævlig og finne ut at hun har utnyttet all tiden hun har vert alene mens jeg har vert på jobb til og fingre sei på webcam og bilder og chatting! Snakket om oss til ukjente men at ting ikke var så bra og at hun skulle flytte ifra meg og alt! så jeg forstår ingen ting da alt det her kommer opp av det blå! forferdelig skuffet! Men så klarer jeg ikke ta steget og vere aleine uten henne! hun har meg så sykt rundt fingern! heilt utrolig!

Lenke til kommentar

Men så klarer jeg ikke ta steget og vere aleine uten henne! hun har meg så sykt rundt fingern! heilt utrolig!

 

Du må. Det eneste hun kontrollerer over deg er følelsene dine, og den kontrollen er du nødt til å vinne tilbake. Ifølge det du selv skriver er det du som tjener penger, så den reelle makten er det du som sitter med.

 

Det kommer til å bli tungt i starten, men det kommer til å bli enda verre hvis du ikke kommer deg vekk så fort som mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men så klarer jeg ikke ta steget og vere aleine uten henne! hun har meg så sykt rundt fingern! heilt utrolig!

 

Du må. Det eneste hun kontrollerer over deg er følelsene dine, og den kontrollen er du nødt til å vinne tilbake. Ifølge det du selv skriver er det du som tjener penger, så den reelle makten er det du som sitter med.

 

Det kommer til å bli tungt i starten, men det kommer til å bli enda verre hvis du ikke kommer deg vekk så fort som mulig.

 

Hun kommer sikkert også til og ribbe meg med tanke på barnebidrag også den slue kjerringa! livet har blitt 1 helvette og vere på havet etter alt det her! går utover søvn jobb og alt egentlig

Lenke til kommentar

Hvis du engang kommer til erkjennelsen at nok er nok;

1. Hold deg rolig.

2. Det er MEGET viktig, MEGET, å sikre deg selv og din datter ved brudd. Fordi ved juridisk krangel vil alt være til hennes gunst ved påstand mot påstand. Dokumenter alt.

 

Ett sted er kanskje å høre denne;

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Har ikke noe form for dokumentasjon på det siden jeg har bare prøvd og fortrengt det så godt det går! så da er vel jeg like langt vist det skulle bli noe juridisk ut av det! Jeg blir nok tapern ut av saken tenker jeg.Men no har jeg faste ordninger med seiling siden jeg er på supply og da er det fast 4 uker på og av fastsatt for hele året så da må det no gå og få delt omsorg! 4 uker ver uten at det skal bli noe problem!? er livredd for at jeg får se dattera mi anna ver helg bare eller noe sånt når jeg er hjemme og det er for lite for min del!

Lenke til kommentar

Har ikke noe form for dokumentasjon på det siden jeg har bare prøvd og fortrengt det så godt det går! så da er vel jeg like langt vist det skulle bli noe juridisk ut av det! Jeg blir nok tapern ut av saken tenker jeg.Men no har jeg faste ordninger med seiling siden jeg er på supply og da er det fast 4 uker på og av fastsatt for hele året så da må det no gå og få delt omsorg! 4 uker ver uten at det skal bli noe problem!? er livredd for at jeg får se dattera mi anna ver helg bare eller noe sånt når jeg er hjemme og det er for lite for min del!

 

Hør på klippene av Erik Mørch. Det er en del av de. Da får du tid til å roe ned. Og erfare fra de som har vært igjennom eksakt det du står midt oppe i nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk på hva du gjør med datern din, 4 uker der, 4 uker her. Faste omgivelser og struktur, tror det trengs for en bra oppvekst. Vær en god pappa, og ta det som retten / rådgiver / what not mener er best. Prat med noe helsepersonell eller folk som kan litt mer om detta enn random forum brukere.

Lenke til kommentar

Tenk på hva du gjør med datern din, 4 uker der, 4 uker her. Faste omgivelser og struktur, tror det trengs for en bra oppvekst. Vær en god pappa, og ta det som retten / rådgiver / what not mener er best.

 

En stabil oppvekst er viktig, men ikke hvis det går på bekostning av foreldrene. Dessuten, trådstarter vil ikke være i stand til å gi sin datter den stabile og trygge oppveksten hun trenger når han vet at moren løper rundt og har seg med tilfeldige menn hun møter på nettet.

 

 

Prat med noe helsepersonell eller folk som kan litt mer om detta enn random forum brukere.

 

«Random forum brukere» er personer som har opplevd mye av det samme trådstarter har, så ikke forkast det vi sier bare fordi du ikke vet hvem vi er eller hvilke faglige bakgrunn vi har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk her er ganske random. For det er ingen uniform utforming av medlemenes opplevelser, faglige kunnskap, el. Så om du tolket det feil så sorry. Dette forumet har alt mulig rart av folk, et TILFELDIG utvalg, noen ute for å kødde, noen som virkelig kan hjelpe.

Endret av Valkyrex
Lenke til kommentar

Folk her er ganske random. For det er ingen uniform utforming av medlemenes opplevelser, faglige kunnskap, el. Så om du tolket det feil så sorry. Dette forumet har alt mulig rart av folk, et TILFELDIG utvalg, noen ute for å kødde, noen som virkelig kan hjelpe.

 

Jeg tolket innlegget ditt som at du rådet trådstarter til å bli i forholdet for datterens skyld, og at du mente han ikke burde høre på våre råd. Hvis det var feil, er det jeg som skal beklage! :)

 

 

prøvde nav sin kalkulator på barnebidrag. vist jeg hadde ungen 10-14 dager i måneden så ribber hun meg faktisk for nesten 4 000 kr i måneden uansett! fy faen for 1 opplegg altså! heilt utrolig!

 

Ikke ta sorgene på forskudd. Du kan ikke kaste bort livet ditt på noen som lyver og er utro.

Lenke til kommentar

prøvde nav sin kalkulator på barnebidrag. vist jeg hadde ungen 10-14 dager i måneden så ribber hun meg faktisk for nesten 4 000 kr i måneden uansett! fy faen for 1 opplegg altså! heilt utrolig!

Og velkommen i klubben sier nå jeg.

 

takker og bukker for det;)

Lenke til kommentar

Først må jeg si at trådstarter har min største medfølelse. Det er for mange (inkludert meg) svært ødeleggende å bli gått bak ryggen på, og dette fremstår som en ganske ekstrem situasjon. Jeg har selv opplevd at min tidligere samboer utvekslet bilder og video-chattet med andre menn over nett, dog gikk hun ikke så langt som i ditt tilfelle (så vidt jeg vet).

 

Jeg forsøkte første gangen som var tidlig i forholdet å skrive det på kontoen for "læring" med den begrunnelse at vi kanskje ikke hadde samme oppfatning om hva som var akseptabelt i et forhold. Denne opplevelsen satte dype spor i meg og jeg hadde store problemer med å gi slipp på dette sviket å legge det bak meg. Forholdet ble aldri helt bra med tanke på tillit, og det var selvsagt andre elementer som også fungerte dårlig. Til slutt synes jeg samlivet fungerte såpass dårlig at jeg kom frem til at jeg ikke ville ha det slik resten av livet, og ga beskjed om det. Ble da tryglet om "å prøve over sommeren" for å se om vi kunne få det bedre, og dum som jeg var aksepterte jeg dette forslaget. Det hele endte opp med at hun benyttet den ekstra tiden på å starte jakten på en ny mann, noe jeg fikk vite etter at vi gikk hver til vårt.

 

Poenget mitt med dette er at enkelte ikke lærer, og om du tar henne tilbake vil du i henhold til mine erfaringer bare utsette deg for ytterligere svik senere. Dette har du vel for så vidt allerede opplevd og jeg håper ikke du vil gjenta det flere ganger. Du er for god for å la deg bli herset med av en kvinnfolk av denne typen, så når dere endelig har gått fra hverandre, ikke gå tilbake. Hun kommer ikke til å endre seg, og du kommer heller aldri til å klare å stole på henne igjen.

 

Når det gjelder barnebidrag har jeg hørt fra bekjente i tilsvarende situasjoner at det lønner seg å sette seg godt inn i regelverket for bidrag, og tilpasse sin aktivitet i forhold til det som står der. Kan være en del kroner å spare på å være bevisst det regelverket som er laget. Det er klart det er sure penger, men du får trøste deg med at det heldigvis ikke ble noe barn nr. 2 med dette kvinnfolket, og at pengene forhåpentligvis bidrar til god velferd for deres felles barn.

 

Alternativet er at du selv søker hovedomsorg eller 50/50 deling, men din arbeidssituasjon kan vel sikkert gjøre dette noe utfordrende. Om dette er ønskelig for deg, og mor av ulike årsaker ikke bør ha hovedomsorgen, kan du vurdere om et jobbskifte vil stille deg i en bedre situasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...