Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke hoste? (wc3/cs 1.6)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg sitter på en maskin som kjører win7 ultimate. Jeg har statisk IP-addresse, og mulighet for å kjøre både trådløst og kabel. Jeg har fibernett, og en Netgear WNDR3700-ruter som har åpnet alle essensielle porter, tror jeg (bilde her).

 

Jeg har forsøkt å både legge inn de samme portene i Windows firewall, og slått hele dritten av. Utfallet er alltid det samme: "cannot connect to server", for alle externe IP-addresser. Lokalt på nettet kan alle koble seg til. Jeg bruker foreløpig ingen antivirusprogrammer heller. Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke får hostet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig port (6112) er valgt ved standard. Forøvrig gjelder problemet både wc3, cs og trolig enhver hostingsituasjon som krever at eksterne IP-addresser kobler seg opp til meg. Problemet fikses ikke gjennom en fiffig innstilling lokalt i spillet jeg prøver å hoste.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Det er den eksterne IP-adressen jeg forsøker å koble meg til med (connect 85.200.20.198:27016). Problemet da er at det er ingen oppkobling med serveren overhodet, hverken lokalt eller eksternt. Derimot, benytter jeg meg av den lokale ip-adressen (192.168.1.4:27016) så får jeg koblet meg til den lokalt, men ikke eksternt (selvfølgelig). Til sammenligning, så vises mitt "custom game" i spill-listen (wc3) slik at alle kan se den, både eksterne og lokale, men kun lokale får fullført en oppkobling. Dette tyder på lukket port, men som dere ser i bildet helt øverst så er portene åpen. Det gjelder også for Windows Firewall (i tillegg til at jeg har slått den av). Så nå sitter jeg fast.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

!! Virker som at min NETGEAR-ruter er underlagt et subnet til en annen (modem)ruter. Det betyr trolig at jeg må åpne portene for denne for seg selv, og dirigere request på disse portene til min ruter, og så videre til min datamaskin. Problemet er at jeg bor i en underetasje, og har ingen direkte tilgang til denne, men et utstøpsel fra veggen (NIC) som da trolig strekker seg videre til en av LAN-portene på denne (modem)ruteren. Denne kabelen er da selvfølgelig koblet i min NETGEARs WAP. Får ta en telefon til BKK og høre hva de sier til at jeg vil gjøre endringer på et modem hvor jeg hverken har brukerid eller passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...