Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen i kroppsøving vår 2012


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har det blitt vedtatt?

 

Eksamen er relativt grei. For det meste er det drøftingsoppgaver, og for å være helt ærlig er det en større fordel å være flink i norsk enn i kroppsøving. Av fagrelaterte oppgaver kommer det alltid oppsett av treningsopplegg. Det er viktig å være flink på både periodeplaner og øktplaner! Ellers gjelder det å ha en generell oversikt over faget og å skrive godt og reflektert.

 

Lykke til!

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Jeg har også kroppsøvingseksamen denne våren, hadde vært kjekt å fått til en slags motivasjonstråd av dette. Har lest gjennom boka, tatt oppgavene på bokas nettsted, og nå driver jeg og leser litt diverse linker og andre oppgaver for å få litt dybde. Hater kroppsøving tbh, er glad boka har flere illustrasjoner enn ei barnebok.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes ikke den var så veldig vanskelig egentlig, og jeg bladde så vidt litt i boka dagen før eksamen. Enig i at det er en stor fordel å være flink i norsk fremfor å kunne alt om trening på rams for å klare seg godt på denne eksamen.. Var litt vanskelig med analysene og å planlegge en tur synes jeg :p Jaja, får bare vente å se hva resultatet blir da, jeg er skikkelig spent :D

Lenke til kommentar

Det er lokalgitte eksamener, altså blir det gitt ulike eksamener rundt om i landet. Det er kun de sentralgitte som er identiske og tas samtidig over hele landet.

Heisann! Jeg hadde eksamen i dag, og dette var en felles eksamen for alle fylker nord for, men inkludert, Møre og Romsdal. Altså virket det ikke som om den var helt lokalt utarbeidet. :)

Selv om de fleste sikkert er ferdig med eksamen i kroppsøving for i år. måtte jeg legge ut om:

  • Treningsbelastning og faktorer som påvirket dette
  • Periodeplan + øktplan for å forbedre aerob utholdenhet hos en dårlig trent person, utdype om treningsprinsippene lagt til grunne for planen
  • Lese kart (vedlegg) og gjøre rede for høyden på et punkt, avstanden mellom to punkt og forklare hvordan man tar kompasskursen.

Den var igrunn ikke så verst fæl...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...