Gå til innhold

Staten er ett voldsmonopol, og Politikerne er voldsutøvere, per definisjon.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnloven #1 (og det handler ikke om å grave opp huset, men å løsrive seg fra Kongeriket Norge)

 

Så du tror at du kan løsne arbeidsplassen din fra en bedrift eller leiligheten din fra et borettslag?

 

For øvrig er grunnloven bare gjeldende så lenge den har støtte hos flertallet av Norges eiere, og reglene er skrevet svart på hvitt. Jeg trodde de fleste familier hadde en kopi av Norges Lover i bokhylla jeg.

 

Jeg gidder ikke nok en diskusjon om eierskap og arbeidsblanding, men påpeker at jeg mener at forvaltning, planlegging og beskyttelse av landområder også er å blande sitt arbeid med landet.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Så du tror at du kan løsne arbeidsplassen din fra en bedrift

Ja, i mitt tilfelle er ikke det noe problem. Dog, spørsmålet er vel heller om jeg får ta med meg MIN telefon og PC som jeg har brukt på jobben?
For øvrig er grunnloven bare gjeldende så lenge den har støtte hos flertallet av Norges eiere
Norges eiere sitter i Regjering og Storting og det ser ikke ut som om de har tenkt å endre Grunnloven
, og reglene er skrevet svart på hvitt. Jeg trodde de fleste familier hadde en kopi av Norges Lover i bokhylla jeg.
De fleste har nå www.lovdata.no tilgjengelig på PCn

 

Jeg gidder ikke nok en diskusjon om eierskap og arbeidsblanding, men påpeker at jeg mener at forvaltning, planlegging og beskyttelse av landområder også er å blande sitt arbeid med landet.

Så det å tenke på Dovrefjell er tilstrekkelig blanding av arbeid med naturen for at du legitimt kan hevde å eie Dovrefjell?

 

Så viss du ikke trives med di rettningslinjer og krav som blir stilt i din jobb bytter du? Ikke sant?

Det kommer ann på om der eksisterer noe bedre alternativ, eller ikke.

Lenke til kommentar

[...]du er en fri mann til å forlate landet[...]

Værneplikstlova setter begrensninger på hvem som har lov til å forlate Riket og under hvilke betingelser. Dessuten blir du ikke kvitt ditt norske statsborgerskap uten å ha skaffet deg ett annet statsborgerskap og en del norske lover dekker hva jeg foretar meg i utlandet.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

 

Værneplikstlova setter begrensninger på hvem som har lov til å forlate Riket og under hvilke betingelser. Dessuten blir du ikke kvitt ditt norske statsborgerskap uten å ha skaffet deg ett annet statsborgerskap og en del norske lover dekker hva jeg foretar meg i utlandet.

 

Du har oppsigelsestid i arbeidsplassen din også, verneplikten din kan du få opphevet og du trenger da vitterlig ikke nytt stasborgerskap for å forlate landet, det er mange som bor til dømes i Spania med norsk statsborgerskap.

 

Hvilke lover er det du da henviser til som gjelder for deg mens du er i utlandet, husk at her snakker vi ikke om en sydenferie.

Lenke til kommentar

Straffeloven 1ste Kapitel. Den norske Strafferets Virkekreds.

§ 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:

 

3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen

 

a)

hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 135 a, 140, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 169, 192 til 199, 202, 202 a, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423, og i hvert fall når den

 

 

b)

er en forbrytelse eller forseelse mot den norske stat eller norsk statsmyndighet,

 

c)

er straffbar også etter det lands lov i hvilket den er foretatt,

 

 

d)

er foretatt overfor EFTA-domstolen og hører blant dem som omhandles i denne lov § 163 jf § 167 og § 165 eller domstolloven §§ 205 til 207,

 

e)

er straffbar etter lov 6 mai 1994 nr 10 om gjennomføring av kjemivåpenkonvensjonen § 5,

 

 

f)

skal være straffbar i henhold til FNs havrettskonvensjon 10 desember 1982 artikkel 113 (skade på undersjøiske kabler og rørledninger),

 

g)

er straffbar etter lov 17. juli 1998 nr. 54 om gjennomføring av Konvensjonen om forbud mot bruk, lagring, produksjon og overføring av antipersonellminer og om ødeleggelse av slike miner § 5,

 

 

h)

er straffbar etter lov 15. desember 1995 nr. 74 om forbud mot kjønnslemlestelse, eller

 

i)

er straffbar etter lov 15. mai 2009 nr. 28 om gjennomføring av Konvensjonen om klaseammunisjon § 3.

 

Edit: og en jobb med en oppsigelsestid som løper fram til jeg kan dokumentere fast ansettelse i en annen bedrift er en jobb jeg ville prøvd å unngå å ta.

Endret av M98kF1
Lenke til kommentar

Straffeloven 1ste Kapitel. Den norske Strafferets Virkekreds.

§ 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:

 

 

Edit: og en jobb med en oppsigelsestid som løper fram til jeg kan dokumentere fast ansettelse i en annen bedrift er en jobb jeg ville prøvd å unngå å ta.

 

3 måner oppsigelsestid er vanlig, det er også noe gøy angående lovene dine, ser du det selv?

 

 

Det stemmer slett ikke, grunnloven paragraf 1 forbyr uttrykkelig at jeg forlater den tvungne unionen dere kaller Norge.

 

Henvis loven og tolkningen, ingen forbyr deg å utvandre

Lenke til kommentar

Han referer igjen til sin manglende mulighet til, som eksempelvis deleier av et Ikea kjøpesenter, å ta ut 800 kvadratmeter i midten av kjøpesenteret og bygge Rimi der.

 

Eller;

 

At et borettslag tyr til vold for å få fellesutgiftene fra ham (så lenge han velger å bo der), uten at han har mulighet for å bo i leiligheten, bruke felles veier og heis uten å betale fellesutgifter ved å ty til liberalistiske krumspring i eierskapsetikk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg HAR allerede henvist til loven, du klarer kanskje å finne grunnloven paragraf 1 på egen hånd.

Om ikke prøv ett søk på lovdata.no

 

Jeg trenger ikke å slå opp loven, det er den mest kjente vi har, Norge er et fritt, selvstendig land osv...

Men det forklarer ikke hvorfor du ikke kan utvandre og hva som regelrett hindrer deg i det.

 

Han referer igjen til sin manglende mulighet til, som eksempelvis deleier av et Ikea kjøpesenter, å ta ut 800 kvadratmeter i midten av kjøpesenteret og bygge Rimi der.

 

Eller;

 

At et borettslag tyr til vold for å få fellesutgiftene fra ham (så lenge han velger å bo der), uten at han har mulighet for å bo i leiligheten, bruke felles veier og heis uten å betale fellesutgifter ved å ty til liberalistiske krumspring i eierskapsetikk.

 

Dem er på syre, likte dog borettslag eksempelet ditt, men dem vil nok aldri annerkjenne det selv.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan "liberalistene" har tenkt å få skikk på et "samfunn" uten en utøvende makt. Mexico er jo et eksempel på et samfunn der staten ikke klarer å opprettholde et monopol, og det er ikke mye fristende.

 

Helt konkret, hvordan ville dere forsvart de svake i samfunnet deres? Og vil det ikke uansett være EN gruppe/person som vil få mest makt?

 

Jeg prøver å se for meg "drømmelandet" deres, men jeg forstår ikke hvordan dere har tenkt å implementere det i praksis...

 

Det hadde vært mer konstruktivt å lage en tråd med et skikkelig alternativ til dagens styreform, enn å bare lete etter feil :)

 

For å være ærlig er inntrykket mitt av neoliberalisme at det først og fremst handler om å slippe å betale skatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...