Gå til innhold

Ivy Bridge-lansering trolig fremskyndet


Anbefalte innlegg

Jada, jeg er fult klar over at jeg bare trenger å flashe bios så er jeg ready to go, men det gjelder vel bare de såkalte "GEN3" hk?

Men det har jeg så jeg er ikke bekymra, men jeg tror neppe jeg gidder, kansje den dagen man drar ekstrem nytte av PCI-E 3.0, men innen den tid så har jeg bytta ut maskina igjen, dvs om jeg ikke velger å kjøre 2 skjermkort i nærmeste framtid, da er det vel kansje noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg driver med tallknusing. Jeg er med på World Community Grid.

Jeg ønsker rå kraft.

 

Spørsmålet mitt er:

Hvis min neste prosessor er Ivy Bridge i7, hvor mye kaldere er den enn en tilsvarende Sandy Bridge?

Snakker om ved 100% belastning.

Slipper man unna med en mye billigere, stillere vifte?

 

Og i tilfelle laptop:

Hvis to identiske laptoper har tilsvarende prosessorer av Sandy og Ivy, hvor lenge ekstra holder batteriet på Ivy?

Snakker vi muligens om Macbook Air med 13 timers batteri?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Tror det er lurt å vente med nytt kort og CPU til neste år så får du en større oppgradering. Haswell CPU'ene til Intel skal etter ryktene komme som ekte 8-kjerne.

 

Nei nei, veit jo det og med mindre jeg vinner i lotto så blir det neppe noe nytt neste år, mest fordi at jeg aldri kjøper lotto kuponger.

Lenke til kommentar

Jeg driver med tallknusing. Jeg er med på World Community Grid.

Jeg ønsker rå kraft.

Jeg trenger det samme og har fått høre at IB ikke er for meg. Det er SB-E som er tingen, da IB ikke vil komme med mer enn fire kjerner mens SB-E er ute som seks- og åttekjerne. Jeg har en bestilling inne på to 3630-prosessorer som i følge det jeg har fått høre blir det som gir mest CPU-kraft for pengene de neste 12 månedene.

Lenke til kommentar

Jeg driver med tallknusing. Jeg er med på World Community Grid.

Jeg ønsker rå kraft.

 

Spørsmålet mitt er:

 

Hvis min neste prosessor er Ivy Bridge i7, hvor mye kaldere er den enn en tilsvarende Sandy Bridge?

Snakker om ved 100% belastning.

Slipper man unna med en mye billigere, stillere vifte?

 

Og i tilfelle laptop:

Hvis to identiske laptoper har tilsvarende prosessorer av Sandy og Ivy, hvor lenge ekstra holder batteriet på Ivy?

Snakker vi muligens om Macbook Air med 13 timers batteri?

 

 

 

Jeg driver med tallknusing. Jeg er med på World Community Grid.

Jeg ønsker rå kraft.

Jeg trenger det samme og har fått høre at IB ikke er for meg. Det er SB-E som er tingen, da IB ikke vil komme med mer enn fire kjerner mens SB-E er ute som seks- og åttekjerne. Jeg har en bestilling inne på to 3630-prosessorer som i følge det jeg har fått høre blir det som gir mest CPU-kraft for pengene de neste 12 månedene.

 

 

Lenke til kommentar
youtube

Takk for god lenke med kult innhold. Asus WS-hovedkort er tøffe saker. :)

 

Det er SB-E-prosessorer som jeg nevner som blir nevnt der. Xeon-ruta koster 20 000,- til 30 000,- for Asus WS-hovedkortet pluss 2x octal core 2.2GHz til 2x octal core 3.1GHz prosessorer. Et single-socket 2011-hovedkort og en i7 X3930 koster 5500,- og gir hexa cores på 4.xGHz. (siden de kan overklokkes) Til min bruk vil 3-4 3930-systemer med stor sannsynlighet gi en del bedre ytelse enn dual-socket Xeon-løsningen da jeg kan bruke opp til seks systemer i parallell. Dersom redusert plass er et ønske blir selvsagt Xeon en mer kompakt vei til mye CPU-kraft.

Lenke til kommentar

Er dette sannsynelig eller er det 8.april igjen?

 

Vi er i 12 april, hva tror du?oO

Hvis du leser artikkelen igjen nøye( spesielt datoene). Og med litt logisk tenking, så tror jeg du kommer fram til budskapet mitt.

 

Skjønte det i ettertid, men først trodde jeg du var helt fjern. :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...