Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Si adjø til ditt sosiale liv!

 

Neida, kos deg med ny pc. :)

Haha! Takk skal du ha!

 

 

Fikk svar fra Multicom;

Hei!

 

 

Dette beklager jeg. Jeg må undersøke litt nærmere med vår innkjøpssjef i forhold til dette. Kommer tilbake til deg med beskjed om hvordan vi løser dette etter langhelgen.

 

Ha en fin 17.mai og pinse!

 

Greit svar det :) Regner med at det bare var en glipp at jeg ikke fikk med festet til disken :)

 

Edit: Fikk en ny mail

Hei!

Det har vært en feil på vår nettside. Brakettene følger dessverre ikke med lenger

Hadde dette vært en av mange andre nettbutikker hadde det endt der' date=' og det hadde blitt en drakamp for å få det jeg hadde bestilt.

 

Men dette er Multicom, så mailen fortsatte som dette:

. Men du har betalt for dette, så vi skal selvfølgelig sende braketter til deg. Vi er midlertidig tomme for disse, men de er på vei. Du vil få dem tilsendt når vi har fått dem inn. Jeg beklager at du må vente litt for å få dem.

Ha en fin dag!

 

 

Jeg kommer til å fortsette å handle fra Multicom :)

Endret av 3irik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

De heter P150SM/P157SM/P170SM.

 

Notebbokcheck har testet de nye nvidia (GTX765M, GTX770M, GTX780M) kortene her: http://www.notebookc...5M.93277.0.html

 

Og i den forbindelse er clevo maskinene avbildet, og et internbilde for hver maskin. 150/157 ser omtrent identiske ut.

Og clevo beholder "dessverre" plastic fantastic finishen fra dagens modeller. Men så er stort sett utssende og høyttalere noe av det eneste negative med clevo maskiner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Supert.

 

Utseende og høyttalere er kanskje det jeg vektlegger minst av alt når jeg handler datamaskin, men jeg forstår at andre har andre preferanser :wee:

Kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har brukt høyttalerne på min nåværende, annet enn å teste at de virket da den var nykjøpt.

Dessuten er det ikke noe gærnt med plastikk - kommer an på kvaliteten på plastikken det. Kvalitetsplastikk kan være mer solid og holdbar enn dagens moteriktige aluminium, eller plastkabinetter med et lag aluminiumsfinish utenpå. Venter på at laptoper i karbonfiber eller titan innfinner seg ...

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot plastikk sånn sett, men det finnes flere produsenter som klarer å produsere maskiner som jeg personlig syns ser bedre ut, uten at de koster skjorta(eks, asus N56/57 serien, de fleste samsung modeller, noen lenovo modeller osv).

Dog alle laptop produsenter har sine svakheter, så får man selv velge maskiner ut fra dette.

Lenke til kommentar

Eurocom lanserer nye laptoper med GTX 780M allerede. Kanadiske Eurocom - for dem som ikke vet det - bruker på samme måte som Multicom Clevo-builds. Usikker på hva de nye Clevo'ene heter, kanskje er det bare en ny versjon av P150/P170/P270/P570

 

Eurocom.com

 

Jeg lurer på om noen her har oversikt over den vanlig produktsyklusen til Multicom.

 

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å gå til anskaffelse av en Kunshan P150E (ferdigmodellen til 10 990) men ser her at det er i ferd med å komme nye modeller. Virker også som om dette er noe som skjer årlig.

 

Mitt spørsmål er hvilke konsekvenser dette har for prisene hos Multicom? Er det slik at Multicom Kunshan modellene der snart blir byttet ut med dyrere (og bedre) modeller, eller det slik at prisene på de gamle vil falle?

 

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar

Hvis du ser etter på Multicom's sider nå, så vil du se at flere modeller har forsvunnet. Det betyr at de er utsolgt, og at de venter på å få inn de nye modellene .... tipper jeg. Samtlige laptopprodusenter er i ferd med å skifte ut sine modeller med nye i disse dager. Dette har sammenheng med at Intel kommer med en ny generasjon prosessorer, og Nvidia og AMD passer på å følge opp med nye grafikkort. Dette er noe som skjer hver gang det er en ny generasjon hardware på gang. Men bortsett fra det, er det jo ganske vanlig med en fornyelse av modellutvalget en gang årlig. I form av en litt oppjustert versjon, om ikke annet.

Jeg anbefaler deg å vente litt nå, til de nye modellene har kommet på plass. Det kan hende at Multicom sitter på et lite lager av de gamle (nåværende) modellene også da, og da kan de vel fås kjøpt til enda mer nedsatt pris. Men jeg ville ikke ha satt penger på at det vil finnes noen gamle modeller igjen på det tidspunktet...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Aha, da er de nye modellene ankommet Multicom. Eller i hvertfall kommet opp på nettsidene deres.

 

15 tommer:

Xishan W350S

Xishan W650S (Skiller seg ut ved å ha IPS-panel)

Kunshan P150S

Kunshan P157S

 

17 tommer:

Xishan W370S

Kunshan P170S

Kunshan P177S

 

De som mangler er ekstrem-modellene, arvtagerne til P270 og P570.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Se her eirki. Vet ikke om den prisen er feil, men det er en veldig god pris! Uten OS, men allikevel.

 

Aye, ser at de har lagt ut en rekke nye modeller for salg. Jammen glad jeg ikke bestilte meg en P150E i går kveld!

 

Virker som om de nye modellene er mer eller mindre identiske, bortsett fra prosessor og skjermkort? (Jeg tenker spesielt på P150E vs P150S). Er det no vits å vente på anmeldelser av de nye, eller kan jeg regner med at de er av omtrent samme kvalitet som de gamle?

 

Særlig med tanke på ting som varmeutvikling, støy og mus- og tastaturkvalitet er det jo greit å lese en anmeldelse for man kjøper.

Lenke til kommentar

Notebookcheck.net.

 

Forskjellen er bare navnene, men det originale produsent- og modellnavnene står i parentes. Se etter Clevo Wxxx/Pxxx osv.. Samme maskiner som heter Multicom Xishan/Kunshan hos oss.

 

Kort oppsummert: Mye er det samme, typisk Clevo. Det mest negative er vel at viftestøyen når man kjører heftige 3d-applikasjoner ikke ser ut til å ha forbedret seg. Det mest positive er at det er ingen andre som kommer i nærheten når det gjelder ytelse, bortsett fra de kommende nye modellene fra Alienware, sannsynligvis. Men da snakker vi sikkert en helt annen pris. Snakker vi ytelse for pengene derimot, er Clevo'ene i en helt egen klasse. På tide at Asus strammer seg opp og tilbyr maskiner med de aller heftigste grafikkortene i?

 

Oppstartsprisene fra Multicom ser ut til å ligge omtrent der de gamle modellene lå ved lansering, gjør de ikke?

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Aha, takk for link til anmeldelse. Ja, ser ut som det ikke er så stor forskjell fra forrige generasjon. Enig i at det ikke finnes noen særlig alternativer. Disse Multicom (Clevo) maskinene er jo det eneste steget mellom Ultrabook helt uten ytelse og Alienware neon-gamingrig til 40 000 virker det som. Så da går jeg nok for dette.

Lenke til kommentar

Svaret er nei.

Har du litt fingerferdighet, kurant verktøy, vet hvordan du modder BIOS osv, så er svaret kanskje, men sannsynlig er det ikke. Men det blir vel helst evig blåskjerm av slikt. I første rekke tipper jeg du vil få vanskeligheter med å få en Haswell til å passe der Ivy Bridge'n satt.

De har jo neppe bare satt inn en ny generasjon prosessor og skjermkort, og så byttet ut E'en i modellnavnet med en S, vet du. Hovedkortet er også nytt, sansynligvis strømstyring og diverse annet også.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm.. Jeg har (som nevnt tidligere) kjøpt meg p150e, og den funker forsåvidt bra, men jeg klarte å ta ut kabelen til tastaturlyset da jeg satt inn mer ram her om dagen, og glemte å sette den inn igjen. Nå får jeg ikke lys i tastaturet uansett hva jeg gjør. Har selvsagt puttet kabelen inn igjen, men jeg mistenker at da jeg startet maskinen uten kabel så ble ett eller annet avsluttet i bios. Det er ikke noe liv i lyset før windows booter heller.

 

Det KAN være at jeg har satt i kabelen feil igjen, men det virker unaturlig å sette den inn på noen annen måte enn den jeg har gjort nå...

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...