Gå til innhold

Multicom Kunshan P150E/P170E tråden


BIG1

Anbefalte innlegg

Kraftigere skjermkort, større SSD, skjerm med utvidet fargerom, optisk drev (DVD-RW) inkludert. Kort sagt litt bedre ytelse og mer kostbar hardware i P150E, så tilbudet er ikke så verst det. Men jeg hadde helst sett enda en tusing rabatt hvis jeg skulle ha valgt mellom de to. Jeg har ikke noe særlig til overs for GTX 770M, jeg synes det er et kort i ingenmannsland. Har man ikke bruk for, eller råd til, en maskin med GTX 780M, så kan man like greit klare seg med GTX 765M eller GT 750, etter min mening.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haswell har bare små ytelsesforbedringer (5% +/-), hovedfokuset med haswell er å få ned strømforbruket ved idle/lav belastning for bedre batteritid.

 

GTX 680M er fremdeles bedre enn GTX 770M, rundt 15-20% kraftigere, litt avhengig av program (21% kraftigere i 3dmark11 f.eks).

 

Så prisen var ikke helt ille, med tanke på at man også fikk en skjerm med svært god fargegjengivelse osv.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig til overs for GTX 770M, jeg synes det er et kort i ingenmannsland. Har man ikke bruk for, eller råd til, en maskin med GTX 780M, så kan man like greit klare seg med GTX 765M eller GT 750, etter min mening.

Jeg har egentlig bestilt en P150S med GTX 770M, men vurderer å bytte ut bestillingen til en med GTX 780M. Grunnen til at jeg fortsatt nøler er at jeg er redd for hva dette vil ha å si for lydnivået?

 

Det er ikke slik at jeg har tenkt å spille i senga mens kona sover ved siden av , sånn som dette geniet, men det kan vel likevel bli sjenerende hvis det blir for høy viftelyd i stua mens noen ser på tv?

 

Noen som har noen erfaringer om hvorvidt jeg bør gå for 770m eller 780m?

Lenke til kommentar

Det er neppe noen forskjell på lydnivået fra viftene enten det er GTX 770M eller GTX 780M som sitter i maskinen.

 

Det er derimot helt klart at det kan bli sjenerende for andre i samme rom, hvis man bruker en kraftig laptop til oppgaver som betyr en høy belastning, og derfor høye turtall på viftene. Det er i høy grad avhengig av person.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

3dmark firestrike på 770M Stock

 

http://www.3dmark.com/fs/584019

 

3dmark firestrike 770m Overclocked

 

http://www.3dmark.com/fs/545225

 

3dmark firestrike Superclocka 680M

 

http://www.3dmark.com/fs/369808

 

3dmark firestrike overclocked 780M

 

http://www.3dmark.com/fs/584770

 

Super clocka 660 TI

 

http://www.3dmark.com/fs/497074

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

'Lo, folkens. Kjapt spørsmål: Jeg kjøpte meg en p170e rett etter jul(tror det er det beste kjøpet jeg har gjort noengang faktisk :p) og lurer på hvordan det er med dette å sette inn flere harddisker i den? Kjøpte min med dvd(som jeg ikke har brukt i det hele tatt). Må jeg ta ut den for å gjøre plass til mer enn de to hd'ene maskina kom med?

Lenke til kommentar

'Lo, folkens. Kjapt spørsmål: Jeg kjøpte meg en p170e rett etter jul(tror det er det beste kjøpet jeg har gjort noengang faktisk :p) og lurer på hvordan det er med dette å sette inn flere harddisker i den? Kjøpte min med dvd(som jeg ikke har brukt i det hele tatt). Må jeg ta ut den for å gjøre plass til mer enn de to hd'ene maskina kom med?

 

Ja.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nettopp kjøpt en p150e 15,6 med:

 

geforce gtx 680m

8bg minne

i-7 3630qm

 

tror det er noe som ikke stemmer for de fleste spill småhakker å er ukomfortabelt og spille

 

som tera online har 30fps ikke på høyest setting

smite 30-40 på mid settings

 

føler denne pcen burde dra bedre en det!

har nyeste driver fra nvidia og windows 8!

noen som har peiling på hva som er galt?

føler hele pcn er litt smålaggy når jeg surfer på nett osv og!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Gjelder dette både med strøm tilkoblet og utkoblet?
Min kjører intels grafikkløsning på batteriet, og Nvidia-kortet når strømmen er tilkoblet.

Jeg har mer minne på min (16gb), men alt dras helt lagfritt.

Jeg mistenker at spillene dine kjøres på Intel graphics og ikke Nvidia's kort.

Lenke til kommentar

Jeg har en P150 med win 8 x64, 8GB ram, ATI 6990m. De siste dagene har pcen begynt å fryse seg slik at eneste løsning er cold boot (svenske knappen). PCen fryser alt fra 15 min til ca 60 min etter boot.

 

Det virker som explorer låser seg først, desktop svarer ikke, får ikke startet task manager eller åpnet start menyen. Deretter låser åpne programmer seg noen minutter senere, Chrome, WoW osv.

 

Jeg har forsøkt å reinstallere windows, kjørt extended memory diagnostic, rullet tilbake til eldre drivere, kjørt ccleaner og ryddet registry, error scan av ssd (os) disken osv. uten hell.

 

Noen som har sett noe liknende med P150 eller andre pcer og har noen forslag til hva problemet kan være?

 

Jeg lurer på om os disken kan være problemet selv om windows sier det ikle er noe galt med den.

 

Alle innspill er velkomme. Vil fortsette feilsøkning i mellomtiden. Mulig linux live cd er neste for å se om windows er problemet eller om det er hardware..

 

EDIT: Etter installasjon av Windows 7 (samme problemet) har jeg nå forsøkt med 1 4GB brikke installert om gangen. Med den ene hadde jeg samme problemet, mens med den andre virker det som systemet er stabilt.

 

Noen som kan foreslå noen gode 8GB brikker (16GB totalt dual channel) til disse PCene?

Endret av havardbe
Lenke til kommentar

Gjelder dette både med strøm tilkoblet og utkoblet?

Min kjører intels grafikkløsning på batteriet, og Nvidia-kortet når strømmen er tilkoblet.

Jeg har mer minne på min (16gb), men alt dras helt lagfritt.

 

Jeg mistenker at spillene dine kjøres på Intel graphics og ikke Nvidia's kort.

den kjører på nvidia har gått inn og satt nvidia som hoved gpu og har et icon nede på pcn som viser vilket skjermkort som blir brukt og det er nvida som vises!

hadde nettopp pcn inne til multicom fordi jeg syns det var merkelig og følte noe var gale men de testet og sa alt var som det skulle være!

men det er noe som ikke stemmer, som feks i cs source kommer det en "usynlig" linje som går ned langs skjermen når jeg beveger meg!

og i tera online osv så føles det som micro stuttering, noen som har noe tips?

Lenke til kommentar

den kjører på nvidia har gått inn og satt nvidia som hoved gpu og har et icon nede på pcn som viser vilket skjermkort som blir brukt og det er nvida som vises!

hadde nettopp pcn inne til multicom fordi jeg syns det var merkelig og følte noe var gale men de testet og sa alt var som det skulle være!

men det er noe som ikke stemmer, som feks i cs source kommer det en "usynlig" linje som går ned langs skjermen når jeg beveger meg!

og i tera online osv så føles det som micro stuttering, noen som har noe tips?

 

 

Hørtes ut som tearing i CS. Aktiver V-sync eller trippelbuffering

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen andre som sliter med å oppdatere driverne til AMD? Får BSOD hver eneste gang jeg prøver. Samme skjer om jeg prøver å slette driverne før jeg installerer de nye.

 

Har også prøvd å logge inn i safe-mode for å slette og oppdatere Intel HD-graphics driverene, men BSOD der også. Ender opp med å måtte gjenopprette windows til tidligere tidspunkt hver jævla gang det går galt.

 

Angrer nesten på at jeg ikke gikk for nvidia kortet, for ender bare opp med at jeg river meg i håret hver gang det kommer driveroppdatering..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...