HelloKjersti Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Hevder at World of Warcraft bruker patenter ulovlig. Les hele saken
Dore123m Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.
ToreBarsk Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Leste også dette på Pressfire, men noen som vet mer konkret hva dette «system og en metode for å muliggjøre interaksjon mellom brukere i et virtuelt rom» går ut på? Eller som har et eksempel?
Arakida Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt. Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...
Dore123m Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt. Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn... De fortjener virkelig ikke noe bedre.
Arakida Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...De fortjener virkelig ikke noe bedre. kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill.
Dore123m Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 (endret) Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...De fortjener virkelig ikke noe bedre. kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill. De har vell strengt tatt ikke laget noen spill i det hele tatt i de siste 10 årene som er gode, og de pisser på kjøperne, og melker! Endret 11. april 2012 av Dore123m
lolvik Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...De fortjener virkelig ikke noe bedre.kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill. Activision har vel strengt tatt ikke laget spill. 2
Kenichi-san Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Leste også dette på Pressfire. Her her patentet: http://www.worlds.com/patentinformation.html - Nest nederste PDF fila - Patent—8,082,501. Slik jeg skjønner det så "vant" Worlds Inc. saken mot NCsoft på "en måte", (gikk med på ukjent forlikssum, som nevnt). Dermed kan ikke jeg skjønne noen annen måte enn at det samme skjer mot WoW / Activision.
Batteripakke Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn...De fortjener virkelig ikke noe bedre.kommentaren din er ugyldig. Activision er eit strålande firma, som har laget mange gode spill. Kommentaren din er ugyldig. Activision har ikke laget spill. 2
Malvado Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Her har man egentlig tatt patent på Ideen på hvordan et Multiplayer spill fungerer på nettet. Jeg kan garantere dere at måten det blir implementert på bryr ikke selskapet seg en dritt om, dermed så er det på nytt snakk om en Ide som det settes patent på og kreves inn penger for uavhengig av om selskapet som står bak ideen greier å gjøre noe med den. Sånt er rett og slett Patetisk. 2
Realzi Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Om dette viser seg og ikke vær sant, håper jeg fortsatt at Activision blir saksøkt.Og hvorfor? Virker heilt meningsløst å saksøke Activision uten grunn... Vell nå er jo det Activision har gjort hele tiden, kanskje det er karma ; ) Pluss at de har ikke laget noen gode spill på år
Shibasu Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Men hvorfor kommer det søksmålet nå? Er de spesifikt ute etter Activision? Blizzard har tross alt ikke gjort så mye med dette systemet i WoW siden launch tilbake i 2004...
Istapp Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Mesteparten av disse patent søksmålene er latterlige. Grådighet kalles det.
OlavHelland Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Med tanke på at denne patenten er skrevet to år etter at Everquest kom ut har jeg vanskelig for å forstå hvordan noen kan ta den seriøst. Men etter å ha lest ferdig Cryptonomicon er jeg heller ikke overasket over at sånne ting skjer.
sindre94 Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Håper Activision blir saksøkt likavel.. du er klar over at saksøkt og dømt ikke er det samme? (gjelder alle dere som sier det)
Neppe Skrevet 11. april 2012 Skrevet 11. april 2012 Merkelige patenter er ikke noe nytt. http://www.amobil.no/artikler/apple_faar_patent_paa_tofingerzoom/78887 http://www.amobil.no/artikler/tar_patent_paa_grepet_ditt/78628 http://www.amobil.no/artikler/htc-telefoner_kan_bli_bannlyst_i_usa_i_2012/105000 osv, osv. Når man kan patentere ideer, og banalt enkle ting så mister dette med patenter litt verdien sin spør du meg. Dette er nok et selskap som er ute etter litt kjappe cash. Jeg skjønner at teknologi skal beskyttes, iallefall i en viss periode, slik at de som brukte milliarder på å utvikle den kan sitte igjen med gevinst. Men nå føler jeg at det har kommet til det punkt at patenter hindrer fremskritt. Folk patenterer faen meg alt. Forundrer meg ikke om det finnes patent for begge veier ved å skru en skruv, slik at man ikke kan lage skruver som skrus motsatt vei uten å bli saksøkt, eller at man bare kan skru skruven inn, og ikke ut. 1
fatalicus Skrevet 12. april 2012 Skrevet 12. april 2012 Om jeg leser det patent dokumentet riktig, så vil jo denne patenten gjelde for nesten alle online spill som er på markedet. Patenten ser ut til å være for en virtuell verden der brukerene får tilgang via hver sin klient sessjon, og hvor de observerer den virtuelle verden fra sitt perspektiv. Og all informasjon om bevegelse sendes til en sentral server som vidreformidler det til andre klienter, og en database over miljøet som forteller hvor ting er. Men ett problem jeg kan se er jo at denne patenten ble søkt om i 2009, og godkjent i 2011. Dette bør vel da si at de har fått patent på ett system om har vært i allmen bruk i ett par tiår allerede, noe som burde ha gjort patent søknaden bortimot ugyldig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå