Gå til innhold

Samsung knuser Apple


Anbefalte innlegg

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

 

Der kom den! :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir også litt surrealistisk å diskutere på en nettside der folk som installerer Cyanogenmodosnightlybuildgigacrushx1.3.213422, og har rundt ti kontakter i kontaktlisten er såpass overrepresentert.

 

Personlig synes jeg er blir helt feil av folk å vise til disse "bootleg rom" pakkene som er laget i kjelleren til en eller annen fjortis på gutterommet.Hvem vet hva slags bakdører og spyware som er lagt inn i en slik?Dessuten virker de jo ofte dårlig, ofte er kameraet låst til vga oppløsning, fm radioen virker ikke, eller GPS fungerer ikke, wi-fi virker ikke lengere etc.Likevel henviser androidefanboysene hardnakket til disse bootleg rom'ene hver gang noen påpeker at det er et problem at telefonene ikke har oppdateringer lengere, etter kun kort tid blir de jo regnet som "foreldet" av produsenten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Blir også litt surrealistisk å diskutere på en nettside der folk som installerer Cyanogenmodosnightlybuildgigacrushx1.3.213422, og har rundt ti kontakter i kontaktlisten er såpass overrepresentert.
Personlig synes jeg er blir helt feil av folk å vise til disse "bootleg rom" pakkene som er laget i kjelleren til en eller annen fjortis på gutterommet.Hvem vet hva slags bakdører og spyware som er lagt inn i en slik?Dessuten virker de jo ofte dårlig, ofte er kameraet låst til vga oppløsning, fm radioen virker ikke, eller GPS fungerer ikke, wi-fi virker ikke lengere etc.Likevel henviser androidefanboysene hardnakket til disse bootleg rom'ene hver gang noen påpeker at det er et problem at telefonene ikke har oppdateringer lengere, etter kun kort tid blir de jo regnet som "foreldet" av produsenten.

 

Dogmer og propaganda. Hva vet du om de som lager custom ROMs? Trolig like mye som du vet om bruk av sådane. Personlig ville jeg aldri brukt eller anbefalt en ROM som jeg ikke selv føler lages av en seriøs utvikler. Derfor prøver jeg svært sjelden ut førsteutgivelser av ROMs fra utviklere, med mindre de har andre suksessfulle prosjekter for andre dingser på rullebladet. Jeg bruker/anbefaler heller ikke ROMs som ikke er "komplette", altså hvor ting har redusert/fraværende funksjonalitet.

 

Hvorvidt man har suksess med custom ROMs står og faller mye på hvilken telefon man velger. Selv kjøper jeg ikke telefon før jeg har sjekka status på utviklermiljøet og driverstøtte etc.

 

Ang spyware så bør du google Carrier IQ før du stoler blindt på din egen "kokk", uavhengig av om vedkommende jobber i Apple, Samsung eller kjellern til mora si.

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Weeeeee!!! Fremtiden er definitivt spennende, blir gøy å følge utviklingen framover.

 

Jeg har tro på Google og Android som totalt dominerende 5-6år fra nå og at de får samme monopol i smartelefonmarkedet slik som Microsoft alltid har hatt med operativsystemene sine :)

 

Så kan hipsterne sitter der selvgode å beføle såpestykkene sine ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er utrolig imponert over amobil.no, som må være den eneste publikasjonen i verden som har sett kvartalsrapporten som Apple kommer til å publisere om to uker. Jeg kan nemlig ikke finne annen forklaring på overskriften og ingressen som lyder slik "Samsung knuser Apple. Gigantoverskudd hittil i 2012. Selger flere smarttelefoner enn Apple".

Er det noen grunn til å tro at Apple har noe mindre gigantoverskudd enn Samsung - eller at Apple skulle ha mindre overskudd enn de hadde for ett år siden?

Jeg håper virkelig at amobil.no også kan fortelle oss nøyaktig hvor mange smarttelefoner Apple har solgt i årets første kvartal, siden hele artikkelens troverdighet står og faller på dokumenterbar kjennskap til dette tallet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Interessant, nå har det seg slik at Apple ikke kommer med sine tall før 24. april. Men forrige kvartal hadde de 43 milliarder dollar i omsetning og ca 13 milliarder dollar i overskudd. Leste nettopp att det er beregnet omsetning på ca 32 milliarder dollar. Det skal vel tilsvare ett overskudd på ca 10 milliarder dollar. Så da er det vel Apple som knuser Samsung da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant, nå har det seg slik at Apple ikke kommer med sine tall før 24. april. Men forrige kvartal hadde de 43 milliarder dollar i omsetning og ca 13 milliarder dollar i overskudd. Leste nettopp att det er beregnet omsetning på ca 32 milliarder dollar. Det skal vel tilsvare ett overskudd på ca 10 milliarder dollar. Så da er det vel Apple som knuser Samsung da?

Vi får se... som jeg har nevnt, det blir svært spennende å se hvordan markedet ser ut om 5-6år fra nå. Tror Apple får brutal konkuranse fra Android/Google, både på nettbrett og telefon. Det aktiveres allerede nå veldig mange flere androidetelefoner pr. døgn enn iOS enheter og tallet blir styggere og styggere hvert eneste kvartal for Apples del

 

Google posisjonerer seg bare i markedet foreløpig, de virkelig store overskuddene til Samsung og de andre Adroid partnerne kommer senere etter de har posisjonert seg som suverent markedsledene og etterhvert monopolist (slik som Windows er for PC) :)

Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har i grunnen lite å si hvor mange enheter som aktiveres.

Dersom 1000stk kjøper en type telefon, og blir misfornøyde, så kan de kjøpe iphone neste gang.

Dersom 1000stk kjøper iphone og blir fornøyde, har man en vedvarende kundebase.

 

Kjøp-og-kast-greier som gjør kunden misfornøyd, vil ikke androidtelefonene tjene på i lengden.

 

Og som jeg tidligere har dokumentert, er det mange som er misfornøyde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

 

Husk at det er et par milliarder som får med seg lansering av ny iPhone. Ingen andre telefoner er mer i media, filmer og seier.

 

F.eks:

 

Norske publikasjoner om iPhone i media:

 

*Rykter om neste generasjon (dette er med på å gjøre nordmenn oppspilt)

*Før lanseringen (se bilde ovenfor)

*Etter lanseringen

*Hysteriet rundt smartmobilen (folk som står i kø, mangel på enheter i butikk osv)

*Førsteinntrykk

*Tester

*Pris og hvor du får kjøpt smartmobilen.

*Salgstall

*Flere andre diverse nyheter

 

Norske publikasjoner om Galaxy S II i media:

*Tester

 

Les mer her om hysteriet

 

 

På hvilken måte er dette relevant? Det er overhode ingen som helst tvil om at Apple har en abnormt stor markedsføringsfordel fremfor de fleste av sine konkurrenter, men på hvilken måte er dette et argument imot Apple?

 

Mener du å si at fordi alle skriver opp og ned om Apple så gjør det Apple produkter dårligere og mindre reelle ene og alene fordi mange skriver om alt hva Apple måtte foreta seg? Dette slår jo begge veier for når det er snakk om den minste lille ting hos Foxconn så ser alle til Apple og svartmaler Apple selv om 99% av alle andre produsenter også benytter de samme fabrikkene aktivt. Nå som det er på vist 650'000 Mac systemer infisert med trojaner (ikke virus) så legges det frem som om det skulle være en ren katastrofe i media mens alle ser ut til å glemme at flere hundre tusen Windows maskiner infiseres av trojanere daglig, om ikke millioner.

 

 

 

Og ikke kom her å tro at Google har noen dårlig markedsføringsplattform for Android via sine egne nettjenester og google søkemotor. Google har på mange måter nærmest monopol på nettreklame på grunn av dette og den brukes nok aktivt for promotering av Android i langt større grad enn hva Apple er kapable til å markedsføre noe som helst på nett. Men det gjør jo ikke Android mindre reelt av den grunn.

 

 

Apple Iphone har jo ikke kommet med noe nytt siden 2007 .Samme OS samme Telefon ingenting er nytt , rart at folk vil ha gammel Telefon med gammelt OS , da kan man like godt kjøpe seg en DORO Telefon .

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone . Ser ingenting nytt her siden 2007 !!

 

 

Skal vi følge logikken din så har ikke Samsung kommet med noe som helst nytt siden Samsung I7500 tilbake i 2009 heller. Det er ingenting som ligger til grunn for at du skal kunne kalle Samsung sine nyere Android modeller for mindre relevante og tellende oppgraderinger enn hva Apple har levert med nyere iPhone modeller.

 

Og hva forandringer og oppdateringer til Android angår så må nesten den kreditten gå til Google og ikke Samsung, og det har da tross alt ikke sett allverdens til store kvantesprang med Android kontra iOS de siste årene heller selv om Android har fått et par ekstra visuelle oppdateringer som iOS kanskje ikke har fått.

 

 

Det har i grunnen lite å si hvor mange enheter som aktiveres.

Dersom 1000stk kjøper en type telefon, og blir misfornøyde, så kan de kjøpe iphone neste gang.

Dersom 1000stk kjøper iphone og blir fornøyde, har man en vedvarende kundebase.

 

Kjøp-og-kast-greier som gjør kunden misfornøyd, vil ikke androidtelefonene tjene på i lengden.

 

Og som jeg tidligere har dokumentert, er det mange som er misfornøyde.

 

 

 

Nå tviler jeg på at Apple selv forventer eller tror at de skal være nr1 hva salg og antall aktiveringer mobiloperativsystem angår. Som sagt så er Apple et enkelt selskap, de kommer med en ny modell i året og der stopper det. Det å tro at dette skal kunne måle seg på antall enheter solgt og aktivert opp imot xx-antall produsenter som gjerne kommer med flere Android varianter i året i alle salgs former og prisklasser vil være ren idioti. Men at Apple satser på et slagkraftig og godt integrert økosystem hvor de satser på en relativt stor og høy markedsandel hvor fortjenesten og overskuddet vil være større enn stort sett alle Android produsenter klarer hver for seg er nok mer realistisk og sunnere tankegang.

 

 

Om Apple selger XX-antall iOS enheter i løpet av året og tjener xxx-antall millioner, mens det selges xxx-antall Android enheter i året hvor produsentene generelt tjener x-antall millioner så tror jeg ikke Apple bryr seg så fryktelig mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

Så du mener at det å ha flere modeller automatisk genererer høyere overskuddstall?

Lenke til kommentar

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

Så du mener at det å ha flere modeller automatisk genererer høyere overskuddstall?

 

På 1 måte ettersom Samsung har flere mobiler i flere prisklasser. Det er da lettere å få flere til å kjøpe mobilene når de har mobiler i et vidt spekter.

Lenke til kommentar

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

Så du mener at det å ha flere modeller automatisk genererer høyere overskuddstall?

 

På 1 måte ettersom Samsung har flere mobiler i flere prisklasser. Det er da lettere å få flere til å kjøpe mobilene når de har mobiler i et vidt spekter.

Ser ikke noe poeng i å diskutere om apple solgte mindre eller flere mobiler en samsung.

 

Det som er intressant er jo hvor mange iOS mobiler og hvor mange Android telefoner som ble solgt. Det store slaget står jo mellom apple og google. Tallet androidtelefoner som aktiveres på verdensbasis er latterlig mye større enn iOS!

Lenke til kommentar

Latterligt. Skulle heller sett hvordan tallene var om Samsung kun lanserte 1 mobil i året. Om Apple hadde solgt mer en Samsung hadde jeg bare ledd av Samsung. Ingen av de "store" bør selge mindre enn Apple siden de har flere modeller i salg. Om BMW hadde 10 biler i salg og Volvo kun 3 hadde det vert en flause for BMW å ikke selge mer...

Så du mener at det å ha flere modeller automatisk genererer høyere overskuddstall?

 

På 1 måte ettersom Samsung har flere mobiler i flere prisklasser. Det er da lettere å få flere til å kjøpe mobilene når de har mobiler i et vidt spekter.

Så Apple valgt en dårligere markedsføringsplan med tanke på inntekter da?

 

Ser enda ikke logikken i at antall modeller er avgjørende for suksessen, og det at de som ligger best ann er den produsenten som har flest modeller og den som har færrest modeller, tyder vel også på at antallet ikke nødvendigvis er det som er avgørende.

Lenke til kommentar

Nå som det er på vist 650'000 Mac systemer infisert med trojaner (ikke virus) så legges det frem som om det skulle være en ren katastrofe i media mens alle ser ut til å glemme at flere hundre tusen Windows maskiner infiseres av trojanere daglig, om ikke millioner.

Må rette deg på dette punktet, det er faktisk katastrofe, og tilsvarer over 1% av alle Macer på markedet. Det er mer enn Conficker som nådde 0.7% av alle PCer. Når man i tillegg tar høyde for at ikke alle Macer har Java installert så er det enda verre.

 

For ikke å glemme at Apple unnlot å tette sikkerhetshullet i over to-tre måneder. Det er totalt uansvarlig i en komponent som Java, hvor utdaterte versjoner står for en betydelig andel av alle infeksjoner på Windows. Sett i lys av dette syns jeg også det er uansvarlig av BankID å kreve Java.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Er det det hvis man trekker fra de "Android-forkene" som ikke har noe med Google å gjøre?

 

Det som teller for produsentene av mobiler er overskudd, ikke markedsandel.

For de som lever av reklame derimot.......

Man kan ikke diskutere Android og antall solgte enheter uten å også dra Google inn i diskusjonen. Dette av samme grunn at man ikke kan diskutere Apple uten å trekke inn iOS. Samsung er bare en av mange Android partnere.

Ser ikke noe poeng i å diskutere om apple solgte mindre eller flere mobiler en samsung.

OK, da kan du vel bare forlate tråden her, for det er akkurat det artikkelen og tråden handler om.

Ja egentlig burde jeg vel det, ser som sagt ikke poenget med diskusjonen. Men lar sjeldent en sjans til å erte på meg et par hipstere gå fra meg ;) Endret av ArcticOC
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...