Gå til innhold

Samsung knuser Apple


Anbefalte innlegg

Det har i grunnen lite å si hvor mange enheter som aktiveres.Dersom 1000stk kjøper en type telefon, og blir misfornøyde, så kan de kjøpe iphone neste gang.Dersom 1000stk kjøper iphone og blir fornøyde, har man en vedvarende kundebase.Kjøp-og-kast-greier som gjør kunden misfornøyd, vil ikke androidtelefonene tjene på i lengden.Og som jeg tidligere har dokumentert, er det mange som er misfornøyde.

 

1000 fornøyde kunder er 1000 fornøyde kunder, uansett hva de kjøper.

 

"Androidtelefonene" er ikke én enhet. Det er mange ulike produsenter som produserer mange ulike telefoner, som har til felles at de benytter ulike tilnærminger til et operativsystem ved navn Android. De ulike produsentene konkurrerer minst like mye mot hverandre som mot Apple. Det er mange muligheter mellom de 2 ytterpunktene du tegner opp: Apple mot Android.

 

"Kjøp-og-kast-greier" er trenden i de fleste marked. Apple er heller ikke fremmed for å lokke sine kunder til å kjøpe ny telefon en gang i året. For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det selges mange enheter som kjører Android i en eller annen form, eller basert på Android.

Da har disse ikke noe med Google å gjøre, men mulig de kan telles med hvis kriteriet er kun Android, litt avhengig av hvor videreutviklet det er.

Å herrgud da mann, du har fått med deg at disse kan bruke apps og at google tjener penger på reklamen i disse? (bare for å nevne noen av koblingene)
Lenke til kommentar

For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

 

Det der er bare tull og en myte enkelte forsøker å skape.Det viser bare at du aldri har hatt iphone4 i dine hender.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger telefonen har gått i bakken, enten i asfalten eller i gulvet, og ikke en eneste gang har en velfødd flue klart å gjøre noe - ei heller sammenstøtene med bakken.Dermed avfeier jeg dette som sprøyt, vissvass, og innholdsløst tull.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

 

Det der er bare tull og en myte enkelte forsøker å skape.Det viser bare at du aldri har hatt iphone4 i dine hender.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger telefonen har gått i bakken, enten i asfalten eller i gulvet, og ikke en eneste gang har en velfødd flue klart å gjøre noe - ei heller sammenstøtene med bakken.Dermed avfeier jeg dette som sprøyt, vissvass, og innholdsløst tull.

Flott at du har vært heldig med din telefon, men skaderapportene rundt om kring lyger ikke om at det er et STORT problem at iPhone'ne knuser alt for lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å herrgud da mann, du har fått med deg at disse kan bruke apps og at google tjener penger på reklamen i disse? (bare for å nevne noen av koblingene)

Det var noe snakk om at kineserne skulle få til at systemet deres skulle kunne bruke Androis-apps, men ble det noe av?

De bruker ikke noe fra Google så vidt jeg vet, og i såfall tjener Google kun på reklame fra websider de evt. besøker.

Lenke til kommentar

Det har i grunnen lite å si hvor mange enheter som aktiveres.Dersom 1000stk kjøper en type telefon, og blir misfornøyde, så kan de kjøpe iphone neste gang.Dersom 1000stk kjøper iphone og blir fornøyde, har man en vedvarende kundebase.Kjøp-og-kast-greier som gjør kunden misfornøyd, vil ikke androidtelefonene tjene på i lengden.Og som jeg tidligere har dokumentert, er det mange som er misfornøyde.

"Androidtelefonene" er ikke én enhet. Det er mange ulike produsenter som produserer mange ulike telefoner, som har til felles at de benytter ulike tilnærminger til et operativsystem ved navn Android. De ulike produsentene konkurrerer minst like mye mot hverandre som mot Apple. Det er mange muligheter mellom de 2 ytterpunktene du tegner opp: Apple mot Android.

Dell og HP er konkurenter, men uansett hvem som vinner av disse tjener alltid Microsoft penger.

 

Det samme gjelder f.eks. Samsung og LG, begge bruker Android og uavhenging om hvem som selger mest av disse vil Goolge alltid tjene penger.

 

For Google handler det først og fremst om å stjele markedsandeler fra Apple akkurat som det samme gjelder for Microsoft. Android er den nye "Windows" på smartmobilmarkedet og Google er den store vinneren.

 

Det er jo selvfølgelig hyggelig at Samsung gjør det bra og selger mye mobiler, men det er mye mer intressant å se hvordan den totale markesandelen til Android utvikler seg :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
"Bruk-og-kast-greier" er trenden i de fleste marked. Apple er heller ikke fremmed for å lokke sine kunder til å kjøpe ny telefon en gang i året. For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

Apple har konsekvent tilbudt eksisterende kunder med iPhone gratis iOS-oppgraderinger samtidig med lansering av nye iPhone-modeller, og dette har de gjort i to år etter lansering, og dermed gjort mer enn konkurrentene for å dempe denne vanvittige "bruk-og-kast"-mentaliteten. Samsung, på den annen side, har for lengst knust håpet til alle som håpte på en ICS oppgradering fra den kanten for under to år gamle Galaxy S...

Lenke til kommentar
"Bruk-og-kast-greier" er trenden i de fleste marked. Apple er heller ikke fremmed for å lokke sine kunder til å kjøpe ny telefon en gang i året. For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

Apple har konsekvent tilbudt eksisterende kunder med iPhone gratis iOS-oppgraderinger samtidig med lansering av nye iPhone-modeller, og dette har de gjort i to år etter lansering, og dermed gjort mer enn konkurrentene for å dempe denne vanvittige "bruk-og-kast"-mentaliteten. Samsung, på den annen side, har for lengst knust håpet til alle som håpte på en ICS oppgradering fra den kanten for under to år gamle Galaxy S...

Det var etter at Samsung Galaxy S II kom at Samsung VIRKELIG har skjerpet seg.

 

Og Samsung skreiv under denne avtalen med Google om å gi ut oppdateringer til alle Android mobiler dem har i 18 måneder. Og dette var skrevet under på etter at Galaxy S var kommet ut i markedet.

 

Samme opplegget med Galaxy S vil vi ikke se på noen andre Android mobiler i fra Samsung nå.

Lenke til kommentar

For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

 

Det der er bare tull og en myte enkelte forsøker å skape.Det viser bare at du aldri har hatt iphone4 i dine hender.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger telefonen har gått i bakken, enten i asfalten eller i gulvet, og ikke en eneste gang har en velfødd flue klart å gjøre noe - ei heller sammenstøtene med bakken.Dermed avfeier jeg dette som sprøyt, vissvass, og innholdsløst tull.

 

Jeg har ganske mange ganger holdt diverse iPhones i mine hender, og opptill flere ganger sett iPhones skli ut av hendene/lomma til bekjente. "Noen ganger går det ålreit", som det synges ;)

Det samme gjelder f.eks. Samsung og LG, begge bruker Android og uavhenging om hvem som selger mest av disse vil Goolge alltid tjene penger.

 

For Google handler det først og fremst om å stjele markedsandeler fra Apple akkurat som det samme gjelder for Microsoft. Android er den nye "Windows" på smartmobilmarkedet og Google er den store vinneren.

 

Det er jo selvfølgelig hyggelig at Samsung gjør det bra og selger mye mobiler, men det er mye mer intressant å se hvordan den totale markesandelen til Android utvikler seg :)

 

Nook Color og Kindle Fire er eksempler på Androidbaserte produkter som ikke har tilgang på Android Market (Play). Salg av apps til disse er det respektive Barnes & Noble og Amazon som tjener penger på. Man står fritt til å lage seg et helt eget operativsystem med Android (linux) i bunn, men man må forholde seg til visse retningslinjer og avtaler dersom man ønsker å inkludere Google sine apps og tilgang på Play/Market.

 

For Google så er nok ikke markedsandelen på Androidtelefoner så avgjørende. For å sette det på spissen tør jeg påstå at i løpet av en normal dag med litt surfing og div, så har nok den gemene iPhonebruker brukt Googles tjenester (først og fremst søk og youtube) mer enn de har brukt Apples ;)

 

Ikke for å krangle for mye i ett og samme innlegg, men selv tror jeg Microsoft får en markant større markedsandel for mobile dingser når Win8 kommer. Selv er jeg Androidbruker, men jeg har ingen kvaler med å hoppe over på Win8 både på tablet og telefon dersom sammenflettingen av PC og mobile dingser blir bra. Det er nesten så jeg tror Android kan bli sittende med svarteper siden Google ikke har samme økosystemet som Apple og Microsoft kan lokke med når det kommer til integrering med datamaskiner. Med mindre Chrome OS kupper markedet snart... :p

Endret av Dummst
Lenke til kommentar

Som Nexus-bruker føler jeg meg forpliktet til å arrestere deg. Nexus er Google sin egen serie, ikke Samsungs. Samsung har lagd to Nexus-er (Nexus S og Galaxy Nexus), og HTC én (Nexus One). Hvem som lager den neste vites ei. Det er dog Google selv som står for oppdateringer av disse telefonene, ikke produsentene.

Snek seg visst inn en liten feil der , ja.

 

Det er vel og bra at de selger.

Men hvor mange av kundene er fornøyde etter å ha kjøpt?

 

http://www.itavisen....itt-lei-android

 

Dette reflekterer nok virkeligheten for mange. Oppdateringene blir avsluttet kun kort tid etter kjøpet, og så sitter du der med skjegget i postkassen.

han motsier jo egentlig seg selv - det er jo bare de teknofrelste som bryr seg om hvilken versjon av OSet de kjører. Resten bryr seg ikke, så lenge det fungerer, og de kan installere de siste spillene.
Lenke til kommentar

Dell og HP er konkurenter, men uansett hvem som vinner av disse tjener alltid Microsoft penger.

 

Det samme gjelder f.eks. Samsung og LG, begge bruker Android og uavhenging om hvem som selger mest av disse vil Goolge alltid tjene penger.

Jepp, men Apple tjener mer penger enn både Microsoft og Google, og er verdt mer enn de to til sammen.

 

Kan jo også legge til at ca 10% av Samsungs smarttelefoner bruker Bada eller Windows, og at Microsoft faktisk tjener penger på hver eneste Android-telefon Samsung, LG og HTC selger grunnet grunnet lisensiering av patenter. Bildet av hvem som tjener på hva er altså mer komplekst enn man kanskje skulle tro.

 

For Google handler det først og fremst om å stjele markedsandeler fra Apple akkurat som det samme gjelder for Microsoft. Android er den nye "Windows" på smartmobilmarkedet og Google er den store vinneren.

Nå er det først og fremst fra Microsoft og Nokia at Google har stjålet markedsandeler. Apple har aldri hatt høyere global markedsandel for i smarttelefonmarkedet enn i forrige rapporterte kvartal (23,8% i 4. kvartal 2011 i følge Gartner).

Mulig at Android er det nye Windows, uten at jeg helt ser hvordan det skal kunne oppfattes som positivt. Man desto mer grunn for meg som aldri har funnet det verdt bryet å eie en Windows PC for å styre langt unna... ;)

 

Det er jo selvfølgelig hyggelig at Samsung gjør det bra og selger mye mobiler, men det er mye mer intressant å se hvordan den totale markesandelen til Android utvikler seg :)

For meg ser det ut som at markedsandelen til Android har stabilisert seg rundt 50%. Greit nok. Vi vil nok se et race mot bunnen av markedet her også, som for PCer, der produsentene kappes om å tilby stadig billigere skrottelefoner med stadig mindre fortjenestemarginer. I et ekspanderende marked vil det likevel være mer enn nok boltreplass for konkurrerende plattformer, særlig for de som klarer å differensiere og skape egne nisjer.

Ta f.eks Windows Phone...klarer Microsoft å komme tilbake med en viss suksess, så vil ikke Samsung, HTC & resten av røkla nøle med å hoppe til køys med sin gamle sengepartner igjen. Hvem tror du mister markedsandeler i så fall? Jo, først og fremst Google... ;)

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ikke snakke om hva som skjer med glasset på en iPhone om ei over gjennomsnittet velfødd flue lander litt hardt på det ;)

 

Det der er bare tull og en myte enkelte forsøker å skape.Det viser bare at du aldri har hatt iphone4 i dine hender.Jeg har ikke tall på hvor mange ganger telefonen har gått i bakken, enten i asfalten eller i gulvet, og ikke en eneste gang har en velfødd flue klart å gjøre noe - ei heller sammenstøtene med bakken.Dermed avfeier jeg dette som sprøyt, vissvass, og innholdsløst tull.

 

Siterer fra amobil sin test av iPhone 4S:

 

Glasset er ikke blitt noe sterkere enn tidligere, og det tok oss nøyaktig et døgn før skjermen på den ene av de to telefonene knakk mens vi hadde telefonen i lomma.

 

I LOMMA :wee:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
For Google handler det først og fremst om å stjele markedsandeler fra Apple akkurat som det samme gjelder for Microsoft. Android er den nye "Windows" på smartmobilmarkedet og Google er den store vinneren.

Nå er det først og fremst fra Microsoft og Nokia at Google har stjålet markedsandeler. Apple har aldri hatt høyere global markedsandel for i smarttelefonmarkedet enn i forrige rapporterte kvartal (23,8% i 4. kvartal 2011 i følge Gartner).

Mulig at Android er det nye Windows, uten at jeg helt ser hvordan det skal kunne oppfattes som positivt. Man desto mer grunn for meg som aldri har funnet det verdt bryet å eie en Windows PC for å styre langt unna... ;)

Markedsandelene Android har stjålet fra RIM, Nokia og WM7 er markedsandeler tapt for Apple.

 

Du klarer ikke å skjønne hvorfor mange av oss "windowsfolk" ønsker en dominans av Android i smartmobilmarkedet? Svaret er enkelt

 

Vi liker ikke tanken på at softwareleverandøren låser oss fast til en spesifikk hardwareleverandør! Valgene og friheten blir mye mindre når et firma skal sitte med bukta og begge endene (ref. Apple), er det så vanskelig å forstå?

 

Derfor liker vi tanken på en verden der Android er monopolist på samme måte som windows er det på PC. Dette er nettopp dette som er grunnen til at Andriod øker så voldsomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Apple Iphone har jo ikke kommet med noe nytt siden 2007 .Samme OS samme Telefon ingenting er nytt , rart at folk vil ha gammel Telefon med gammelt OS , da kan man like godt kjøpe seg en DORO Telefon .

http://en.wikipedia.org/wiki/IPhone . Ser ingenting nytt her siden 2007 !!

 

Er jo nettopp en av grunnene til at iPhone og iOS er så populært. Hva er vitsen med å endre noe folk liker svært godt? Jeg er kjempe glad for at brukergrensesnittet er det samme nå som i 2007.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Markedsandelene Android har stjålet fra RIM, Nokia og WM7 er markedsandeler tapt for Apple.

Du klarer ikke å skjønne hvorfor mange av oss "windowsfolk" ønsker en dominans av Android i smartmobilmarkedet? Svaret er enkelt

Vi liker ikke tanken på at softwareleverandøren låser oss fast til en spesifikk hardwareleverandør! Valgene og friheten blir mye mindre når et firma skal sitte med bukta og begge endene (ref. Apple), er det så vanskelig å forstå?

Derfor liker vi tanken på en verden der Android er monopolist på samme måte som windows er det på PC. Dette er nettopp dette som er grunnen til at Andriod øker så voldsomt.

Og markedsandelene Apple har stjålet fra RIM, Nokia og WM er markedsandeler tapt for Google. So what? Jeg tror Apple er svært komfortable med 15-25% i den mest lukrative delen av telefonmarkedet - det er jo enormt!

 

For min del ser jeg valg og frihet i at bl.a Apple tilbyr alternativ til Windows på PC-siden, og i mange år var det eneste reelle alternativet til Microsofts tilnærmede monopol. For min del ser jeg også valg og frihet i at Apple tilbyr et alternativ til Android, og ser mange fordeler (og noen potensielle ulemper) i at samme selskap utvikler både hardware, OS og tilknyttede tjenester, for en mer stabil, integrert og sømløs totalløsning. For min egen del ser jeg også valg og frihet i alt som kan svekke Googles stadig mer altomfattende innsamling av informasjon om oss alle.

 

Jeg tror at du skal være veldig forsiktig med å si "vi", som om resten av verdens "windowsfolk" står bak dine uttalelser. Det er faktisk slik at en temmelig stor andel av de som kjøper og eier iPhone er "windowsfolk", altså folk som eier/bruker Windows-PCer til daglig. At du føler det nødvendig å dekke deg bak "vi", mens du i realiteten kun skriver på vegne av deg selv, tyder på ikke på annet enn at argumentasjonen din er svak.

Det vi imidlertid kan vi fastslå er at du liker tanken på markedsmonopol, så lenge du tror det tjener dine egne favoritter og interesser, mens jeg for min del hater jeg tanken på monopol uansett - selv for de selskapene jeg liker best.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel og bra at de selger.Men hvor mange av kundene er fornøyde etter å ha kjøpt?http://www.itavisen.no/893093/naa-er-jeg-dritt-lei-android Dette reflekterer nok virkeligheten for mange. Oppdateringene blir avsluttet kun kort tid etter kjøpet, og så sitter du der med skjegget i postkassen.

 

Det der må være den snodigste artikkelen jeg har lest på lenge...

 

Han snakker om at han er misfornøyd med Android fordi de utvikler plattformen fortere enn han synes er komfortabelt og at det hele tiden kommer nyere modeller...

 

OMG.. hva slags åndsvak fyr er dette da ??

 

A: han kan gi faen å oppdatere telefonen og B: det finnes alltid yngre og da tilsynelatende penere damer..

 

Om han liker en telefon og kjøper den så får han et knippe spesifikasjoner og da er det jo ekstremt lame å angre på kjøpet fordi verden går videre...

 

For noe søppel.. hallo.. det der må Apple ha betalt for.. garantert.. det der lukter det av...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...