Gå til innhold

Legend of Grimrock - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yes, fant ut det samme selv . har 2 minotaur fighters i front , 1 insectoid mage + en lizard man rouge bak

 

nesten glad jeg startet på nytt, mye raskere framgang første 3 levels, samt at jeg fant endel secrets jeg ikke hadde funnet før. en kiste med light armor og healing potion blandt annet :)

Endret av Lumpness
Lenke til kommentar

Spells må noteres for hånd uavhengig av game mode eller har jeg misset noe?

 

Jeg skriver i lalle fall ned alle spellene jeg finner slik at jeg ikke glemmer de. :)

 

Ha ikke rart folk ikke viste hvor på lvl 4 jeg var, da jeg hadde funnet en egen vei ned, så jeg var på en hemmelig del av lvl 4

 

Man finner en note med en tegning av det jeg tror er en slime og det jeg tror er deg selv på utsiden av dungeonen på lvl 4, men etter å ha saumfart hele lvlen så fant jeg ingenting. :p Er nå på lvl 5, men har fortsatt ikke sett en slime ennå. Slutten på lvl 4 var imidlertid ballevanskelig synes jeg. Døde sikkert 4 ganger uansett hvilken taktikk jeg prøvde. Hele lvl 4 var egentlig ganske rå. Brukte mer tid enn jeg vil innrømme på puzzelet med skjelettene som aldri slutter å spawne. :p

 

Jeg anbeler deg å gå tilbake og finne den hemmlige gangen til level 4, man får et bra våpen etterhvert

Lenke til kommentar

10-15 timer? Det går jo rimelig fort da :hm:

Kjøpte dette spillet nå for ett par timer siden, herregud så morro! Rimelig lett å sette seg inn i tho, trodde det skulle være vanskeligere å lære.

 

Men, fy for et spill! Gleder meg til jeg kommer hjem etter trening igjen! :love:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Jeg anbeler deg å gå tilbake og finne den hemmlige gangen til level 4, man får et bra våpen etterhvert

 

Heh, tror du ikke jeg gjorde det? :p

 

Gikk tilbake til lvl 3 og umiddelbart kjente jeg igjen hvor den tegningen henviste til på mapet og fant knappen. Strever med lvl 5 nå. De krabbene er latterlig vanskelig. Fikk to lucky hits på rad og den ene fighteren min daua umiddelbart. 120 hp borte på 2 angrep :/ og han hadde jeg pimpa all out med heavy armor o.l. :p

 

Og det kommer jo så mange fiender så mange plasser nå. Må ofte drive og løpe i ring rundt 4 monster samtidlig. Lett å komme i klem mellom 2 og bli -eid-. :)

Lenke til kommentar

Spells må noteres for hånd uavhengig av game mode eller har jeg misset noe?

 

Jeg skriver i lalle fall ned alle spellene jeg finner slik at jeg ikke glemmer de. :)

 

Ha ikke rart folk ikke viste hvor på lvl 4 jeg var, da jeg hadde funnet en egen vei ned, så jeg var på en hemmelig del av lvl 4

 

Man finner en note med en tegning av det jeg tror er en slime og det jeg tror er deg selv på utsiden av dungeonen på lvl 4, men etter å ha saumfart hele lvlen så fant jeg ingenting. :p Er nå på lvl 5, men har fortsatt ikke sett en slime ennå. Slutten på lvl 4 var imidlertid ballevanskelig synes jeg. Døde sikkert 4 ganger uansett hvilken taktikk jeg prøvde. Hele lvl 4 var egentlig ganske rå. Brukte mer tid enn jeg vil innrømme på puzzelet med skjelettene som aldri slutter å spawne. :p

 

Jeg anbeler deg å gå tilbake og finne den hemmlige gangen til level 4, man får et bra våpen etterhvert

 

Er endelig kommet til der jeg var i forrige game , så fant jeg den hemmelige trappa til nivå 4. Slimes var overaskende sterke !

Lenke til kommentar

Veldig artig at det jeg antar er mange "unge" gjenoppdager denne sjangeren som med bl.a. Dungeon master og Eye of the Beholder skremte vannet av noen av oss allerede for 24 år siden. På den tiden var det helt unikt å bevege seg innover i bildet "real-time" i rpgs, og Doom var ennå et par-tre år unna. Husker godt at jeg flere netter drømte at jeg var i spillet og gjenopplevde noen av de verste monstrene og lydene av disse som nærmet seg gjennom mørke korridorer. Uforglemmelig!

Lenke til kommentar

Sitter fast på lvl 4 archives.

 

Jeg skal forbi noen sånne fall luker, eneste jeg har er en pressure plate som tikker i 3 sekunder, før det dukker opp en teleport men den er over en av de fall lukene så forsvinner teleporten igjen, jeg har greid å kaste ting inn i teleporten og da dukker de opp bak noen gittere. Lengre kommer jeg ikke der.

Lenke til kommentar

Sitter fast på lvl 4 archives.

Jeg skal forbi noen sånne fall luker, eneste jeg har er en pressure plate som tikker i 3 sekunder, før det dukker opp en teleport men den er over en av de fall lukene så forsvinner teleporten igjen, jeg har greid å kaste ting inn i teleporten og da dukker de opp bak noen gittere. Lengre kommer jeg ikke der.

 

 

Du må bruke noe du kan kaste langt. Pil og bue, crossbow, kastekniv, slynge eller ninjastjerner f.eks.

 

Andre ting kommer ikke langt nok og stopper bare bak gitteret. :)

 

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Det ligger jo 3 kaste kniver i hylla til høyre, det burde være ett lite hint ;)

 

Spoiler lager du slik

[spoiler]teksten - bildet - etc du vil skjule her[/spoiler]

 

teksten - bildet - etc du vil skjule her

 

 

Har kommet meg ned til lvl 7 eller 8, har vært litt å bryne seg på, men ikke noe som er veldig vanskelig. Gjelder stort sett bare å finne rett taktikk.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du må bruke noe du kan kaste langt. Pil og bue, crossbow, kastekniv, slynge eller ninjastjerner f.eks.

 

Bruker alltid mine trofaste steiner til slike formål !

 

Forresten, noen som vet sånn ca. hvor mange skillpoints en tjener opp i løpet av en gjennomspilling, pr character?

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...