Gå til innhold

Legend of Grimrock - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Fant en scroll tidlig som nevnte noe med å blande en grim cap med witch flower og en ukjent ting, fant aldri noen witch flower. Noen som løste denne?

Hvis du leser nærmere på beskrivelsen til diverse herbs, så finner du nok ut av det. Mener det er den Blood-herben som nevner noe om witches. For å lage Sulphurous Potion.

 

Men mulig det kan ligge litt flere våpen og rustninger rundt om i de ca 30 hemmelighetene jeg ikke fant. Har inntrykket av at spillet er designet rundt en party sammensetting av 2x figher + rouge + mage.

Det ligger haugevis av knallgode våpen rundt omkring, blant annet en helt sinnsyk øks på level 10. Slo for over 350 med den i hendene på Axe-minotauren min. Vanvittig.

 

Når det gjelder sammensetning, så er det helt feil! Man kan fint klare det med alle kombinasjoner, det er ingen fasit her. Første gangen spilte jeg med Fighter Minotaur og Dagger/dodge-rogue foran (sistnevnte levde mye lenger enn minotauren), Earth/Air Mage og Missile Rogue bak.

 

Nå skal jeg spille på Hard med Unarmed Rogue x2 foran, Assassin Rogue bak og Ice Mage. Blir bra.

 

Etter det skal jeg spille gjennom med kun Toorum... Men IKKE på Hard :p

 

EDIT: Skal du ha en Rogue med bue/armbrøst, så bruk en Minotaur og max ut styrken. Så kjører du ALLE poeng i Missile. Syk skade! Og nei, Assassin-skills hjelper ikke på Missiles.

Endret av Janniz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rolle sammensetting synsingen min var basert på hva jeg fant av utstyr på min første gjennomspilling, hvor jeg fant langt flere sverd, økser og "mace'er" (som jeg regner som fighter våpen) enn jeg fant våpen/utstyr til rogue og mage. En type armbrøst, to buer og to dolker (fant en tredje med mitt andre nåværende gruppe). Ikke det det største utvalget. Fant i tillegg to staver med mage bonuser, en for earth og en generell. Forhåpentligvis så bommet jeg på en del første gang, som jeg kanskje klarer å snuble over nå ;)

 

Party nr 2 består av en unarmed/evasion rogue + fighter/sverd foran, assassin/dolk og ice/air mage bak. Tror ikke det er nødvendig å putte mer enn 13 poeng i ice, er først på 24 hvor man får improved frost bolt, de 11 poengene er nok mer nyttig å putte andre steder (noe jeg hadde på første mage, så greit å testet noe annet nå uansett).

 

Etter en gjennomspilling så har ting blitt utrolig mye enklere (fremdeles på normal), f.eks. slutten på lvl 4 var tøff første gang, nå var den ganske lett.

Lenke til kommentar

Unarmed/evasion er helt rått. Ice er jo en knall kombinasjon med assassin! Har akkurat fått meg 13 i Frost, lurer på å kjøre litt i Air også for invisibility. Blir kanskje litt lettere med backstabbing da, pluss at det er en fin måte å slippe unna på. Spiller på Hard forøvrig, med fullt team på 4. Prøvde først med Toorum på Hard, men det var jo helt sykt hardt. Så jeg spiller gjennom med ham etter denne turen gjennom!

 

Målet er nå å makse Assassin og Unarmed, se hva de spesielle ferdighetene gjør.

 

Når det gjelder Mage, så får dem også 2 stk Orbs... veldig gode begge to.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøvde først med Toorum på Hard,

Hvordan gjør man det? Fant skjelettet hans på andre gjennomspilling, men har ikke funnet noen måte å spille kun som han.

 

Edit: Litt google-fu sa at man kun trengte å lage en karakter med navnet hans og å ha en achievement. Får teste senere i dag.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Visste det skulle komme en toer, men har ikke fulgt med. Ble først klar over at det var sluppet når jeg så Northernlion hadde en video om det i dag. Ser lovende ut så det skal kjøpes, men tror jeg kommer til å vente med å spille det til jeg er ferdig med Divinity: Original Sin og Wasteland 2.

Lenke til kommentar

Jeg er også i gang. Virker mer eller mindre helt likt eneren, men det var jo et bra spill, så skjønner at de bare kjører safe. Moro at det ikke bare er grotteutforskning denne gangen, og "Farmer"-klassen er jo veldig interessant. Skulle ønske det var turbasert da, men vi har jo allerede fått Might & Magic X i år, så det er vel greit at de som vil ha et slikt spill i sanntid også får det, selv om jeg ikke fatter at noen foretrekker det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har nå kjøpt 2'ern og klokket inn en del timer. Vanskelighetsgraden er betydelig hørere enn i det første. Fiendene er også smartere i forhold til "combat dancing", men det er fremdeles nødvendig da man er nødt til å holde seg unna, spesielt med den klasse sammensettingen jeg har (battle mage + rogue foran, og wizard og alchemist bak). Fiendene kan slå hardt og/eller veldig raskt, da er det veldig dumt å stå og vente på weapon/spell cool down ;)

 

Er god variasjon i terrenget f.eks. skog, strand, under vann, sump og grotter. Hulene har ikke vært spesielt dype, kun 1-2 etasjer, men alt henger sammen så det er en litt mer "åpen verden" følelse i forhold til det første. Helt åpent er det ikke for man må klare å få tilgang til nye områder først, men etter at man har fått det så blir alt mer åpent. Fiendene har fast level, så det er mulig å rote seg bort i ting som er for vanskelig der og da, men da er det bare å gå ett annet sted og komme tilbake senere når man har bedre utstyr og fått ett level eller fem.

 

Likte man ikke det første bør man holde seg unna dette, likte man der i mot det første så er dette en god videreutvikling og noe man helt klart må ta en titt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...