Gå til innhold

Legend of Grimrock - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Du kan enten gå tilbake til et savepoint eller mekke bruke en antivenom, kan være flere metoder, men det er de jeg har funnet til nå. Jeg fant bare 5-6 cave nettles på de tre første nivåene så jeg ble nødt til å traske tilbake til savepoint mange ganger. Jeg brukte bare antivenom på det siste rommet siden jeg trodde flaskene ble brukt opp når man drakk en potion. Til slutt ble det så langt å gå at jeg drakk en potion i stedet for å gå tilbake og fikk meg et skikkelig "DOH!" øyeblikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at du kan sove for å å få tilbake livet? Etter mye slit fant jeg ut at sover du, får du tilbake mer liv enn du mister når du er forgiftet, i hvertfall på Normal, så etter å ha slitt med de stygge edderkoppene, kom jeg endelig til level 4, brukte dobbelt så lang tid på bare level 3 som jeg brukte på både level 1 og 2

Lenke til kommentar

Har kommet meg ned til nivå 3, og akkurat som i Eye of The Beholder så er edderkopper og gift noe herk.

 

Vet du hvordan en kurerer det?

Like før du møter edderkopper så burde du ha finni alch-bagen. Oppskrift for anti-venom der. Ikke det at du absolutt trenger det, går over etter en stund av seg selv, og om du healer ved savepoint.

 

Også angående det Crowly sa om våpen, man har gode alternativer for alle typer i det man er ferdig med level 2, så er ikke akkurat ett kjempe-problem. Ett mye større problem er det at noen våpentyper (og spell-schools) er vanvittig mye bedre enn andre, og du kan ikke se hva de gjør på høyere level før du allerede har lagd chars og er inni selve spillet. Endte opp med å starte på nytt selv siden jeg hadde mer eller mindre gjort dårlige valg på alle 4 charene mine.

Lenke til kommentar

<snipp> jeg trodde flaskene ble brukt opp når man drakk en potion. <snipp>

Jeg regnet også med at flaskene forsvant når man drakk dem. Stusset litt over at jeg plutselig fant en tom flaske hos en av karakterene mine, men det var ikke før dette skjedde for andre eller tredje gang at jeg skjønte at man bare tømmer flasken når man drikker innholdet :confused: Noe som er en fornuftig løsning :)

--

 

Når det kommer til magi så satt jeg to poeng i ice magic, men frem til nå så er det kun fire og earth jeg har funnet noe på. Ikke at to poeng gjør noe stort utslag, man får fire pr level (til nå i alle fall), men det er to poeng som ikke gjør noen nytte enda.

Er ikke helt sikker på hva jeg syntes om magi systemet, med å lage rune/symbol kombo'er. Kan bli litt mye å huske på med mange formler og mange symbol kombo'er. Kan alltids skrive dem ned, men det er ikke den mest optimale løsningen den heller. Får se hvordan det utvikler seg før jeg kommer med endelig dom.

Lenke til kommentar
men frem til nå så er det kun fire og earth jeg har funnet noe på

 

Jeg fant de første 3 spellene mine med bare å eksperimentere med runene. Jeg liker spell systemet. Spells er veldig rått i forhold til vanlig våpen, i alle fall der jeg er, så det er litt artig at det kreves litt for å kaste de. F.eks gjør ice shards 30-50 skade på alle i en linje foran meg mens fighterne mine slår for 10-15 på enkeltpersoner. Da blir det litt spennende når man skal kaste et kraftig spell i kamp, men velger feil rune fordi man er stresset og spellet fizzler.

Lenke til kommentar
men frem til nå så er det kun fire og earth jeg har funnet noe på

Jeg fant de første 3 spellene mine med bare å eksperimentere med runene.

Da har jeg missforstått det med å lære spells'ene først, trodde man måtte finne en scroll først (som jeg har funnet 3 av, 1 fire og 2 earth). Begynte med å eksperimentere med symbol kombo'er, men forsøkene endte med enten fizzle eller ikke høy nok level. Det siste burde nok gitt meg ett hint, men var nok litt for opptatt med at spillet var nytt og spennende ;)

 

Får vel eksperimentere litt mer senere i dag etter jobb.

Lenke til kommentar

Tror ikke det, er i starten av level 4 nå, og det er mye værre enn 3eren, jeg gruer meg til å komme videre i spillet,

 

Starten på 4eren er er mix av combat og pussle, du har noen snørr klumper som angriper deg, og jeg er ikke sterk nok til å ta en alene, så jeg må kite den, men det er en labyrint som man må prøve å lurer disse snørr tingene gjennom, så du kan kite dem, Og de gjør også at du ikke får regen av liv, så hver gang du har drept en, så må du vente og sove til den giften går over så du får regena livet ditt.

Lenke til kommentar

Spells må noteres for hånd uavhengig av game mode eller har jeg misset noe?

 

Jeg skriver i lalle fall ned alle spellene jeg finner slik at jeg ikke glemmer de. :)

 

Ha ikke rart folk ikke viste hvor på lvl 4 jeg var, da jeg hadde funnet en egen vei ned, så jeg var på en hemmelig del av lvl 4

 

Man finner en note med en tegning av det jeg tror er en slime og det jeg tror er deg selv på utsiden av dungeonen på lvl 4, men etter å ha saumfart hele lvlen så fant jeg ingenting. :p Er nå på lvl 5, men har fortsatt ikke sett en slime ennå. Slutten på lvl 4 var imidlertid ballevanskelig synes jeg. Døde sikkert 4 ganger uansett hvilken taktikk jeg prøvde. Hele lvl 4 var egentlig ganske rå. Brukte mer tid enn jeg vil innrømme på puzzelet med skjelettene som aldri slutter å spawne. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...