Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Jeg har laget et lite forslag til rails på min creative plot. Selvfølgelig ingen fasit, og andre er veldig velkomne til å lage et annet forslag. Fikk ikke redstonen helt slik jeg tenkte, men orket ikke bruke tid på det der og da.

En ting jeg begynte å tenke på med rails; det er ganske ressurskrevende. Går endel iron og gull med til å lage de. Kanskje brede veier man kan ri på er raskere og bedre?

 

Edit: dessuten er forslaget bare en-veis. Vi burde vel ha to baner, en i hver retning, dersom man går for rails. Blir lettere redstone av det, men mer rails...

Endret av mortensol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for dobbel, men her kommer jeg med litt screens. Jeg har fått gjort mye i løpet av de siste øktene mine i Lakusland, hovedsaklig ombygging og mining. Huset er nå mindre, men om du spør meg en god del finere.

Laster opp noen bilder av endringene, samt noen bilder som viser fangsten etter minerundene :)

 

 

xmvqkl.png

24cay5l.png

2ntzgxk.png

t98da8.pngwvemf8.png

jph53n.pnga25cn6.png

2gv4x6t.png

zv7ml3.png

2q8ublg.png

1z5nh8w.png

hwlocj.png

24l3d05.png

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

13w43a.jpg

FEATURES:

  • New saplings for all three Hybrid trees.
    • Acacia Sapling, dropped from acacia leaves which share the oak leaves texture, which grows trees found in savannas.
    • Oak Roof Sapling, dropped from oak roof sapling leaves which share the oak leaves texture, which grows trees in roofed forests.
  • Added two new log types. Both obtained from their respective tree types.
  • Acacia Wood, which has a texture resembling jungle wood, but with less green.
  • Oak Roof Wood, which shares its texture with spruce wood.
  • Changed puffer fish texture
  • Boats have been reverted to the previous WASD controls
  • Player offset after leaving/entering a portal has been fixed
  • ???

    edit: trykk på linken for et større bilde. fikk ikke uploada større.
    http://media.minecraftforum.net/content/images/2013/10/13w43a.png
Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Du må legge gulvet på nytt, Hare, for nå kommer det flere tresorter :p

 

PSSST: Jeg er midt i flytting nå så dere vet hvorfor jeg er AFK for tiden. Er ikke så vanskelig å få tak i om det er noe da :)

 

EDIT: Dinnerbone nevnte at Pre-release ikke er langt unna, som igjen betyr at 1.7 heller ikke er så langt unna.

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt om hva jeg skal jobbe med framover:

 

Jeg har liten interesse lenger av å ha totalt private ting, da jeg er mindre og mindre aktiv på MC.

 

I det siste har jeg jobbet mye med brua, skal legge tak på den og forandre litt på den - og lage et hus med message-board og annen informasjon spillere kan sette opp.

 

I tillegg har jeg så å si claimet øya ved enden av brua. Der blir det noen småfarmer for litt mat osv., mest for nye spillere og de som enda ikke har fått en ordentlig farm enda.

 

Bilder:

 

 

 

wsR5cgv.png

 

 

 

44pYvn0.jpg

 

 

 

 

adyzbid.jpg

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du må legge gulvet på nytt, Hare, for nå kommer det flere tresorter :p

Hah! Jeg tror nok dette huset kommer til å være nokså urørt når 1.7 har kommet ut :p i hvert fall en stund!

 

Edit: Vil en slik farm fungere i Skyland?

http://www.youtube.com/watch?v=dCZGguYpTHA

Jeg har ALDRI bygget noe mobgrinder eller noe som helst slikt, så jeg har ikke peiling. Denne guiden sier at det skal være 23 blokker opp, men kanskje dette ikke vil fungere i Skyland? Har sett flere guider, men jeg blir bare forvirret. Noen kommentarer på videoene er klager på at de ikke fungerer, og jeg har ikke lyst til å bruke flere timer på noe som ikke fungerer! :(

 

Edit #2: Testet den ut i creative, og jeg fikk den ikke til å fungere godt nok. Jeg har jo prøvd Caster sin, og den fungerer jo kjempefint. CASTER, HJELP MEG MED Å BYGGE EN A.

Endret av Harepuz
Lenke til kommentar

Har ikke tilgang på /ag blant annet.

 

MoreProtect kræsjet stadig vekk og frøs serveren slik at jeg måtte inn og restarte manuelt. Lite praktisk i disse tider som jeg ikke alltid er ved en PC. Tok det vekk (tok are på logg-fila) i avvente på ny versjon. Dessverre er den nye versjonen forsinket...

 

 

Edit: Vil en slik farm fungere i Skyland?

http://www.youtube.com/watch?v=dCZGguYpTHA

Jeg har ALDRI bygget noe mobgrinder eller noe som helst slikt, så jeg har ikke peiling. Denne guiden sier at det skal være 23 blokker opp, men kanskje dette ikke vil fungere i Skyland? Har sett flere guider, men jeg blir bare forvirret. Noen kommentarer på videoene er klager på at de ikke fungerer, og jeg har ikke lyst til å bruke flere timer på noe som ikke fungerer! :(

 

Edit #2: Testet den ut i creative, og jeg fikk den ikke til å fungere godt nok. Jeg har jo prøvd Caster sin, og den fungerer jo kjempefint. CASTER, HJELP MEG MED Å BYGGE EN A.

 

Tror ikke det skal være noe galt med å lage den i Skyland. I Creative er mobspawningen litt annerledes, så det er ikke nødvendigvis sånn at om den ikke fungere godt nok der så fungerer den ikke godt nok i survial. Forskjellene i mobspawning er rett og slett for å slippe 1000 mobs hele tiden i den helt flate verdenen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det skal være noe galt med å lage den i Skyland. I Creative er mobspawningen litt annerledes, så det er ikke nødvendigvis sånn at om den ikke fungere godt nok der så fungerer den ikke godt nok i survial. Forskjellene i mobspawning er rett og slett for å slippe 1000 mobs hele tiden i den helt flate verdenen.

Nå var det ikke Creative på serveren jeg testet det ut på da, men point taken :)

 

Gjort en liten vri på huset mitt. Lagde en platform som i utgangspunktet skulle gjøre det mulig å ha plass til et hus til villagers. Har dog ikke kommet langt, da jeg fant ut at jeg i samme slengen skulle utvide kjelleren.

 

qpijjl.png

Husene av dirt du ser er bare for å huse villagers frem til jeg faktisk har fått bygget cribben dems :p

 

33eu5bk.png

Det hele blir bygget ut av en vei jeg bygde for å lage mobspawner (som jeg heller ikke har begynt på enda).

Husene av dirt du ser er bare for å huse villagers.

 

JEG KLARER ALDRI Å BLI FERDIG MED TING!

Endret av Harepuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah! Jeg tror nok dette huset kommer til å være nokså urørt når 1.7 har kommet ut :p i hvert fall en stund!

 

Edit: Vil en slik farm fungere i Skyland?

http://www.youtube.com/watch?v=dCZGguYpTHA

Jeg har ALDRI bygget noe mobgrinder eller noe som helst slikt, så jeg har ikke peiling. Denne guiden sier at det skal være 23 blokker opp, men kanskje dette ikke vil fungere i Skyland? Har sett flere guider, men jeg blir bare forvirret. Noen kommentarer på videoene er klager på at de ikke fungerer, og jeg har ikke lyst til å bruke flere timer på noe som ikke fungerer! :(

 

Edit #2: Testet den ut i creative, og jeg fikk den ikke til å fungere godt nok. Jeg har jo prøvd Caster sin, og den fungerer jo kjempefint. CASTER, HJELP MEG MED Å BYGGE EN A.

Tja..

 

Nå ligger jo min midt uti ingensteds. Dessuten er det maaaange faktorer som spiller inn, både matematisk osv..

 

Skal fungere ganske bra i skylands :3

 

Jeg kan hjelpe deg med hva som helst ^^

 

 

Nå var det ikke Creative på serveren jeg testet det ut på da, men point taken :)

 

Gjort en liten vri på huset mitt. Lagde en platform som i utgangspunktet skulle gjøre det mulig å ha plass til et hus til villagers. Har dog ikke kommet langt, da jeg fant ut at jeg i samme slengen skulle utvide kjelleren.

 

qpijjl.png

Husene av dirt du ser er bare for å huse villagers frem til jeg faktisk har fått bygget cribben dems :p

 

33eu5bk.png

Det hele blir bygget ut av en vei jeg bygde for å lage mobspawner (som jeg heller ikke har begynt på enda).

Husene av dirt du ser er bare for å huse villagers.

 

JEG KLARER ALDRI Å BLI FERDIG MED TING!

Nicee! :3

 

Herlig prosjekt ^^ Det er aldri bra å bli ferdige med ting. Har du mange prosjekter gående på gang har du alltid noe du har lyst til å jobbe litt på - og gjerne mot slutten av et prosjekt mister man stort sett lysten fordi da er det for det meste bare kjedelig finpussing xP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...