Gå til innhold

Lakusland v3 - 1.14.4 endelig


Anbefalte innlegg

Kommer litt an på hvordan Lakus ser på portaler...

 

Jeg synes det skal være enten eller, enten portaler eller rail. Om jeg ikke tar feil ble dette forsøkt tidlig i Lakusland´s historie? - Men det ble etter hvert bare brukt portaler?

Portaler mellom verdener, og rail inni. Ja takk begge deler :D

 

Hva sier Lakus?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rail er fort komplisert med tanke på at det krever mye plass, må gå mange steder og kan herje med den spesielle utformingen på skylands. Portaler har tidligere blitt brukt som sagt, og er kanskje det mest aktuelle alternativet, jeg får la det bli opp til Lakus om det blir noe av, men i så fall kun et fåtall portaler. Når 1.7 kommer ut akter jeg å gjenreise en Stargate i full størrelse igjen, så får vi se hva Lakus selv tenker om portaler og rails :)

Lenke til kommentar

Du kan jo ikke seede når du kommer hjem, når du ikke har lastet ned kartet...

 

Jeg tenkte ikke på at det ikke var mulig å laste det ned, trodde det skulle være rimeligt greit og så når den var lastet ned kunne jeg seede for å få ned downloading timen. Siden Lakus sa han seedet, Netrum sa han seedet så burde det jo gå greit, men Lakus kan jo ikke mene at vi skal seede når vi ikke får lastet det ned :hm:

Lenke til kommentar

Rails og portaler er dagens tema? :p

 

Idè!

  • Spawn har en havn med et skip med en portal i.

  • Havner som ligger i samme hav og som har et skip kan man reise med portal imellom.

  • Krav til størrelse på skip/havn? (For å unngå at noen lager èn liten jolle bare for å få portal)

  • Minimumsavstand unna nærmeste portal på X antall blokker for å sette opp ny portal? (For å unngå at ALLE bygger langs vannet)


Tanken min akkurat nå er da selvfølgelig skipstransport. Det gjør det enkelt å dekke avstander uten å nødvendigvis transportere deg direkte til dørstokken din. De som bruker tid på å bygge en havn og et skip får en velfortjent portal til seg og andre får et sted de kan reise videre fra. Neste punkt vil da være en måte å gjøre veier attraktivt på (dette stammer fra min fetish for veier). Hvordan skal man gi folk "lyst" til å lage veier fra havnene og videre innover i landet, fremfor at de bare løper etter hukommelsen? Jeg har en plugin som autmatisk setter deg i en minecart når du klikker på en rail friskt i minnet. Rails på veier innover? Eller veier man løper raskere på enn normalt? Usikker på hvordan man skal løse det da. Men uansett om man løper fort eller sakte på veier er iallefall skipstrafikk IMO en grei nok måte å lage et raskt transportnett som ikke går OVERALT på kartet. Om avstandene vokser til å bli vel lange kan man alltids ha en snarveiportal fra spawn til de mest ytterliggende punktene?

 

roadz_zpsd74fb3a2.jpg

 

Eventuelt motsatt, at vi lager veinett med portaler ved "store" veikryss og lar kryssing av vann være opp til hver enkelt. I dont fucking know.

Opinions, pliss!

 

 



Rail er fort komplisert med tanke på at det krever mye plass, må gå mange steder og kan herje med den spesielle utformingen på skylands. Portaler har tidligere blitt brukt som sagt, og er kanskje det mest aktuelle alternativet, jeg får la det bli opp til Lakus om det blir noe av, men i så fall kun et fåtall portaler. Når 1.7 kommer ut akter jeg å gjenreise en Stargate i full størrelse igjen, så får vi se hva Lakus selv tenker om portaler og rails :)

 

I Skylands kan jo rails være en utfordring, men det mest praktiske der vil vel kanskje være å legge dem under mesteparten av øyene og så svinge mellom dem i en stor sirkel/whatever. Nu skal det sies at Skylands (iallefall frem til 1.7) er ment til å være litt utfordrende, så jeg ser heller rails enn portaler der akkurat nå. Men mine meninger har vært kjent for å forandre seg over tid :p

 



Jeg vil helst ha minst mulig portaler uansett verden. Noen er greit, spredt utover kartet og der det bor mange (5+). Når jeg begynte var det passeligt med portaler, men i slutten var det alt for mange.. Om jeg ikke tar feil så var det togbane fra Sidet til Steinheim? Ganske lang og tok en evighet :p

 

Togbanen Sidet - Steinheim var koselig ^^,

 



 

Jeg tenkte ikke på at det ikke var mulig å laste det ned, trodde det skulle være rimeligt greit og så når den var lastet ned kunne jeg seede for å få ned downloading timen. Siden Lakus sa han seedet, Netrum sa han seedet så burde det jo gå greit, men Lakus kan jo ikke mene at vi skal seede når vi ikke får lastet det ned :hm:

 

Jeg som tullet med seeding :p Seeder som en gal mann nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En god, gammel netherhub funker jo det også? Tunneler med speed potions eller hester går unna det.

 

Siden 1.7 map'et sikkert ikke blir akkurat slik som du har tegnet det, kanskje det hadde vært lettere hvis du hadde satt opp portaler på forhånd? F.eks 1 portal pr. 1000 blocks? (Tenk sirkel med radius 500.) Så kunne man hatt hovedveier mellom de. Da har du også en mulighet til å ha litt kontroll på hvor folk bygger. Med tanke på fremtidige updates synes jeg vi burde begrense området vi bygger i, slik at vi har tilgang til nye chunks hvis det skulle trengs. Jeg synes det bare er hyggelig med en nabo 200 blocks unna. :)

Lenke til kommentar

Skip? Hvor?

 

Hvilket hav?

 

Om vi skal bygge skip i skylands så blir nok det et lite problem. Liten plass.

Dessuten, om noen som er rævva på å bygge skip skal lage en portal til en stoooooor og fin og flott by, hva gjør han/hun da?

 

----

 

Uansett: Jeg starter server snart med den gamle mappen. Ikke noe fancy, bare en portal til Pakusland - det vil si at alle portaler som går til f.eks steinheim osv ikke vil fungere, til gjengjeld kommer det online map, flymode og teleports. Jeg kommer til å drive serveren i ca. én måned.

 

LogBlock med rollback vil være innstallert, så griefs kan bli rullet tilbake - ingen sprenging av hus, enda ;)

Lenke til kommentar

NachosLove?

Om du ser dette, kunne du vennligst fjerne tredørene du har satt opp på en øy nærme meg. De forstyrrer ironfarmen min :(

 

Du vet, det lille uferdige huset som er satt opp på en bitteliten øy...

 

 

EDIT:

Feil person, var visst Nachos som hadde bygd der...

Endret av Itek
Lenke til kommentar

Skip? Hvor?

Hvilket hav?

Om vi skal bygge skip i skylands så blir nok det et lite problem. Liten plass.

Dessuten, om noen som er rævva på å bygge skip skal lage en portal til en stoooooor og fin og flott by, hva gjør han/hun da?

 

1.7 mappet som vil komme en gang om (forhåpentligvis) ikke veldig lenge.

 

Om man har laget en stoooor og fin og flott by har man sannsynligvis nok skills til å lage noe som ligner på et skip, mulighet til å få hjelp av noen eller ta ett Google-søk for å kopiere en eller annen båt der ute. Men er det èn ting jeg har lært av å drive server så er det at ikke alt er helt sort-hvitt, og at man både kan og må se ann situasjonen litt. Om noen lager et veldig fint sted som egner seg godt som et portalpunkt finner vi alltids en løsning ;)

 

En god, gammel netherhub funker jo det også? Tunneler med speed potions eller hester går unna det.

 

Siden 1.7 map'et sikkert ikke blir akkurat slik som du har tegnet det, kanskje det hadde vært lettere hvis du hadde satt opp portaler på forhånd? F.eks 1 portal pr. 1000 blocks? (Tenk sirkel med radius 500.) Så kunne man hatt hovedveier mellom de. Da har du også en mulighet til å ha litt kontroll på hvor folk bygger. Med tanke på fremtidige updates synes jeg vi burde begrense området vi bygger i, slik at vi har tilgang til nye chunks hvis det skulle trengs. Jeg synes det bare er hyggelig med en nabo 200 blocks unna. :)

 

Netherhub er jo ikke dumt. Nå er jo jeg litt forutintatt siden jeg allerede har begynt å tenke på skip, men hva om man bruker skip/portaler for å dra mellom havner/portalpunkter, ganske enkelt pga ease of access. En netherportal i denne havna (eller noe sånt) kan da knyttes videre innover i landet med en "hub"? Da forkortes reiseveien med portal, frakter deg til sånn ca området der man bygger og man står fritt til selv å forkorte reiseveien sin ytterligere? Altså at "serveren" tar seg av grovtransporten over havene via portal og så kan spillere selv kontrollere hva de vil reise til videre med å sette opp netherportaler? Selv blir jeg svimmel av å tenke på netherportaler og hvordan man skal få det til å gå opp, men som kjent er jeg jo også redd for redstone, så jeg er sikker på at veldig mange andre vet hvordan det funker :p

 

Jeg liker ideen med havnene!

 

Passer jo veldig bra inn dersom det blir store øyer også! slik Lakus skrev om tidligere...

 

De store øyene jeg drømte om var før snapshottene fra 1.7 kom ut for å si det sånn. Havene i før-1.7 var enorme og inneholdt kontinenter. Havene i 1.7 er er annerledes. De er absolutt fremdeles hav, men de har vært på slankekur i 1.7. Det er litt mye å forklare sånn fort, men i den nye updaten så vil varme biomes som regel spawne sidenav hverandre og kalde spawne sidenav hverandre - med overganger imellom osv. Ikke alltid, men mye oftere enn før, så man ikke like ofte finner jungel rett sidenav snø f.eks. Det vil være snø - taiga-forest/plains/whatever - savannah/mesa - ørken. If that makes sense.

 

1.6. Typisk for hvordan før-1.7 genererer terreng.

post-96473-0-80317800-1380899143_thumb.png

 

1.7 Typisk for hvordan 1.7 genererer terreng.

post-96473-0-63066200-1380901065_thumb.png

 

Men tanken om båter fungerer enda, eller?

 

Uansett: Jeg starter server snart med den gamle mappen. Ikke noe fancy, bare en portal til Pakusland - det vil si at alle portaler som går til f.eks steinheim osv ikke vil fungere, til gjengjeld kommer det online map, flymode og teleports. Jeg kommer til å drive serveren i ca. én måned.

 

LogBlock med rollback vil være innstallert, så griefs kan bli rullet tilbake - ingen sprenging av hus, enda ;)

 

 

Excusez-moi? Greit nok at det ikke er jeg som har bygget alt på serveren, men ettersom kartet kommer fra en server jeg har drevet i overkant av et år ut av egen lomme vil jeg si at jeg har en viss "rett" til å i det minste bli spurt før du plutselig bestemmer deg for og bringe det online igjen. What is this sorcery?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lakus, du har satt det ut som en nedlasting uten noe videre rettigheter?

 

Dessuten, for det første tjener jeg ingenting på dette. Planen var å kjøre dette i en uke eller to. Nei, jeg kommer ikke til å kjøre dette som en ordentig server - da kan det være at vi tapper lakusland litt og det vil jeg ikke ha..

 

Om du vil kan jeg avtale videre med deg. Trodde det var greit ettersom det var satt ut til nedlastinger, men om du ønsker å snakkes kan vi gjerne det lakus :)

 

-Og igjen: Som allerede skrevet: Jeg kjører dette i en svært kort tid. Nei, ikke for å få spillere til en fremtidig server - bare for å la folk se rundt på andre og egne bygg, og mimre litt tilbake :) Jeg kjører ikke dette som en kommersiell server - tenk på det som en utstilling i et museum :p

Endret av CasterAnd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ok, er det åpent for grief og flygning? creative?

Ikke grief før de to siste dagene. Grief blir rullet tilbake før den dagen :p

 

Flying er på, mest sannsynlig også Creative. Teleports også :)

 

Det er bare ment som litt mimring tilbake, og en mulighet til å ta et siste farvel sammen med andre ;) Jeg kommer nok til å kjøre den i ca. én måned, og stenger nok serveren litt om det ender med at lakusland blir tom over en stund..

 

Det er ikke ment som en konkurrent til lakusland på noen måte. Jeg kommer aldri til å sette opp noen som helst form for pengedoneringer og kommer heller ikke til å godta doneringer.

Lenke til kommentar

Tilbake til det vi opprinnelig snakket om; portaler, rails osv: Det som hadde vært kult var om vi hadde portaler til enkelte deler av verdenen, noe alá fylkessystemet vi hadde før - og ha rails videre til bygg i verdensdelen, eller "fylket".

 

Før hadde vi portaler til både fylker og deler i fylkene (som for det meste var private hus), men om vi heller bygger portaler over de enorme avstandene og heller bruker rails på de siste 300-400 meterne.

 

Fosi, hadde ikke du en railfabrikk? :3

Lenke til kommentar

Kunne det vært kult med rails i lufta? En slags tube? Sånn at man fikk en liten sightseeing hver gang man tok rail? Så kunne man ha avstikkere ned til hver "eiendom"? I disse kryssene kunne vi laget en enkel sporvelger, sånn at man ble stoppet av en unpowered rail og måtte trykke på buttons/levers for å komme videre. Da måtte vi ha en linje hver vei. (Eventuelt noe mer intrikat der man valgte destinasjon før man satte seg i minecarten og man ble tatt automatisk ditt.)

 

Ellers støtter jeg ideen med havner/små sentrum med portaler. Gleder meg til 1.7! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...