Gå til innhold

Vurderer kjøp av HP bærbar. Virker for godt til å være sannt.


Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert å kjøpe ny bærbar PC. Så har jeg kommet over denne: http://www.komplett....aspx?sku=659574

 

For meg virker dette nesten for godt til å være sannt. Om jeg ser på andre merker må jeg langt høyere i pris for å få ca. samme spesifikasjoner. Er det noe jeg ikke ser, eller er det andre ting som er med på å presse prisen ned som f.eks. dårlig hovedkort, skjermkort eller lignende.

 

Har alltid sett på HP som "kontormaskiner" og aldri sett serriøst på de, har noen noen tanker og erfaringer med det?

 

Kan jeg få andre maskiner til ca. samme pris med:

- i7

- 8GB-ram

- 1920x1080 skjerm

- BlueRay -spiller

- 750 GB hard disk

 

 

pluss Beats Høytalere (Lydkort?)

 

Om noen kan dele erfaringer med denne maskinen eller "gå god for den" ville det vært veldig hyggelig med tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har generelt dårlig erfaring med HP. Men dette kan jo alltids være jeg som har vært uheldig. Men samtlige av de 4 pc-ene jeg har vært borti, har ikke vært spesielt gode. Kun en av de som faktisk er brukbar. Dette er mye pga dårlig kjøle løsninger og byggekvalitet.

 

Men sånn generelt om spec-en på denne maskinen, så var jo den veldig bra i forhold til prisen da :)

Lenke til kommentar

Takk for advarsler. Om noen har alternativer til denne maskinen, med omentrent de samme spesifikasjonene, setter jeg stor pris på det.

 

Maskinen skal hovedsaklig brukes til foto- og videoredigering (også på eksten skjerm, som utvidet skrivebord),mediesenter (tilkoblet TV og forsterker) og gjerne litt spilling :)

Lenke til kommentar

Specsa på HP maskin er jo ganske så bra.

 

Trur faktisk man skal lete lenge etter en så god pc, tenker da på specs til en så lav pris.

 

 

Viss du går for HP maskinen. Pass på at den alltid har veldig god luft, rengjør den ofte for støv( 1-2 ganger i mnd) og så bør/må den stå på en plan overflate.

 

 

Her har du en nesten tilsvarende pc, men med en av de beste byggkvalitetene og kjøleløsningene du kan få på en bærbar:

http://www.dustinhome.no/asus-n53sm-ci7-22-8gb-750-gt630m-156-w7hp/product/5010619958?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_1007

 

eneste som jeg ikke er helt sikker på er skjermkort, hvor mye mindre ytelse du får i forhold til HP maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den HP maskinen (fra Dustin - de var 500,- billigere enn Komplett akkurat da).

 

Har ikke brukt den så mye/lenge, men hovedsakelig så har jeg postivt inntrykk. Men jeg må sende den til reperasjon fordi det var et problem med en tast.

 

Etter litt testing installerte jeg maskinen "fra scratch", noe som gikk helt smertefritt - selv om jeg muligens gjorde det litt tungvint for meg selv da jeg hentet driverne fra HP's amerikanske sider - og måtte finne ut hva modelen heter der først.

 

Positivt:

Kraftig hardware, som ikke bråker forferdelig under tung load

God, ikke blank skjerm - med full HD

Rimelig

Støtter 8GB rambrikker, og virket med 12GB, så er nokså sikker på at en kan ha 16GB selv om det står maks 8GB

 

Negativt:

Den automatiske skiftingen fra Intel skjermkort til Radeon-kortet fungerte dårlig på de spillene jeg prøvde (både før og etter reinstallering) - men en kan sette at Radeon-kortet alltid skal brukes i BIOS.

Treg harddisk - men jeg er vandt med SSD på maskinene mine, så mulig jeg overreagerte. Men det var lett å skifte

Ikke lys i tastaturet - men rundt pekeplaten (kan slås av)

 

Generelt en solid "arbeidsmaskin", som også fungerer greit til spilling av stortsett alle spill sålenge en ikke er blandt de mest kravstore

 

Den Asus-en som sveibuen linker til virker veldig bra, bortsett fra at jeg har en svakere model i den serien, og jeg kan ikke fordra tastaturet. Men ser i en test at den får pluss for tastaturet, så det er muligens kun en personlig preferanse. (Jeg liker best "chiclet"/"island" tastatur)

 

GT630 kan være det samme som GT540, GT550 eller GT555, men det står også GT550 i beskrivelsen. Da er Radeon HD 7690 en del kraftigere, det er nokså likt de beste GT555 utgavene. (Dette ifølge Notebookcheck.net) Men hva det vil si i praksis for deg er vanskelig å si noe om - iallefall for meg.

ASUS har nVidia skjermkort og bruker "Optimus" som skal være bedre på å skifte mellom det integrerte skjermkortet og "ekstrakortet" enn det AMD løsningen.

Asus-en har ikke bluray, hvis det er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...