Gå til innhold

Å fjerne bilder fra BK er en uting...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare opplyse om at å fjerne bilder andre har brukt tid til å kommentere synes jeg er en uting og er den aller sikreste måten å sikre seg at jeg neppe kommer til å bruke tid på vedkommendes bilder igjen...

Absolutt enig! Skjønner egentlig ikke vitsen med å fjerne, iallefall ikke bilder som er nylig innlagt og som det er avgitt kommentarer på!!

Håper det gripes inn og settes en sperregrense på f.eks. 1 mnd. eller noe for å få fjerne slike bilder......! Har vært oppe tidligere dette, og de fleste er nok enige om at å slette bilder på denne måten er en uting!

Håper admin legger til rette for at det implementeres en "karenstid" før det går an å slette! Om det så skulle være helt spesielle tilfeller som behøver unntak så kan dette la seg enkelt ordne med en PM/mail til noen i admin.....! :hmm:

Lenke til kommentar

Skulle da tro at fotografer selv skjønner at det er opphavsmannen som eier bildet og derfor også avgjør hvor lenge det skal være tilgjengelig.

I utgangspunktet, så stemmer det. Men det skaper problemer i en bildekritikk, da kommentarerene da blir stående uten tilhørende bilde.

 

Og det virker som at enkelte sletter bildet når de får negative kommentarer eller en annen respons enn det de ønsket seg. Det virker for meg rimelig respektløst over for de som har brukt tid og energi på å kommentere bildet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skulle da tro at fotografer selv skjønner at det er opphavsmannen som eier bildet og derfor også avgjør hvor lenge det skal være tilgjengelig.

I utgangspunktet, så stemmer det. Men det skaper problemer i en bildekritikk, da kommentarerene da blir stående uten tilhørende bilde.

 

Og det virker som at enkelte sletter bildet når de får negative kommentarer eller en annen respons enn det de ønsket seg. Det virker for meg rimelig respektløst over for de som har brukt tid og energi på å kommentere bildet.

 

Dette er en av grunnene for at vi vil ha adskilt bildevisning og bildekritikk, siden BK skal være en diskusjon rundt bildene på både godt og vondt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle da tro at fotografer selv skjønner at det er opphavsmannen som eier bildet og derfor også avgjør hvor lenge det skal være tilgjengelig.

Dette går ikke på opphavsrett, men på vanlig respekt for , kall det gjerne, uskrevne spilleregler i et BK slik som her.... Hva er vitsen med å be om kritikk, for så å fjerne et bilde dersom en får litt "pepper" som noen tydeligvis ikke takler/ eller konstruktiv kritikk som det egentlig er...?

Til syvende og sist så er det altså "opphavsmannen" som har alt å tape på en sådan oppførsel! :hmm:

Lenke til kommentar

Joda, Nikka - du har et poeng der, MEN tror neppe den opprinnelig planen til noen var at de skulle hat et bilde på nett i halvannen time for så å fjerne det igjen. Når du legger det i en kritikk for å få tips og råd og tilbakemeldinger, så blir det for meg respektløst nok å fjerne bildene etter at andre har brukt noen minutter av sin tid til å gi en vurdering til at jeg noterer meg navnet på vedkommende og ikke gidder bruk mer tid på denne.

 

Jeg har også fjernet bilder som har vært lagt ut her. Bakgrunnen var at jeg plukket ut et knippe bilder for salg i galleri. Noen få av disse hadde vært postet her. Jeg postet da en takk til alle som hadde benyttet sin tid til å evaluere bildene og en unnskyldning fomed begrunnelsxe for hvorfor jeg trakk dem tilbake. Det hadde med at jeg ikke ønsker at bilder jeg har til salg i galleriet skal være tilgjengelig "over alt" på nett, men ha et noe mer eksklusivt preg. Dette var bilder som gjerne hadde ligget her et par års tid. Jeg mener det er en viss forskjell på dette og å la et bilde ligge ut en time eller to før man fjerner det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skulle da tro at fotografer selv skjønner at det er opphavsmannen som eier bildet og derfor også avgjør hvor lenge det skal være tilgjengelig.

I utgangspunktet, så stemmer det. Men det skaper problemer i en bildekritikk, da kommentarerene da blir stående uten tilhørende bilde.

 

Og det virker som at enkelte sletter bildet når de får negative kommentarer eller en annen respons enn det de ønsket seg. Det virker for meg rimelig respektløst over for de som har brukt tid og energi på å kommentere bildet.

 

Må vel da kunne legges inn en funksjon som også fjerner kommentarene? La oss si at jeg sa opp kontoen her,og slettet alle bildene,så blir det jo litt dumt att kommentarene skal være igjen?;)

Lenke til kommentar

Må vel da kunne legges inn en funksjon som også fjerner kommentarene? La oss si at jeg sa opp kontoen her,og slettet alle bildene,så blir det jo litt dumt att kommentarene skal være igjen? ;)

 

Teknisk sett, ja, men det vil nok ikke skje. Hvis du kan slette andres kommentarer ved å slette bildet ditt, vil du i praksis få sensurmyndighet, og det er det kun forum-moderatorer og administratorer som skal ha. Selv om bildet som diskuteres blir fjernet, kan kommentarene inneholde nyttig informasjon.

 

:)

Lenke til kommentar

Må vel da kunne legges inn en funksjon som også fjerner kommentarene? La oss si at jeg sa opp kontoen her,og slettet alle bildene,så blir det jo litt dumt att kommentarene skal være igjen? ;)

 

Teknisk sett, ja, men det vil nok ikke skje. Hvis du kan slette andres kommentarer ved å slette bildet ditt, vil du i praksis få sensurmyndighet, og det er det kun forum-moderatorer og administratorer som skal ha. Selv om bildet som diskuteres blir fjernet, kan kommentarene inneholde nyttig informasjon.

 

:)

 

Jo det kan jeg være enig i,att kommentarene kan inneholde nyttig info,men uten bildet blir den vel ikke sååå nyttig kanskje??? Ingen påstand,men en mening :hmm:

Lenke til kommentar

Må vel da kunne legges inn en funksjon som også fjerner kommentarene? La oss si at jeg sa opp kontoen her,og slettet alle bildene,så blir det jo litt dumt att kommentarene skal være igjen? ;)

 

Teknisk sett, ja, men det vil nok ikke skje. Hvis du kan slette andres kommentarer ved å slette bildet ditt, vil du i praksis få sensurmyndighet, og det er det kun forum-moderatorer og administratorer som skal ha. Selv om bildet som diskuteres blir fjernet, kan kommentarene inneholde nyttig informasjon.

 

:)

 

Jo det kan jeg være enig i,att kommentarene kan inneholde nyttig info,men uten bildet blir den vel ikke sååå nyttig kanskje??? Ingen påstand,men en mening :hmm:

 

Hvorfor i allverden skal jeg og andre bruke tid på å være seriøse i våres bildekritikk/kommentarer når spesifikke bildeposter uten videre kan slette bildene og våren kommentarer ?

 

Jeg forstår ikke problemet i det hele tatt, det vi ønsker er en bildekritikk-del av bildevisningen som vi litt seriøse kan diskutere hverandre og andres bilder på en seriøst plan, de som ikke tåler eller ikke vil ha konstruktiv kritikk behøver vel for pokker ikke å poste i kritikkdelen av BK, det finnes en jovial bildevisning-del som man kan poste hvis man kun er ute etter anerkjennelse/skryt og det er en tips-del også som man kan poste i hvis man hvil ha hjelp med hvordan man kan gjøre spesifikke bilde bedre eller hvis man ikke forstår hva som gikk galt med bildet.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis man ikke har baller til å la bildet bli liggende ute etter noen negative kommentarer.

 

Hvorfor har man da lagt det ut? 

 

Kritikk er for å gi kritikk, ikke skryte møkk til silke.

 

 Man må tåle å høre om bildene sine, og de kanske ikke er så perfekte som man trodde de var. Kritikk er for at du som tar bildet skal kunne utvikle deg, og da må man påpeke det gode i bildet, og det som ikke er fult så bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...