Gå til innhold

Avira antivirus free verision - greit nok?


Anbefalte innlegg

Jeg har brukt avira antivurs free version i et par år nå og synes det funker bra, har aldri hatt noe problem med virus.

Jeg lurer på om det er greit nok å kun bruke gratisversjonen av avira eller er det lurt å kjøpe avira fullversjon , eller er kjøpeversjonen kun litt gimmick hvor de har tatt med ting som egentlig ikke er så viktig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare at hvis du ikke vil betale for noe, så er det like greit å gå for løsningen som ikke ønsker at du skal betale for den. Avira (ihvertfall når jeg brukte det) dukket opp med meldinger hele tiden om at det var en god idé å kjøpe fullversjonen hele tiden.

 

Hvis du lurer på hva som er fordelen med å oppgradere kan du bare gå inn på Avira sine sider.

Lenke til kommentar

Godt nettvett og sunn fornuft er den beste formen for antivirus

 

Sant nok, men selv den mest drevne dataekspert og den mest edruelige bruker kan aldri vite hvorvidt PDF-en du mottok fra sjefen eller hvorvidt Diskusjon.no har blitt hacket og sprer ut drittvare akkurat den dagen du åpnet e-posten eller du aksesserte nettsiden.

 

De to hovedproblemene og kildene for spredning av drittvare på nett per i dag sånn som jeg ser det er inkompetente brukere og brukere som lurer seg selv til å tro at de klarer seg fint uten.

 

 

Har faktisk anti-virus installert på Mac maskinene mine, ikke fordi sjansen for å få noe som påvirker selve maskinen er spesielt stor, men fordi jeg vet at maskinene mine fint kan få noe dritt som spres videre til andre selv om mitt system i seg selv ikke nødvendigvis blir påvirket. Her er det snakk om å være en god "nabo" eller "medborger" om du vil.

 

 

 

Spør du meg så er anti-virus et minimumskrav for å kunne bli kategorisert under gruppen med "godt nettvett".

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Du får jo ikke support fra eksperter (høyt kvalifiserte apekatter antar jeg), og tjenesten mot phising fra Avira med gratis versjonen.

"Support" kan du få fra f.eks diskusjon.no, kvaliteten varier derimot. Phising kan unngåes med god nettvett som andre sier er.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...