Gå til innhold

– Ny PlayStation får bruktspillsperre (PS3)


Anbefalte innlegg

Hva baserer du dette på? Alle rykter og all sunn fornuft tilsier at Sony er ferdig med cell-prosessoren.Mest sannsynlig kommer de til å brukle en AMD x64-prosessor.

Jeg ser egentlig ikke noe grunn til at de skal bruke prosessor fra AMD heller, da denne har dårligere ytelse og effektivitet, samt strømforbruk (?), dog sammenlignet med Cell kan jeg egentlig ikke uttale meg så mye om. Prismessig kan jeg kanskje skjønne det, men ellers nei. Og det som kunne vært fenomenalt med PS4 var at den binært var lik PS3 slik at kompatibelhet ikke ville vært noe problem i det hele tatt.

 

Hvis de fortsetter den griske pengestartegien deres blir jeg bare forbanna. Ingen forbrukere kommer godt ut av det, bare SONY som tjener mer penger og (forhåpentligvis dog dessverreligvis) får mindre fornøyde kunder. Håper de skjønner tegninga en vakker dag og styrer skuta som et skikkelig selskap som bryr seg om forbrukerene.

 

Og jeg vil heller betale mer for en mer komplett maskin, eller en PS4 Xbox Edition. SONY må også lære seg å lage forskjellige versjoner av maskinene. Ikke bare med 20GGB forskjell i lagringskapasitet, noe som forøvrig bare er ubetydelig økonomisk sett. Det er bare for å dra litt mer penger ut av folk. Vil nesten tro at en upopulær 40 GB harddisk er omtrent like billig som en større disk, grunnet at de produseres i større kvantum og er mye mer brukt. Mid-range er vel det billigeste området også.

 

Jeg synes de kunne gitt oss en value-utgave og en premium-utgave, og kanskje til og med en entusiastutgave. Her er det flere ting som kunne skille modellene, inkludert wifi-forskjeller, harddiskkapasiteter og hastigheter, antall USB-porter, minnekortleser, PS3-kompatibelhet (om de er så dumme å fjerne dette fra PS4-konseptet) osv.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsåvidt enig!

Vi behøver ikke en versjon med Wifi , en med Wifi + 4G , en med Lan + Wifi etc etc.

Den eneste forskjellen kan være i mengden spill som kan lagres og type lagringsdisk (SSD og vanlig HD) og da bør man virkelig merke forskjellen mellom SSD og vanlig i form av lastetider osv.

Kanskje det hadde vært mulig med en Hybrid, dvs SSD + HD?

 

Uansett så er det fult mulig at det er Amd som lager en spesialdesignet cpu + gpu til Sony , hvis ikke så blir det cell + et integrert skjermkort.

Lenke til kommentar

Er nesten enig, problemet er bare at vi aldri får i pose og sekk. Vi får ikke en versjon som har alt...

 

SONY vil aldri lansere en skikkelig maskin for entusiastene, ikke for billig, men noe imellom. En som må være billig nok til at flertallet er villig til å betale for det, også de som skal kjøpe julegave til barna. De bryr seg nok lite om de som vil ha litt mer ut av maskinen.

 

Se på Microsoft, de fikset dette veldig bra egentlig, med flere versjoner.

 

Malvado: Det beste var om de gikk for NVIDIA-skjermkortløsning. Igjen, hovedsaklig pga. kompatibelhet.

 

Og det blir nok bedre for alle om PS4 fortsetter i samme bane som PS3, maskinvaremessig. Er bare idioti om utviklerene må vende seg til å programmere på en ny maskin... igjen... og igjen... og igjen...

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...