Gå til innhold

7970 eller 680 til 3 skjerms oppsett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra hardocp: 680 vs 7970

http://www.hardocp.c..._card_review/14

 

We wanted to be able to run at the native resolution of 5760x1200 and compare the performance to the Radeon HD 7970. We figured if any resolution is going to show the advantages of AMD's memory capacity and memory bandwidth edge it would be 5760x1200. We were absolutely surprised that the GeForce GTX 680 had no trouble keeping pace with the Radeon HD 7970 at 5760x1200. We thought this is the resolution we might see the GTX 680 bottleneck, but to our surprise no bottlenecks were experienced.

 

Jeg var litt skeptisk til "bare" 2 GB selv, men etter å ha sett flere tester med flerskjermoppsett, så er faktisk ikkje 2 GB noe særlig for lite! Dog det finnes noen untak i et par spill jeg har sett.

 

Noe å se på, er effektbruke ved overklokket tilstand. 7970 bruker en god del mere strøm her, og blir varmere. Men uansett så er begge veldig bra. Så og si dødt løp mellom de når de overklokkes.

Jeg er bare Arecafanboy, så ellers så velger jeg bare det som yter best for mitt bruk. Dermed GTX 680 til Bf3. Kjører dog ikkje flerskjermoppsett for spilling, selv om 2 stk GTX 680 har nok power for det.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Tror ikke det jeg heller.

Ser nå at kjøpet må bli utsatt litt da pga at de fleste butikkene er tomme for 7970 til rundt 11 April.

 

Hadde du fulgt med litt på bruktmarkedet den siste uka, så har det vel vært 3-4 stk 7970 kort til 3000kr, og DET er et bra kjøp!

Men jeg tror de som solgte 7970 skulle kjøpe GTX 680 :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror ikke det jeg heller.

Ser nå at kjøpet må bli utsatt litt da pga at de fleste butikkene er tomme for 7970 til rundt 11 April.

 

Hadde du fulgt med litt på bruktmarkedet den siste uka, så har det vel vært 3-4 stk 7970 kort til 3000kr, og DET er et bra kjøp!

Men jeg tror de som solgte 7970 skulle kjøpe GTX 680 :p

 

Mest sannsynlig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...