Gå til innhold

Her er en voksen kjøleløsning for deg som liker luft


Anbefalte innlegg

Personlig synes jeg det er synd vidtene som følger meg ikke går lavere enn 900 rpm

 

Ingen grunn til nervøsitet over dette, har samme kjøler på 580 og det er ikke lyd å snakke om, vil sammenligne med en 2,5" snurredisk @idle

 

Jeg mener du tar feil i det. En 92mm vifte på 900 rpm bråker kanskje 20 dBA, litt avhengig av omgivelsene, en notebook-HDD på idle bråker neppe mer enn 15 dBA.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig med ATW her. Å si at det er meningsløst med RPM under 900 er også ganske meningsløst.

 

Folk kjøper disse kjølerne for å minimere/eliminere en støykilde, og om man kun fyrer opp disse tre viftene i et helt tyst rom er jeg bombesikker på at du hører dem på en meters avstand.

 

Skjønner ikke at de ikke kunne satt nedre grense på 600 RPM i stedet... *det* er meningsløst å ikke gjøre, spør du meg!

Lenke til kommentar

selv på 900 RPM hører du ikke dem, fatte ikke ka alle skal klage på at de bråker på 900 RPM, meningsløst sier nå jeg, bare la dem snurre på 900 RPM, vist man ikke liker det så er det bare å klage til arctic at de bråker da, send en mail til dem

Må si at de som klager at den bråker på 900 RPM er lyd friker, ikke vondt ment, men det er da sant

  • Liker 1
Lenke til kommentar

selv på 900 RPM hører du ikke dem, fatte ikke ka alle skal klage på at de bråker på 900 RPM, meningsløst sier nå jeg, bare la dem snurre på 900 RPM, vist man ikke liker det så er det bare å klage til arctic at de bråker da, send en mail til dem

Må si at de som klager at den bråker på 900 RPM er lyd friker, ikke vondt ment, men det er da sant

Jeg kan vel gladlig innrømme at jeg er en lydfreak. Men har du ikke spesielle behov, så kjøper du vel heller ikke en dyr tredjeparts kjøler?

 

AtW

Lenke til kommentar

selv på 900 RPM hører du ikke dem, fatte ikke ka alle skal klage på at de bråker på 900 RPM, meningsløst sier nå jeg, bare la dem snurre på 900 RPM, vist man ikke liker det så er det bare å klage til arctic at de bråker da, send en mail til dem

Må si at de som klager at den bråker på 900 RPM er lyd friker, ikke vondt ment, men det er da sant

Jeg kan vel gladlig innrømme at jeg er en lydfreak. Men har du ikke spesielle behov, så kjøper du vel heller ikke en dyr tredjeparts kjøler?

 

AtW

vell har en tredjeparts kjøler til mitt skjermkort grunnet varme....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg mener du tar feil i det. En 92mm vifte på 900 rpm bråker kanskje 20 dBA, litt avhengig av omgivelsene, en notebook-HDD på idle bråker neppe mer enn 15 dBA.

 

skulle skrevet bedre. vil tro at viftene går godt under 900 rpm da det er GPU sin bios som styrer farten. skal gjøre en samenligning når jeg kommer meg hjem

Lenke til kommentar

Jeg har den forrige, extreme 2 og jeg hører ikke kortet mitt på idle (560Ti).

 

Kortet er plassert i et lukket kabinett som står under pulten, jeg sover i samme rom.

 

Jeg hører derimot en ekstremt svak susing fra viftene i PSUen, men dette er så langt unna grensen for plagsomt at det omtrent ikke bør nevnes.

 

 

Når det er sagt er det sikkert noen som er enda mer fintfølende på viftesus enn meg selv om jeg er ganske ekstrem og da vil nok eneste gode løsning være å kjøpe en custom block for vannkjøling samt en vifteløs vannkjøler da, evt plassere radiatoren i et annet rom og skjære hull i veggen.. :p

Lenke til kommentar

Jeg har et par arctic-kjølere og må si jeg ønsker meg en der viftene går på under 500 rpm når skjermkortet ikke har last. Det hadde vært stille nok for meg.

 

Forøvrig så er det fullt mulig å høre de fleste vifteløse PSUer også, spørsmålet er bare hvor nærme man må være før man merker noe til det.

Endret av TAC-2
Lenke til kommentar

Forøvrig så er det fullt mulig å høre de fleste vifteløse PSUer også, spørsmålet er bare hvor nærme man må være før man merker noe til det.

Og hvor mye load man kjører på med.

 

Seasonic og Kingwin (Super Flower) peaker i 300Hz området ved full load, og får en overall dBA på 12.7. Neppe noe man tenker på når man spiller.

Endret av MDCCLXXVI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...