Gå til innhold

Gaming Case, hva ville dere gått for?


Anbefalte innlegg

Jeg har bursdag om en liten stund, og skal ønske meg nytt kabinett :innocent:

Jeg vet ikke så altfor mye om hvilket kabinett som gjør hva, men vil gjerne ha et midi tower eller et lite full tower. Kabinettet må ha god luftflyt, være stille (ikke nødvendig, men jo stillere, jo bedre :!:), og det er veldig greit at det har sidepanel, så man kan ta en kikk inni drømmen din. ^^ Og en ting til, om den har cablemanagement baki er det ganske bra, noe sånt som Corsair 600T. En siste ting, er at den må kunne takle å bli tatt med til venner/LAN og den må koste helst under ca 1200 kr. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ønsker du deg "gamer"-stil eller "clean"-stil?

Personlig er jeg fan av å ikke ha et større kabinett enn man kan trenge, så jeg pleier sjelden å anbefale fulltower. Kabinett er også mye smakssak, så du må nesten se på hvert enkelt kabinett og hva du liker.

 

Mine forslag du bør se på:

Bitfenix Survivor og CM Storm Scout er gode valg for LAN-kabinetter: bærehåndtak og sidevindu.

NZXT Tempest EVO og Phantom 410 er også fine valg.

Silverstone Raven 03

Corsair 500R

Fractal Design Arc Midi

Cooler Master HAF 912 og 922

Lenke til kommentar

Hadde aldri kjøpt noen av Antec-kabinettene:

Dårlig med kabelrydding i alle bortsett fra nine hundred som har alt for lite plass og elendig HDD-montering.

Dårlig med støvfiltre

Svak kvalitetskontroll

 

Antec har 2-3 kabinetter som er gode i dag: P280 er vel det eneste midtoweret og det er fokusert på stillhet.

Lenke til kommentar

Jeg satser på noe midt i mellom gaming og stil, sånn som Corsair 650D. Men det er litt for dyrt :wallbash: Burde jeg allikevel satse på den eller 550D? Jeg elsker Corsair sine produkter, men de er litt dyrere enn de andre merkene... :cry: Jeg er veldig usikker, men likte ganse godt 500R og Tempest EVO, de var ganske fine. Så om dere finner lignende, så blir jeg glad! :)

Lenke til kommentar

skjønner meg ikke på hvordan det får god kritikk

 

for det meste bare plastikk hele utsiden, i tillegg så knirker faktisk plastikken...

Ikke bare det, men det er skuffende trangt for radiatorer inni om du ikke modder det til helvete.

Sidedørene er også ekstremt tynne og gummihylsene som skal skjule for kabler sitter ekstremt dårlig.

Lenke til kommentar

Tja.. har bygd etpar NZXT Phantom pc'er , og synes de er helt greie. romslig inni, og blir veldig

pene om du bruker litt tid. Det med kvalitet og knirkende plastikk har jeg ikke merka noe særlig til.. ikke at jeg sitter og klemmer så mye på pc'n min ?? :p

 

Ang vannkjøling i det så er jeg enig, det er ikke spesielt egnet til det selv om de har prøvd.

Men jeg tror ikke trådstarter går under kategorien som skal ha vannkjøling akkurat :)

 

Har og brukt etpar Cooler Master HAF-X kabinetter, men disse kan jeg ikke anbefale p.ga. dårlig

byggkvalitet, bl.a så passer ikke bakplaten slik at du får skrudd i skjermkortene / lydkort osv noe særli.

Lenke til kommentar

bygget nettopp i cm storm trooper, og må si jeg er meget fornøyd. God plass, bra kvalitet, viftekontroll med lys, lysstyring på viftene, støvfilter, medfølger verktøykasse osv osv.

 

her har du et bilde:

cm-storm-trooper-full-tower-chassis_07.jpg

 

stilrent og funksjonelt big tower til en grei pris (rundt 1 høvding)

 

anbefales! Likte også godt corsair obsidian 800D, men dette blir litt i det dyreste laget

Lenke til kommentar

Ang vannkjøling i det så er jeg enig, det er ikke spesielt egnet til det selv om de har prøvd.

Men jeg tror ikke trådstarter går under kategorien som skal ha vannkjøling akkurat :)

 

Jeg går for vannkjøling så fort jeg vet hvordan man overklokker, frem til nå så er jeg like mye til hjelp på et overklokkingsforum som en sekk poteter ^^ Eneste jeg vet er at prosessoren får mer utnyttelsespotensiale, varer kortere, blir varmere og sånt, og at komplett.no sin garanti blir ødelagt xD Takk for all hjelp. :) Blir satt stor pris på :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...