Gå til innhold

Partisjonering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et par spørsmål om partisjonering..

Har 4 partisjoner:

c: (Windows 98)

d: (mp3, filmer, spill osv)

e: (programmer)

f: (windows xp)

-Har tenkt å formatere c: og f:, og så installere bare XP på c:

Vil jeg kunne gjøre det, og fremdeles ha filene som ligger på d: og e: ?

-Så har jeg tenkt å slå sammen d:, e: og f: til en partisjon (til d:), helst uten da å miste filene, siden dette er ganske mye som jeg har "samlet" lenge på.. SÅ da vil jeg sitte igjen med c: (windows xp) og d: (mp3, filmer, spill, programmer osv). Vil dette gå? Vil da bruke partition magic..

Mvh dvn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tenkt å slette den, bare slå den sammen med to andre.. Hvis jeg ikke husker helt feil, er det en "merge" funksjon i Partition Magic. Vil jeg ikke kunne slå de tre sammen uten å miste filene?

Skrevet
Beroligende svar :)

Andre som har prøvd liknende?

Det *skal* gå helt fint, men det er ikke alltid det gjør det. Anbefalt er å ha Rescue Disks FØR du gjør noe som helst i Partition Magic.

Foresten, har ikke hatt problemer med 7.0, men 8.0 har *aldri* klart å gjøre noe riktig.

Skrevet

Det går fint a merge partisjoner i PM 8, men du bør ikke merge mer enn to partisjoner ad gangen. Og hvis du gjør det på denne måten (og samtidig flytter dine filer som du ønsker å ta vare på), så går dette greit.

Skrevet

Takker for svar, får vel prøve dette så fort jeg får rota meg til det. Kan vel ta litt tid.. er så ufattelig kjedelig å formatere :p

Kommer vel til å bruke pm v7 pro.

Skrevet
Forrige gang jeg gjorde det mista jeg forresten 15gig med data :)

Jeg mistet 100 Gigabyte med filmer, musikk, programmer og spill :x

Jeg klikket mentalt etterpå... :roll:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...