Gå til innhold

Den store Nikon D800 tråden


Anbefalte innlegg

jeg sier at jeg synest det er umoralskt at et firma prøver å sko seg på sine kunder med å sette opp prisene på denne måten, og det gjelder bare ikke Nikon.

Nå øker de ikke prisen for å tjene masse penger, men for å dempe etterspørselen. Og det er et vanlig trekk som mange bedrifter bruker.

 

Men nå var det Nikon det gjaldt og jeg ser jo at det derfor smerter .

Det er jo interessant at det er lite med Nikonister i denne tråden da ...

 

Jula er over og julenissen er dratt, men ser ut som du i det minste tror på han :-)

Selvsagt øker de prisen for å tjene mere, det er direkte blåøyd å tro noe annet .

Da den siste byggeboomen startet økte prisene påm matrialer med mellom 50-100% nærmest over natten , bransjen bedyret det var fordi det var mangel på trevirke som presset prisene i været , det merkelige var jo at en pakke spiker hadde steget med nøyaktig 100% , hva har den med trevirke å gjøre ??

Nei dette var fordi de visste at kundene trengte produktet og etterspørselen var stor, dermed økte de prisene drastisk for å melke kundene.

Nøyaktig det samme gjør Nikon, de ser at etterspørselen er stor og at her ligger det et potensiale til å tappe noen ekstra lapper fra kundenes konto , slik er det og jeg fatter ikke at noen gidder forsøke å tåkelegge det engang .

Og som jeg har sagt før,dette gjelder ikke bare Nikon,men det er nå engang dem det handler om i denne tråden , jeg blir som sagt ikke berørt men det betyr ikke at jeg lener meg tilbake å godter meg over at andre får svi . Jeg liker det like lite uansett .

 

God Påske

Mvh. Snekker`n

 

jeg sier at jeg synest det er umoralskt at et firma prøver å sko seg på sine kunder med å sette opp prisene på denne måten, og det gjelder bare ikke Nikon.

Nå øker de ikke prisen for å tjene masse penger, men for å dempe etterspørselen. Og det er et vanlig trekk som mange bedrifter bruker.

 

Virkelig? :wow:

 

Og du vet dette som fakta?

Nikon setter altså ikke opp prisen fordi de D800 har overrasket Nikon med høyere etterspørsel, og de fant ut at markedet kunne tåle en "liten" prishevning uten å redusere etterspørselen og dermed ganske mye ekstra penger i Nikon's kasse? :fun:

 

Ingen firmaer/sjefer med noenlunde vett setter opp prisen for å dempe etterspørselen. Da er du rimelig fort uten jobb. :evil:

 

Men kanskje Nikon er et unntak? :innocent:

 

Om dette er noe som gjelder i Europa har jeg ikke klart å funnet noe om, men det kan jo være en mulighet, men klart at dette er surt for de som av ulike grunner må vente med å kjøpe huset når de i tillegg må ut med ett par lapper ekstra som kunne feks vært brukt på annet fotorelatert stash.

Les tidligere i tråden, eller se her; http://www.fotovideo.no/default.aspx

 

PUUUUH, endelig en som har fattet dette :thumbup:

 

God Påske

Mvh Snekker`n

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i tillegg fikk jeg tak i 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 vrll for en samlet pris av 10 000

kredit for dagens beste 1 april spøk :grin2:

 

Må skuffe deg, om du ser så har jeg nevnt de tidligere så det er nok fakta .

24-70mm har jeg motatt 70-200 ligger på Svalbard, får den først i Juni :tease:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

i tillegg fikk jeg tak i 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 vrll for en samlet pris av 10 000

kredit for dagens beste 1 april spøk :grin2:

 

Må skuffe deg, om du ser så har jeg nevnt de tidligere så det er nok fakta .

24-70mm har jeg motatt 70-200 ligger på Svalbaard, får den først i Juni :tease:

Er det 70-200 VR I eller VRII ?

Det er VR ll denne koster vel ca 15000 ny og da har vel han betalt ca 12000 der oppe , de slipper jo mva.

Han skal kunn ha fastoptikk og ja han har råd til det :-)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

i tillegg fikk jeg tak i 24-70 f2,8 og 70-200 f2,8 vrll for en samlet pris av 10 000

kredit for dagens beste 1 april spøk :grin2:

 

Må skuffe deg, om du ser så har jeg nevnt de tidligere så det er nok fakta .

24-70mm har jeg motatt 70-200 ligger på Svalbaard, får den først i Juni :tease:

Er det 70-200 VR I eller VRII ?

Det er VR ll denne koster vel ca 15000 ny og da har vel han betalt ca 12000 der oppe , de slipper jo mva.

Han skal kunn ha fastoptikk og ja han har råd til det :-)

Bra for deg at det er VRII, hvis det skal sitte på D800 :)
Lenke til kommentar

Virkelig? :wow:

 

Og du vet dette som fakta?

Nikon setter altså ikke opp prisen fordi de D800 har overrasket Nikon med høyere etterspørsel, og de fant ut at markedet kunne tåle en "liten" prishevning uten å redusere etterspørselen og dermed ganske mye ekstra penger i Nikon's kasse? :fun:

 

Ingen firmaer/sjefer med noenlunde vett setter opp prisen for å dempe etterspørselen. Da er du rimelig fort uten jobb. :evil:

Så lenge du vet at du ikke kan levere nok, så kan du ved å øke prisen, dempe etterspørselen nok til at du klarer å levere til de som absolutt må ha nå. Når produksjon overstiger etterspørsel så blir prisen redusert nok til at begge deler går i balanse. Ved å ikke kunne levere, er aldri god kundebehandling.

Lenke til kommentar

Virkelig? :wow:

 

Og du vet dette som fakta?

Nikon setter altså ikke opp prisen fordi de D800 har overrasket Nikon med høyere etterspørsel, og de fant ut at markedet kunne tåle en "liten" prishevning uten å redusere etterspørselen og dermed ganske mye ekstra penger i Nikon's kasse? :fun:

 

Ingen firmaer/sjefer med noenlunde vett setter opp prisen for å dempe etterspørselen. Da er du rimelig fort uten jobb. :evil:

Så lenge du vet at du ikke kan levere nok, så kan du ved å øke prisen, dempe etterspørselen nok til at du klarer å levere til de som absolutt må ha nå. Når produksjon overstiger etterspørsel så blir prisen redusert nok til at begge deler går i balanse. Ved å ikke kunne levere, er aldri god kundebehandling.

 

Enig i at å ikke kunne levere er dårlig kundebehandling, men i dette tilfellet er Nikon for sent ute og skulle det være hensikten (noe det ikke er ) så måtte de opp i samme pris som Dlll for at det overhode skulle ha effekt , nei det er ingen firma som tenker slik som du sier, profitt er og blir hovedmålet for Nikon som for alle andre firma all den tid de ikke driver med veldedighet da .

har erlig talt vanskelig for å skjønne at noen ikke vil innse det i denne saken, av en eller annen "pussig" årsak :hmm:

 

God Påske

Mvh Snekker`n

Lenke til kommentar

Er det noen som har blitt lovet dette kameraet innen en viss tid eller er det mer det at man er skuffa over å ikke å få kjøpt det med en gang? Jeg syns denne tråden virker mer syting enn konstruktivt. Spesielt at man anklager selskaper for å fare med løgn, når man ikke vet hva grunnen til at andre butikker selger er. Det kan, som sagt, være en parallell-import som ikke er i kraft av Nikon Europe eller Nikon Nordic.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som har blitt lovet dette kameraet innen en viss tid eller er det mer det at man er skuffa over å ikke å få kjøpt det med en gang? Jeg syns denne tråden virker mer syting enn konstruktivt. Spesielt at man anklager selskaper for å fare med løgn, når man ikke vet hva grunnen til at andre butikker selger er. Det kan, som sagt, være en parallell-import som ikke er i kraft av Nikon Europe eller Nikon Nordic.

 

Om du leser lengre frem i tråden vil du se at jeg har tatt kontakt med Nikon, først ang leveringstider og svaret fra Nikon var da at de så overhode ingen leveringsproblemer i det hele tatt, 2 dager senere ble leveringstiden forskjøvet med ca 1 mnd .

så tok jeg kontakt med Nikon ang rykter om prisstigning, jeg fikk beskjed fra dem at det ikke ville bli noen prisstigning i Norge , få dager etterpå melder nettbutikkene at Nikon setter opp prisene .

Så ja jeg reagerer på dette og om noen ynder å kalle det syting så gjerne for meg, jeg kaller det slett kundebehandling .

lurer forresten på om noen nettbutikker vil få inn noen kamera i morgen, 1 april var jo en av leveringsdatoene før Nikon utsatte dette :hmm:

Lenke til kommentar

Om du leser lengre frem i tråden vil du se at jeg har tatt kontakt med Nikon, først ang leveringstider og svaret fra Nikon var da at de så overhode ingen leveringsproblemer i det hele tatt, 2 dager senere ble leveringstiden forskjøvet med ca 1 mnd .

så tok jeg kontakt med Nikon ang rykter om prisstigning, jeg fikk beskjed fra dem at det ikke ville bli noen prisstigning i Norge , få dager etterpå melder nettbutikkene at Nikon setter opp prisene .

Så ja jeg reagerer på dette og om noen ynder å kalle det syting så gjerne for meg, jeg kaller det slett kundebehandling .

lurer forresten på om noen nettbutikker vil få inn noen kamera i morgen, 1 april var jo en av leveringsdatoene før Nikon utsatte dette :hmm:

 

Jeg har ikke særlig lyst til å diskutere med deg, men siden du faktisk svarer så får jeg gjør det samme selv.

 

Ja, jeg kaller det syting - og jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt maler videre på det. Nei. Du får ikke Nikon D800 i løpet av dagen. At Nikon Nordic har gitt deg en tid er selvfølgelig beklagelig for deres del, men det kan ha noe med informasjonsflyten internt og forhold du ikke har oversikt over.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om du leser lengre frem i tråden vil du se at jeg har tatt kontakt med Nikon, først ang leveringstider og svaret fra Nikon var da at de så overhode ingen leveringsproblemer i det hele tatt, 2 dager senere ble leveringstiden forskjøvet med ca 1 mnd .

så tok jeg kontakt med Nikon ang rykter om prisstigning, jeg fikk beskjed fra dem at det ikke ville bli noen prisstigning i Norge , få dager etterpå melder nettbutikkene at Nikon setter opp prisene .

Så ja jeg reagerer på dette og om noen ynder å kalle det syting så gjerne for meg, jeg kaller det slett kundebehandling .

lurer forresten på om noen nettbutikker vil få inn noen kamera i morgen, 1 april var jo en av leveringsdatoene før Nikon utsatte dette :hmm:

 

Jeg har ikke særlig lyst til å diskutere med deg, men siden du faktisk svarer så får jeg gjør det samme selv.

 

Ja, jeg kaller det syting - og jeg skjønner ikke hvorfor du fortsatt maler videre på det. Nei. Du får ikke Nikon D800 i løpet av dagen. At Nikon Nordic har gitt deg en tid er selvfølgelig beklagelig for deres del, men det kan ha noe med informasjonsflyten internt og forhold du ikke har oversikt over.

 

Det var da svært til hoven holdning om du ikke har lyst å diskutere hvorfor spør du da ???

Hvorfor jeg maler vidre? Vel når det kommer personer som deg og spør etter at man har skrevet årsaken regnet jeg med at du ikke gadd lese tråden , og av høflighet svarte jeg på nytt isteden for en sur kommentar som "les tråden" , men ser at høflighet skal en bare spare seg for her på forumet for man får bare en knyttneve tilbake , mitt tips,ta deg en tur foran speilet .... :cry:

 

Hmm!

Det er ikke skjedd noe med prisene ennå...

 

Joda, fotovideo gar satt det opp med ca 2000 kr.

http://www.fotovideo...0000149679.aspx

Ser også at de nå har justert forventet leveringdato tilbake, den er nå 16.4 .

 

God Påske

Mvh Snekker`n

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Hmm!

Det er ikke skjedd noe med prisene ennå...

 

Ja, der var det lagt på 2000,-

På ordrebekreftelsen fra Fotovideo står gammelprisen så jeg vil tro det er denne som blir fakturert når kameraet en gang kommer. Om det blir mai eller juni.

Ser forresten også de har moderert leveringsdato frem til ubekreftet 16.04.12

Endret av TOH65
Lenke til kommentar

Hmm!

Det er ikke skjedd noe med prisene ennå...

 

Ja, der var det lagt på 2000,-

På ordrebekreftelsen fra Fotovideo står gammelprisen så jeg vil tro det er denne som blir fakturert når kameraet en gang kommer. Om det blir mai eller juni.

Ser forresten også de har moderert leveringsdato frem til ubekreftet 16.04.12

Ser at Interfoto ikke har gjort noen endringer av pris så langt. Forøvrig blir jeg overrasket om prisen på allerede bestilte varer blir endret.

Lenke til kommentar

Hmm!

Det er ikke skjedd noe med prisene ennå...

 

Ja, der var det lagt på 2000,-

På ordrebekreftelsen fra Fotovideo står gammelprisen så jeg vil tro det er denne som blir fakturert når kameraet en gang kommer. Om det blir mai eller juni.

Ser forresten også de har moderert leveringsdato frem til ubekreftet 16.04.12

Ser at Interfoto ikke har gjort noen endringer av pris så langt. Forøvrig blir jeg overrasket om prisen på allerede bestilte varer blir endret.

 

Etter hva jeg kan se er det bare fotovideo som hae endret prisen, men vil tro de andre kommer etter .

Og etter hva jeg forstod fra fotovideo så var prisøkningen for de som bestilte etter 1.4 :hmm:

Lenke til kommentar

Det var da svært til hoven holdning om du ikke har lyst å diskutere hvorfor spør du da ???

Hvorfor jeg maler vidre? Vel når det kommer personer som deg og spør etter at man har skrevet årsaken regnet jeg med at du ikke gadd lese tråden , og av høflighet svarte jeg på nytt isteden for en sur kommentar som "les tråden" , men ser at høflighet skal en bare spare seg for her på forumet for man får bare en knyttneve tilbake , mitt tips,ta deg en tur foran speilet .... :cry:

 

Jeg ønsker ikke å diskutere det med deg fordi jeg anser det som at du allerede har gjort deg opp en bastant mening og nekter å fire på den. Uansett hva andre sier i mot.

 

Og jo, jeg har lest hele tråden. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så mye oppstyr. Sånne ting skjer. Det er ikke nødvendigvis sånn at det store fæle multinasjonale selskapet er ute etter å villede den vanlige mannen i gata.

 

At du føler jeg er hoven og gir deg en knyttneve i ansiktet får stå for din regning. Jeg anser meg ferdig med dette. Vi kommer ingen vei uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var da svært til hoven holdning om du ikke har lyst å diskutere hvorfor spør du da ???

Hvorfor jeg maler vidre? Vel når det kommer personer som deg og spør etter at man har skrevet årsaken regnet jeg med at du ikke gadd lese tråden , og av høflighet svarte jeg på nytt isteden for en sur kommentar som "les tråden" , men ser at høflighet skal en bare spare seg for her på forumet for man får bare en knyttneve tilbake , mitt tips,ta deg en tur foran speilet .... :cry:

 

Jeg ønsker ikke å diskutere det med deg fordi jeg anser det som at du allerede har gjort deg opp en bastant mening og nekter å fire på den. Uansett hva andre sier i mot.

 

Og jo, jeg har lest hele tråden. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så mye oppstyr. Sånne ting skjer. Det er ikke nødvendigvis sånn at det store fæle multinasjonale selskapet er ute etter å villede den vanlige mannen i gata.

 

At du føler jeg er hoven og gir deg en knyttneve i ansiktet får stå for din regning. Jeg anser meg ferdig med dette. Vi kommer ingen vei uansett.

Du ønsker ikke å diskutere fordi en annen har en annen mening enn deg, ja det er faktisk hva du sier her :)

Hva skal jeg fire på????

Det faktum at jeg sitter med mailer fra selveste hovedpersonen i saken, mailer der de sier det stikk motsatte av det de gjør dager etterpå , skal jeg omskrive mailene så de passer deg bedre og si beklager etter omskriving av mailene ser jeg at jeg tok feil :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Lenke til kommentar

Snakket med Japan Photo 28.3, de var helt bestemte på at D800-bestillinger gjort etter den annonserte prisøkningen ville få den nye prisstigningen. Så der måtte jeg betale drøyt 24000kr. Fotovideo derimot var krystallklare på at kameraer bestilt tom. 1.4. skulle få den gamle prisen.

 

Så da ble det bestilling hos Fotovideo på meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...