Gå til innhold

apple eller android nettbrett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke den til å se film så går jeg utifra det er piratmatriale du tenker på? Isåfall er nok Android det enkleste valget da den spiser det meste av fil formater. Resten er iPad bedre på og app utvalget er vesentlig bedre og tryggere å bruke.

vet du om det går ann å se på tv2 sumo på ipad 3 ?
Lenke til kommentar

Begge de brettene du ser på er ganske utdatert. Det kommer mange nye androidbrett med 1920x1200 oppløsning innen et par uker. HTC Flyer har egentlig aldri vært spesielt bra, i hvert fall ikke i forhold til prisen. Har du tenkt hvilken skjermstørrelse du vil ha? Er ganske stor forskjell på 7 og 10 tommer.

Lenke til kommentar

Husk at du vil ha flere muligheter med Android nettbrett enn med Apple. Itillegg så har vel også Market flere apps enn hva Appstore har. iPad 3 tilbyr altfor lite til å kunne forsvare prisen den ligger på.

 

Om du skal bruke den til å se film så går jeg utifra det er piratmatriale du tenker på? Isåfall er nok Android det enkleste valget da den spiser det meste av fil formater. Resten er iPad bedre på og app utvalget er vesentlig bedre og tryggere å bruke.

vet du om det går ann å se på tv2 sumo på ipad 3 ?

 

Ja det går an da det er egen Tv2sumo app i Appstore

Lenke til kommentar

Appstore er størst meg bekjent, men skal ikke si det for sikkert da jeg aldri har hatt noe Apple-produkt.

 

Jeg er nok i litt av samme båten som deg TS, men anbefaler deg å holde deg unna både Flyer og Galaxy Tab, da disse i mine øyne både gamle og trege.

 

Hvis du som meg bruker Sumo en del, så er det per i dag kun iPad/iPhone som kan kjøre alt innholdet på sumo. Android har kun mobilversjon av TV2-Sport og ingenting til Android-tabs (det kommer ila våren).

 

Fordelen med Android er at du har større "frihet" i form av at det finnes mye custom roms, samt at den støtter alt av filformater (ikke alltid taben klarer å kjøre alle format). I tillegg er man ikke avhengig av typ iTunes for synkronisering og man kan på de fleste utvide lagringsplassen.

 

Slik jeg ser det er den største fordelen til iPad at alt flyter så enormt mye bedre, det er lagd drøssevis av applikasjoner som er utviklet for pad'en og ikke bare forstørret fra mobilapps (Android market skiller ikke mobil/tab-apps) som f.eks. VG, TV2 Sumo/Sport etc. Den nye iPaden har visstnok en sinnsyk skjerm, men dette kommer på Android etterhvert også. Batteritiden er som regel noe bedre enn de fleste Android-tabs (nok det dobbelte av Galaxy 10.1). Minuset er at her er du avhengig av iTunes, du kan ikke utvide lagringsplassen og man er i stor grad begrenset til hva som er satt av Apple (mtp filstøtte - Mp4).

 

Jeg veier alt opp mot hverandre hver dag og det er absolutt ikke et lett valg da både Android-tabs og iPad har store fordeler og ulemper. Uansett - alle har ulike behov, du må finne ditt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at du vil ha flere muligheter med Android nettbrett enn med Apple. Itillegg så har vel også Market flere apps enn hva Appstore har. iPad 3 tilbyr altfor lite til å kunne forsvare prisen den ligger på.

 

 

iPad tilbyr altfor lite til å forsvare prisen ? Haha, den nye iPaden og iPad 2 er mye bedre en Tab 10.1 som lugger helt for jevligt og koster mer en iPad og i tilleg er den mye dårligere syns jeg :p Android Market / Google Play har kanskje mer apps men ikke engang halvparten av dem er kvalitet slik som på AppStore.

 

Det eneste gode og verdige Android-tableten idag er Transformert Prime !

 

TS: iPad er mye bedre til ditt bruk men kan være noe drit å få film innpå.. Du må konvertere og anna tull.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er jo bare å laste ned en annen mediaavspiller fra appstore så tar ipaden det meste av formater. At folk som liksom skal gi råd her ikke er klar over dette er jo helt fantastisk...

At den tar det meste av formater forandrer ikke det faktum at skjermen er 4:3 og en får tykke sorte striper over og under bildet når en ser film...

Lenke til kommentar

jeg har tenkt å kjøpe meg et nettbrett. men burde jeg kjøpe ipad 3 når den kommer eller samsung galaxy tab eller htc flyer? noen som har peiling ?

 

skal bruke den til og se film\nett-tv. facebook, nyheter mest. og spill da .

Android! Både fordi det er mer fleksibelt men og fordi du kan komme rundt alt av DRM og annen shit uten jailbreaking. Og jeg anbefaler Galaxy Tab 10,1 for fikk en sånn til bursdagen av bestemor, (rettere sagt jeg fikk noen lapper og beskjed om å kjøpe meg noe fint og upraktisk jeg ville sette pris på :p ; hun formodentlig anbefalte shoppingspree på polet XD), og jeg elsker den, med endel tweaking kan jeg nå bruke den til å jobbe med programmering ute i det fine været uten å drasse på laptop eller ultrabook ^^

 

-frank

Lenke til kommentar

Det er jo bare å laste ned en annen mediaavspiller fra appstore så tar ipaden det meste av formater. At folk som liksom skal gi råd her ikke er klar over dette er jo helt fantastisk...

Nytter lite så lenge hardwaren i iPad støtter ytterst få formater.

 

Prøv å kjør en 1080p MKV film via iPad via software (ikke via hardware siden hardwaren i iPad ikke støtter MKV) og du vil se at alt blir et lagg helvette uten like.

 

Dette gjelder forøvrig 720p MKV også.

 

Men men, alle vil jo si at man har iTunes hvor man kan sitte dagen lang og konvertere filmer etter filmer eller?

 

Skikkelig gøy ikkesant?

 

Selv min Galaxy S II klarer å kjøre av en MP4 film med hele vanvittige 4096x2304 i oppløsning, selv via hardwaren. Men det hakker en god del da.

 

Men det betyr ikke at Galaxy S II støtter den oppløsningen orginalt.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

iPad spiller 720p MKV helt fint, med ren softwaredecoding i AVPlayerHD:

http://forums.macrum...d.php?t=1343039

 

Må man ha 1080p tar det stort sett kun noen sekunder å remuxe en H.264/MKV-video til H.264/mp4 på en vanlig PC. FIlmen vil da se identisk ut kvalitetsmessig, spilles av prikkfritt med hardwaredecoding på iPad.

Prøv å last ned Avatar filmen på 19.5 GB som er på 20.5 Mbps i bitrate i 1080p og kjør den i fra iPad.

 

Klarer den det så skal jeg være enig i at den nye iPad'en er kraftig.

 

Disse småe 720p filmene som fyren i denne filmen viser til tar jo lusne 200 til 400 MB som har lav bitrate.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Sorte striper er da ikke noe værre enn å ikke ha skjerm de hvor stripene hadde vært.

Jeg siterte en jeg antok svarte på posten rett over, så mulig jeg har missforstått, men uavhengig av formatstøtte, så vil en 10" widescreen skjerm ha et vesentlig større bilde enn en 4:3 skjerm til film og da være mye bedre for den slags bruk (for de som orker å se film på så små skjermer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...