Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

To spørsmål angående skillsmisse


mrkorsnes

Anbefalte innlegg

1. Hvordan kan en lettest selge (sin del av) boligen som en har sammen med exen

- der exen setter seg på bakbeina og ikke vil signere noe som helst?

 

2. Hvordan kan en lettest få utbetalt barnebidrag når exen prøver

å unngå å betale?

 

Nei da, dette gjelder ikke meg :-))

Endret av runeki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: få en takst. Er taksten på 2 millioner så kjøper den ene parten seg ut med en million. Eller selg boligen som helhet og del pengene. Dette kommer selvfølgelig ann på hvem som faktisk har betalt ned lånet.

 

2: Antar at det er lettest ved å kontakte advokat. Dog, hvis situasjonen tilsier at den ene parten ikke fortjener å få barnebidrag (utroskap etc) ville jeg droppa den saken, og heller fokusert på at barnet skal slippe en hverdag med krangling mellom mor og far...

Lenke til kommentar

.. Dog, hvis situasjonen tilsier at den ene parten ikke fortjener å få barnebidrag (utroskap etc) ville jeg droppa den saken, ...

 

Det hadde nok vært veldig greit for mange om dette hadde vært fundamentert i barneloven eller en forskrift...

 

Dog er det engang slik at vi lever i det 21. århundre i en opplyst nasjon. Utroskap er klandreverdig, men ikke straffbart. Det er ikke engang grunnlag for skilsmisse ved dom lenger. Bidraget skal gå til underhold av barna og ikke den eventuelt promiskuøse mor eller far.

 

Krikkert er "on the spot" i begge spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2: Antar at det er lettest ved å kontakte advokat. Dog, hvis situasjonen tilsier at den ene parten ikke fortjener å få barnebidrag (utroskap etc) ville jeg droppa den saken, og heller fokusert på at barnet skal slippe en hverdag med krangling mellom mor og far...

Ehh. Hva mener du med "fortjener å få barnebidrag"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...