Gå til innhold

Kommer ikke inn i Bios på Abit KT7A-Raid. Hjelp!


Ardie

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg prøver å komme inn i biosen (delete ved oppstart) får jeg bare en blå tykk strek nederst på skjermen istendenfor bios-menyen. Jeg har prøvd å clear CMOS, tatt ut batteriet på hovedkortet, flashe en ny bios, starter maskinen med bare skjermkort, prosessoren, og minnene. Ingenting hjalp. Har du andre forslag?

 

Konfigurasjonen på maskinen er:

Abit KT7A-Raid (prøvd bios 4A og 64)

1.4 GHz Athlon

256MB Apacer og 256MB Micron PC133 Cas2

Asus Geforce2mx

80GB og 40GB Maxtor D740X

Lite-On 24x10x40

Samsung DVD spiller

Hercules Fortissimo II

Pinnacle PCTV

Thrust 10MBit nettverkskort

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-02-08 23:57 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-02-08 23:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-09 00:18, tunefish skrev:

Hørtes ikke helt bra ut nei.

Har hvertfall aldri hatt noe liknende problem.

Ville bedt om et nytt kort, og sett om d hadde hjulpet...
:roll:


 

Kortet har fungert helt utmerket inntil nå (har hatt den i nesten et år). Jeg har ingen problemer med å starte OS'en, det er bare bios delen som jeg har problemer med. Det er merkelige greier.

Lenke til kommentar

Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 17:08, klarsen91 skrev:

Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene?



 

Bra forslag, dette har jeg også opplevd.

 

_________________

 

Byggeren

 

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-09 17:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-09 17:08, klarsen91 skrev:

Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene?


 

Det hjalp! "Synderen" var Enermax 92mm viften. Problemet forsvant da jeg koblet viften til direkte til strømforsyningen istendenfor til hovedkortet.

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...