Gå til innhold

Hjelp til Game PC-OPPSETT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er denne bra?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1057559&su=3FFCC467-FF27-445A-A532-4E1F217BB9EE

 

EDIT: Det er greit at jeg går litt over budsjettet.. men da er 25 k MAKS

 

Vil helst ha den til allround PC der jeg kan også GAME hardcore..

 

Skal f.eks multitaske, ha musikk, facebook, mail, spill, programmer osv... kjørende mens jeg spiller, trenger jeg mere enn 8 gb minne da?

Lenke til kommentar

Olestokk sitt oppsett er så og si perfekt.

 

Eneste viss du vil ha det litt billigere er å gå for en billigere skjerm.

Alternativ:

http://www.dustinhome.no/dell-u2312hm-ultrasharp-23-wide-tft-led-black/product/5010601540?intcmp=searchProvider_dacsa

 

 

Ellers så er det ikke noe å bytte ut enn at du vil ha et annet skjermkort, tenker da med en annen kjøler på, feks denne, som har lavere støy nivå og kjøler bedre en stock kjøler :)

 

http://www.dustinhome.no/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp/product/5010621917?intcmp=searchProvider_dacsa

Lenke til kommentar

her er det jeg ville kjøpt til 16K (inneholder ikke mus, det må du nesten finne selv)

 

post-227710-0-20976800-1331379422_thumb.png

 

Jeg ville nok heller gått for en Kingston eller Corsair SSD, og en 60 Hz skjerm da du uansett må ut med et 7970 til for å kjøre nyere spill på over 120 fps og god grafikk.

Lenke til kommentar

her er det jeg ville kjøpt til 16K (inneholder ikke mus, det må du nesten finne selv)

 

post-227710-0-20976800-1331379422_thumb.png

 

Jeg ville nok heller gått for en Kingston eller Corsair SSD, og en 60 Hz skjerm da du uansett må ut med et 7970 til for å kjøre nyere spill på over 120 fps og god grafikk.

 

1. kingston og corsair SSDer bruker Sandforce 2281 kontrolleren som er ustabil, den har fått "medisiner", men det finnes fortsatt bedre... hvis man skal ha en Sandforce SSD så burde man ihvertfall velge Intel sin 520...

 

2. det er ett HD7970

Lenke til kommentar

her er det jeg ville kjøpt til 16K (inneholder ikke mus, det må du nesten finne selv)

 

post-227710-0-20976800-1331379422_thumb.png

 

Jeg ville nok heller gått for en Kingston eller Corsair SSD, og en 60 Hz skjerm da du uansett må ut med et 7970 til for å kjøre nyere spill på over 120 fps og god grafikk.

 

1. kingston og corsair SSDer bruker Sandforce 2281 kontrolleren som er ustabil, den har fått "medisiner", men det finnes fortsatt bedre... hvis man skal ha en Sandforce SSD så burde man ihvertfall velge Intel sin 520...

 

2. det er ett HD7970

 

1. Ingen jeg kjenner, meg inkludert, har hatt problemer med Kingston/Corsair. De leverer mye høyere ytelse enn Samsung for en billigere penge, og det at de er ustabile er oppskrytt. Det har blitt fikset, og de har ikke mer problemer enn noen andre selskap.

 

2. Jeg sa et 7970 TIL, dvs. 7970 i Crossfire. Ett enkelt 7970 vil kunne levere over 120 fps i enkelte spill og situasjoner, men du vil bare sitte å irritere deg grenseløst når fps'en dropper hvert 5. sekund. Det er mye bedre å gå for en billigere 60 Hz skjerm og kunne fyre opp et vakrere bilde med mer stabil flyt enn å sitte å irritere seg på tydelige fps-drop og dårligere grafikk.

Lenke til kommentar

det at du og dine venner ikke har problemer med sandforce SSDer betyr ikke at ingen har det Corsair og kingston SSDer har høyere feilprosent enn Samsung, crucial og Intel SSDer...

 

my bad, leste feil... uansett, hvis man spiller enkle spill som COD, Minecraft eller andre spill i den duren vil man dra fint nytte av 120Hz. godt mulig man dropper i FPS på 120Hz, hvis man dropper fra 100FPS til 70 FPS bil bildet fortsatt være bedre enn at det konstant står på 60Hz eller mindre

Lenke til kommentar

det at du og dine venner ikke har problemer med sandforce SSDer betyr ikke at ingen har det Corsair og kingston SSDer har høyere feilprosent enn Samsung, crucial og Intel SSDer...

 

my bad, leste feil... uansett, hvis man spiller enkle spill som COD, Minecraft eller andre spill i den duren vil man dra fint nytte av 120Hz. godt mulig man dropper i FPS på 120Hz, hvis man dropper fra 100FPS til 70 FPS bil bildet fortsatt være bedre enn at det konstant står på 60Hz eller mindre

 

Det er helt riktig at at Corsair og Kingston hadde høyere feilprosent enn de fleste, men dette har blitt fikset. Du kjøper ikke en Volvo med alle sikkerhetsstjernene når du kan få en Mustang, vet du.

Om jeg ikke tar helt feil opplevde vel Kingston og Corsair opptil feil på 3% av sine SSDer til at det nå i senere tid har falt til 1-2%. Mulig jeg har feil her, men synes å huske noe sånt. Isåfall er risikoen verdt å ta.

 

Han sier han vil kunne spille "HARDCORE gaming", og ikke minecraft/COD etc. Med 120 Hz skjerm blir du tvunget til å gå ned på visuelle biter som vil føre til at du bare blir sittende med et grått og kjedelig bilde med fps-drops rimelig ofte, med mindre du kjører 2 stk i Crossfire, og selv da vil du oppleve drops.

 

Det er dog riktig som du sier at 120 Hz går helt fint til spill som minecraft og COD, men da kan du like gjerne kjøpe deg et 6950.

Lenke til kommentar

visste ikke at jeg var den eneste i verden som spilte flere forskjellige spilltyper, som for eksempel spiller jeg Minecraft, BF3 og Skyrim...

 

enkelte spiller jo CSS og kaller det "hardcore gaming"...

 

nå er det også slik at SSDer skårer ikke bare på sekvensiell skriv/les hastighet, masse annet som er inne i spillet.

 

og når det kommer til hastigheter så er ikke crucial de aller beste, men det holder, samsung sin er omtrent like rask som en sandforce disk, med samsung sin egen kontroller er den også dønn stabil

 

Intel sin 520 er den raskeste og mest stabile SSDen, med intel sine egne drivere til sandforce kontrolleren er den også dønn stabil, intel har også de meste stabile SSDene av alle med en feilprosent på under nullpunktet (i prosent)

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...