Gå til innhold

Kommer det ny macbook pro i nær framtid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle også til å linke til Macrumors.

 

Ellers er den generelle tanken at om du har lyst på Mac, kjøp Mac. Ja, det kommer alltids noe nytt, men sånn er det med resten av dataverden også. Uansett om det kommer en oppdatering to måneder etter at du har kjøpt din, er det ikke noe å være lei seg for. Du har uansett kjøpt en knallbra maskin som du kommer til å være veldig tilfreds med i flere år fremover.

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si rådet å kjøpe Mac, er å kjøpe når det har kommet noe nytt.

Rett og slett fordi prisene er like høye hele året.

 

Man må jo også se behovet, spessielt på macbook og Air, i de kategorien der kan både batterilevetid og ytelse være årsaken til man venter.

 

Men på Imac spiller ikke det så stor rolle.

Skal man kjøpe den billigste modellen er grunnen større å vente.

 

Elkjøp + lefdal pleier jo ha 30 dagers åpent kjøp.

 

For det andre har du vurdert annet pc merke? Acer, Dell, HP er merker man bør styre unna i budsjettmarkedet, får man ofte bluescreen og slikt er det ikke rart.

 

Kanskje du bør også være åpen for Asus eller Samsung som muligens kan gi like god maskin til en bedre pris? Riktignok har de maskinene windows men alikevell er jo ikke det så negativt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja det var denne prisen da. Er en av grunnene til at jeg er redd for å kjøpe nå.

 

Har tenkt en del på samsungen. Den ser jo helt rå ut. Men har lyst på mac pga Logic og pga jeg har lyst til å prøve noe nytt. Ingenting galt med windows. Windows 7 fungerer som bare det, men begynner å bli kjedelig. Så liker jeg appstore av alle ting :hmm:

 

Kommer prisen på en ny 15" (om den kommer nå) til å bli det samme som en 15" koster nå?

Endret av Manlulu
Lenke til kommentar

Størst sansynlig ja, ingen vet sikkert.

 

Kan jo være Macbook Pro får gode SSD disker isteden for harddisker, det ville gjort at flere kan vurdere å betale litt mere.

 

Ellers tror jeg harddiskkrisen er den så eventuelt måtte gjøre at prisen går opp litt.

 

Husk windows 8 kommer vel mot slutten av året flere er nok mistfornøyd startmenyen ikke er som tidligere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Å si at man kan kjøre OS X på alle nyere PCér er vel en sannhet med modifikasjoner. Du kan sikkert kjøre det på alle nyere PCèr, ja, men opplevelsen behøver ikke nødvendigvis være der den burde være på alle sammen.

 

Om du vil ha Mac så vent noen få måneder til. Det er snart årstiden for Apple sine datamaskinoppdateringer, og det ryktes at de er blant de første som tar i bruk Ivy ridge.

Lenke til kommentar

Virtuelle maskiner er mest til testing og slik. Det går men under oppdateringer f.eks snowleopard 10.6.7 feilet det for meg for mus og tastatur.

Selv prøvde jeg snøleoparden i virtualbox det er mulig men man må bruke litt tid på det mente jeg måtte lage en ISO fil fra DMG og det var ikke enkelt men mulig.

 

Angående hackintosh må man sjekke maskinen på forumer før man kjøper spessielt laptop.

Så det er ofte enklere å bygge en maskin basert på gigabyte hovedkort.

 

Men skal man ha det enkelt har apple lagt opp til å kjøpe en Mac er det som er mest enkelt.

Så jeg vil nok anbefale å vente på nyeste macbook Mountain Lion.

 

Går det rykter om at apple vil vente med maskinvare oppgraderinger til Mountain Lion?

Har ikke fulgt med på det men antar det er fornuftig i så fall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Mjaa, hardware-oppgraderingene er i bunn og grunn uavhengige av når operativsystemene blir sluppet. (I motsetning til iOS, der hardware og software følger hverandre som hånd i varmt smør)

 

Apple har fem typer Mac: Mac Pro, Mac Mini, iMac, Macbook Pro og Macbook Air, og disse pleier å bli oppgradert jevnlig uavhengig av hverandre, med unntak av vår kjære Mac Pro som er laaangt på overtid nå ;). Det skjer nok ikke at apple venter til juli/august med å oppgradere bare på grunn av at Mountain Lion ikke kommer før da.

Forhåpentligvis blir Mac Pro og iMac oppgradert relativt snart.

Lenke til kommentar

Jepp, småoppdateringer pleier å komme uannonsert.

 

Et eventuelt redesign av Macbook Pro vil de garantert ta på en egen keynote, så i og med at de nettopp hadde en iPad 3-keynote, så vil det nok av den grunn alene ta noen måneder før vi ser noen ny Macbook pro. Apple er jo ikke akkurat kjent for å la det gå inflasjon i keynotes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...