Gå til innhold

Etterlate penger i minibank


NoxRy

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Klare utrolig nok og la 1000kr ligge igjen i minibanken etter at jeg hadde "tatt ut". Er det noen som vet sikkert om de går inn igjen? Og kommer de da tilbake på konto med en gang?

 

Eller er det en heldig jævel der ute som plutselig ble 1000 kroner rikere? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ta ut noen penger i minibanken idag, plutselig oppdaget jeg at det lå en 1000lapp der. Utrolig deilig at folk lar dem ligge igjen til meg!

 

See what i did there?

I see ;)

 

Men jeg mistet mine på Lørdagen så ;p Og det var mest sannsynlig 2x500 :)

Hadde det litt travelt, måtte jo rekke polet!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Klare utrolig nok og la 1000kr ligge igjen i minibanken etter at jeg hadde "tatt ut". Er det noen som vet sikkert om de går inn igjen? Og kommer de da tilbake på konto med en gang?

 

Eller er det en heldig jævel der ute som plutselig ble 1000 kroner rikere? :p

 

Hvem vet,innlegget ditt høres litt merkelig ut.

 

Vet forøvrig at det har skjedd lignende saker i banken fattern jobber i for over 10 år siden.En gang var det en eldre dame som hadde glemt igjen pengeboken i minibankområdet,det tok ikke banken lange tiden å hente opp bilder,og navn(fyren tok ut penger og tok med seg pengeboken etterpå).

 

En annen gang var det em kunde som gjorde hærverk på minibanken i fylla,og det hadde de også bilde av...

 

Hør med banken,de kan fort finne den skyldige på ett videopptak(de overvåker nok garantert dette området).

Endret av sykkeliten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei.

 

Klare utrolig nok og la 1000kr ligge igjen i minibanken etter at jeg hadde "tatt ut". Er det noen som vet sikkert om de går inn igjen? Og kommer de da tilbake på konto med en gang?

 

Eller er det en heldig jævel der ute som plutselig ble 1000 kroner rikere? :p

 

Hvem vet,innlegget ditt høres litt merkelig ut.

 

Vet forøvrig at det har skjedd lignende saker i banken fattern jobber i for over 10 år siden.En gang var det en eldre dame som hadde glemt igjen pengeboken i minibankområdet,det tok ikke banken lange tiden å hente opp bilder,og navn(fyren tok ut penger og tok med seg pengeboken etterpå).

 

En annen gang var det em kunde som gjorde hærverk på minibanken i fylla,og det hadde de også bilde av...

 

Hør med banken,de kan fort finne den skyldige på ett videopptak(de overvåker nok garantert dette området).

Hvorfor høres det merkelig ut?

Takk for tips, det kan jeg jo gjøre.. :)

Men hovedspørsmålet var egentlig om disse pengene kan ha blitt trekt inn igjen? Slik som kortet blir, hvis det står i for lenge.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor høres det merkelig ut?

Takk for tips, det kan jeg jo gjøre.. :)

Men hovedspørsmålet var egentlig om disse pengene kan ha blitt trekt inn igjen? Slik som kortet blir, hvis det står i for lenge.

 

Når jeg leser at noen tror at penger kanskje blir trekt inn i en minibank igjen,da stusser nå jeg litt. :hmm:

 

Og svaret til det er nok nei,det skjer ikke.

Minibanken gir ut penger,den trekker de ikke inn igjen.

Det er innskuddmaskiner som kan ta inn penger,for en minibank mangler nemlig en seddelleser.

Lenke til kommentar

Hvorfor høres det merkelig ut?

Takk for tips, det kan jeg jo gjøre.. :)

Men hovedspørsmålet var egentlig om disse pengene kan ha blitt trekt inn igjen? Slik som kortet blir, hvis det står i for lenge.

 

Når jeg leser at noen tror at penger kanskje blir trekt inn i en minibank igjen,da stusser nå jeg litt. :hmm:

 

Og svaret til det er nok nei,det skjer ikke.

Minibanken gir ut penger,den trekker de ikke inn igjen.

Det er innskuddmaskiner som kan ta inn penger,for en minibank mangler nemlig en seddelleser.

 

Kan du bekrefte det, eller bare antar du?

Jeg tror deg når du sier at minibanker ikke har seddellesere, men det betyr ikke at de ikke tar inn pengene igjen for "safe keeping" hvis de blir stående i luka for lenge. På samme måte som den gjør hvis kortet blir stående for lenge, eller pin koden blir tastet feil for tredje gang.

Endret av MemorX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minibanken vil ta tilbake pengene hvis de ikke er fjernet fra åpningen innen en viss tid, ta kontakt med banken din, så de kan registrere dette.

Det vil ved oppgjør av minibanken være et avvik , på samme måte som når du ikke får penger, men konto blir belastet, feil type seddel i kassetene etc.

Det er teknisk mulig å spore dette, men hvis det allerede ligger en reklamasjonssak å venter, gjør du livet enklere for alle, og du får pengene tilbake fortere, merk hvis det er en annen bank sin minibank du brukte enn din egen, kan dette ta noe tid , det skader sånn sett ikke å ta en telefon til den aktuelle banken, selvom det sjelden er bankene selv som fyller på.

 

Hvis noen har tatt de, kan banken utlevere video til politiet (hvis det ikke blir henlagt på stedet da..)

 

Uansett, meld fra til banken din :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Minibanken vil ta tilbake pengene hvis de ikke er fjernet fra åpningen innen en viss tid, ta kontakt med banken din, så de kan registrere dette. [...]

 

Kan bekrefte at minibanker har en slik funksjon, et familiemedlem har opplevd at det mens hun stod foran minibanken. Tok litt tid før de ble satt tilbake på konto.

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

 

Når jeg leser at noen tror at penger kanskje blir trekt inn i en minibank igjen,da stusser nå jeg litt. :hmm:

 

Og svaret til det er nok nei,det skjer ikke.

Minibanken gir ut penger,den trekker de ikke inn igjen.

Det er innskuddmaskiner som kan ta inn penger,for en minibank mangler nemlig en seddelleser.

 

Hvorfor skriver du om ting du tydligvis ikke har noen kunnskap om. Om pengene ligger over en gitt tidsgrense blir de sugd inn igjen i minibanken, har skjedd foran øynene mine. Ringte banken og de sa det registreres hvilken konto det sist ble gjort et uttak fra og den kontoen får pengene tillbake på konto, tok ca en uke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er innskuddmaskiner som kan ta inn penger,for en minibank mangler nemlig en seddelleser.

Vel, minibanken klarte å lese alle 200-lappene mine da de ble trukket inn igjen.

 

Den leser nok ikke sedlene, men den vet jo hva den har telt opp og lagt i "luka". - Minibanken vil også registrere at uttaket er trukket inn igjen og så vil det gå til avvikskontroll regner jeg med.

Lenke til kommentar

Den leser nok ikke sedlene, men den vet jo hva den har telt opp og lagt i "luka". - Minibanken vil også registrere at uttaket er trukket inn igjen og så vil det gå til avvikskontroll regner jeg med.

Ikke spør hvorfor, for jeg var ung og dum og skulle teste en teori jeg hadde, men 600 kroner kom ut, 400 gikk inn, og kun 200 ble trukket fra kontoen. På en eller annen måte må minibanken telle sedlene som eventuelt kommer tilbake, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakket med banken idag og de kunne bekrefte at pengene blir trukket tilbake etter en viss tid, og lagres i en kassett (Om ikke noen har rukket og tatt dem før det skjer).

I og med at jeg "mistet" dem på ett kjøpesenter så er det ett eget vaktselskap som har tømmingen av denne kassetten, som skjer en gang i uken. Og da får jeg muligens tilbake pengene mine i morgen eller Fredag :new_woot:

Lenke til kommentar

Det er innskuddmaskiner som kan ta inn penger,for en minibank mangler nemlig en seddelleser.

Vel, minibanken klarte å lese alle 200-lappene mine da de ble trukket inn igjen.

 

Den leser nok ikke sedlene, men den vet jo hva den har telt opp og lagt i "luka".

Så med andre ord kan man la de øverste og nederste sedlene ligge igjen og ta ut d ei mellom og fylle opp med blankt papir? :p

Lenke til kommentar

Så med andre ord kan man la de øverste og nederste sedlene ligge igjen og ta ut d ei mellom og fylle opp med blankt papir? :p

Vil tippe de sjekker pengene i retur-kassa opp mot uttakene og evt sjekker kameraet om det ikke stemmer overens med hverandre...

At man får tilbake pengene på konto er nok en manuell prosess som blir sjekket ut.

 

Om du f.eks tar ut 3x200 kr og tar ut to lapper og lar en gå inn igjen tipper jeg noen ser at det bare er 200kr og 2 hvite lapper i kassa, betaler deg tilbake de 200 du "glemte" og anmelder deg for svindelforsøk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...