Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Er fullt mulig å bytte bare glasset. Men litt knotete. Du trenger en hårføner, da glasset er limt til skjermen.

Vet du noe om hvordan man limer ett nytt glass på igjen og? Hvilken lim man bruker, hvor man får kjøpt den, finnes det videoer om hvordan man gjør det på feks youtube?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet du noe om hvordan man limer ett nytt glass på igjen og? Hvilken lim man bruker, hvor man får kjøpt den, finnes det videoer om hvordan man gjør det på feks youtube?

Hvis du søker på google så finner du detaljert beskrivelse av hvordan du bytter glasset. Tror du får glass for i overkant av 100,- på ebay. Komplett skjerm koster ca 500. Tror ikke det er noe som helst problem å bytte skjermen selv. Du kan tilogmed kjøpe "void" klistrelappe, du klistrer på skruen igjen, og vips, har du full garanti igjen ;)

Lenke til kommentar

Det kom ei lita softwareoppdatering på One X for ikke så lenge siden, etter Jelly Bean. Er det noen andre som har hatt problemer med at batteriet tappes veldig fort?

 

Usikker på den oppdateringa egentlig er problemet, men har ikke installert noe annet enn oppdateringer til apps siden den.

 

Trakk den ut av laderen før jeg kvelda i går, og den har ikke vært rørt igjen før i morges. Likevel er batteriet nede i 48%. Går jeg inn og sjekker batteristatus nå så er det Android OS som er den største strømtyven med 46%

 

CPU total 52.13s

Keep awake 7h 44m 37s

 

Huh.. :(

Lenke til kommentar

Det kom ei lita softwareoppdatering på One X for ikke så lenge siden, etter Jelly Bean. Er det noen andre som har hatt problemer med at batteriet tappes veldig fort?

 

Usikker på den oppdateringa egentlig er problemet, men har ikke installert noe annet enn oppdateringer til apps siden den.

 

Trakk den ut av laderen før jeg kvelda i går, og den har ikke vært rørt igjen før i morges. Likevel er batteriet nede i 48%. Går jeg inn og sjekker batteristatus nå så er det Android OS som er den største strømtyven med 46%

 

CPU total 52.13s

Keep awake 7h 44m 37s

 

Huh.. :(

Føler det har vært sånn helt siden JB ble sluppet til HOX. Android-OS er stort sett blant toppen av batterislukene. Fortsatt sånn etter oppdateringen du nevner. Dette var ikke sånn i ICS. Noe har skjedd med batteriforbruket i "dvale". Før kunne legge meg med 14% batteri og våkne med 14% batteri.

 

Jeg tok en factory reset, men opplever fortsatt Android-OS som et batterisluk ifølge oversikten på telefonen. Om appforbruket lyver vet jeg ikke, men har ingen problemer med å bruke telefonen hele dagen. Rare greier...

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Kan være noe i det du sier, etter litt googling så virker det som flere fikk problemer etter at JB ble lansert på One X. For min del så merket jeg ikke noe før etter siste systemoppdatering, plutselig var telefonen død når jeg våkna, og den hadde hatt mer enn nok batteri til å overleve ei natt uten lading da jeg tok kveld. Så kan ha hatt flaks og ikke merket det før da antar jeg,.

 

Tviler på at det er noen av appene som forårsaker problemet. De eneste som kjører aktivt nå, er de som er "tvangsinstallert" og ikke kan slettes uansett. Og ettersom flere har problemer, så er det antagelig ikke en obskur app som lager krøll. men jeg bare gjetter og antar at problemet ligger i OS et sted.

Lenke til kommentar

Ja, har fulgt litt med på XDA og det virker som at vi ikke er alene. Er foreløpig ikke et veldig stort problem for meg siden jeg lader telefonen hver natt, men kan bli irriterende i enkelte situasjoner. Får satse på det løser seg etterhvert via en oppdatering, men er inne på tanken å prøve custom ROM og evt. kernel. Eneste haken er at jeg aldri har gjort dette før, men det går vel fint :p

Lenke til kommentar

Noen som vet hva som kan ha skjedd når "hjem"skjermen plutselig har byttet seg selv?

 

Altså, når du trykker "hjem" tasten på telefonen så hopper den til startsidepanelet hvor klokka er, men nå på min så hopper den istedet til neste panel. Også når jeg går over i oversiktsmodus så er det en hvit liten huslogo nederst i hjørnet på dette panelet.

 

Finner ingen dokumentasjon på at dette skal gå an og har foreløpig ikke fått noe vettugt svar fra kundeservice heller.

Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering blir ikke wifi deaktivert når skjermen er av/mobilen er i dvale. Dette trekker "mye" strøm og gjør at jeg nå må skru av/på wifi manuelt via widget. Ingen stor greie, men det fungerte innmari bra før oppdateringen. Endret til "Aldri" under "Hold wifi på under dvale", men den er på hele tiden uansett. Denne innstillingen finner man under Wifi >> Avansert. Når jeg da sjekker batteriets historikk ser jeg en lang blå strek for wifi. Tidligere var det lange opphold mellom de blå strekene. Jeg har slettet og lagt til mitt trådløse nett uten hell og restartet mellom endring i Avansert-menyen.

 

Etter at jeg skrudde på "Strømsparing" som ligger i varslingsfeltet, så har denne funksjonen fungert igjen :w00t:

post-4862-0-73977000-1357978255_thumb.png post-4862-0-07964000-1357978255_thumb.png

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

 

Føler det har vært sånn helt siden JB ble sluppet til HOX. Android-OS er stort sett blant toppen av batterislukene. Fortsatt sånn etter oppdateringen du nevner. Dette var ikke sånn i ICS. Noe har skjedd med batteriforbruket i "dvale". Før kunne legge meg med 14% batteri og våkne med 14% batteri.

 

Jeg tok en factory reset, men opplever fortsatt Android-OS som et batterisluk ifølge oversikten på telefonen. Om appforbruket lyver vet jeg ikke, men har ingen problemer med å bruke telefonen hele dagen. Rare greier...

 

 

Telefonen fungerer veldig godt, men har samme problem som dere. Batteriet tappes utrolig fort. Har ikke lagt inn en eneste ny app som skulle tilsi at det var årsaken. Telefonen rekker til ca 18 timers normal bruk. Tidligere holdt den i en og en halv dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...