Gå til innhold

HTC One X


Anbefalte innlegg

Servicestatus på min HoX:

 

Fekk i dag sms ifrå Lefdal;

 

"Lefdal ønsker kontakt med deg ang. reparasjon av ditt produkt, Ordre-ID ******** Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 815 58 80. Hilsen Lefdal"

 

Ringte sjølvsagt omgåande til Lefdal kundesenter, sjølv om eg meinar at om dei ønskjer kontakt med meg så hadde det vore enklare at dei tok kontakt med meg i stadan for at eg må ringe eit 815-nummer og mest sannsynleg ikkje få noko særleg til svar.

 

Noko sælig til svar fekk eg heller ikkje av dama eg fekk snakke med på kundeservice, kun det som sto i smsen, og når eg begynnte å stille kritiske spørsmål - ja, då la faktisk dama på røret. Makna til oppførsel.

 

Uansett, ei stund etter fekk eg telefon ifrå lagersjefen hos lefdal som opplyste meg om at han hadde sendt meg ein epost med utfyllande svar, bilder og forklaring.

 

Epost:

 

"Hei,

Du har fått avslått garanti/reklamasjon på ditt apparat fra deltaservice.

Det er ikke garanti på apparatet og det er ikke mulig å reparere fordi

apparatet er utsatt for et uautorisert inngrep og all garanti

bortfaller. Apparatet vil ikke bli reparert. Apparatet kan returneres

ureparert (vil koste kr 290,- eks mva) eller vi kan beholde apparatet

(koster ingenting). Hvis vi ikke får svar i løpet av 14 dager, anses

saken for avsluttet, og vi sender apparatet tilbake med faktura

Mvh Lefdal Ålesund

Bilde er vedlagt"

 

BIlde:

GetAttachment.jpg?t=1347615756

 

Ikkje mykje til forklaring, og heller ikkje mykje til bilde. Er det nokon som kan bekrefte at dette er bilde av innsida på ein HoX?

 

Eg har sjølvsakt verken vore stygg med, eller utført uautorisert inngrep på min HoX - så kva gjer eg no???

 

mvh

 

fortvila kunde hos lefdal, amumar

Endret av amumar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet hvordan jeg får frem dato og tid på bilder jeg har tatt? Kunne dette på min Desire, men har ikke funnet noe valg for det på denne telefonen. Hvordan får jeg frem dynamisk vær slik jeg hadde på min desire? F.eks om det regnet ute, så regnet det på skjermen, osv..
Hold på bildet > velg detaljer

 

Men jeg vil at dato og klokkeslett skal vises automatisk på selve bildet nede i ett hjørne om du skjønner.

Jeg skjønner hva du mener, men finner desverre ngen mulighet for dette i den medfølgende kamerappen... Egentlig litt merkelig da dette ikke var noe problem på eldre modeller.

Lenke til kommentar

Servicestatus på min HoX:

 

Fekk i dag sms ifrå Lefdal;

 

"Lefdal ønsker kontakt med deg ang. reparasjon av ditt produkt, Ordre-ID ******** Ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 815 58 80. Hilsen Lefdal"

 

Ringte sjølvsagt omgåande til Lefdal kundesenter, sjølv om eg meinar at om dei ønskjer kontakt med meg så hadde det vore enklare at dei tok kontakt med meg i stadan for at eg må ringe eit 815-nummer og mest sannsynleg ikkje få noko særleg til svar.

 

Noko sælig til svar fekk eg heller ikkje av dama eg fekk snakke med på kundeservice, kun det som sto i smsen, og når eg begynnte å stille kritiske spørsmål - ja, då la faktisk dama på røret. Makna til oppførsel.

 

Uansett, ei stund etter fekk eg telefon ifrå lagersjefen hos lefdal som opplyste meg om at han hadde sendt meg ein epost med utfyllande svar, bilder og forklaring.

 

Epost:

 

"Hei,

Du har fått avslått garanti/reklamasjon på ditt apparat fra deltaservice.

Det er ikke garanti på apparatet og det er ikke mulig å reparere fordi

apparatet er utsatt for et uautorisert inngrep og all garanti

bortfaller. Apparatet vil ikke bli reparert. Apparatet kan returneres

ureparert (vil koste kr 290,- eks mva) eller vi kan beholde apparatet

(koster ingenting). Hvis vi ikke får svar i løpet av 14 dager, anses

saken for avsluttet, og vi sender apparatet tilbake med faktura

Mvh Lefdal Ålesund

Bilde er vedlagt"

 

BIlde:

GetAttachment.jpg?t=1347615756

 

Ikkje mykje til forklaring, og heller ikkje mykje til bilde. Er det nokon som kan bekrefte at dette er bilde av innsida på ein HoX?

 

Eg har sjølvsakt verken vore stygg med, eller utført uautorisert inngrep på min HoX - så kva gjer eg no???

 

mvh

 

fortvila kunde hos lefdal, amumar

 

Jeg åpnet min for å bytte cover, men kan ikke huske noen svart, rundt sak med "void" påskrevet...

Lenke til kommentar

Er faktisk heilt utlada etter dagens kommunikasjon med 3-4-5 forksjellige mennesker hos lefdal, mykje dårlige "svar" på mine epostar og dei to gongane eg hadde folk der ifrå på telefonen ville ikkje dei svare på noke. Ho første la på, og karen eg snakka med ca 1 time seinare snakka over meg 3 gonger for å avbryte meg og henviste meg til eposten eg her har sitert..

 

Men, til slutt - då eg trudde alt håp var ute fekk eg ein telefon. Det var ifrå ein kar på lageret i Ålesund,som hadde fått tilsendt epostane mellom meg og "alle på lefdal", og han hadde (på eige iniativ) teke direkte kontakt med htc og oppretta ein reklamasjon. Han hadde fått som svar med htc at dei skulle fatte ei slutting innan mandag på saka, og om ikkje htc tok det på si kappe skulle eg få kome bort på lefdal i ålesund slik eg og han kunne ordne dette. (altså ny telefon)

 

Etter å ha vore i "dialog" med 4-6 andre servicemedarbeidara hos lefdal så var denne karen som ein engel sendt av gud. Den einaste av desse såkalla servicemedarbeidarane som faktisk viste eit snev av servic, som tok kunden på alvor og som ikkje køyrte over kunden (altså meg) Hærlig at slike folk framleis finst.

 

Men tilbake til bildet, fann fram eit bilde av ein opna HoX på nett men klare ikkje heilt å lokalisere den "void" delen:

HTC_One_X_Teardown_4.jpg?3995d3

Lenke til kommentar

Kanskje den hox du har er en som har vært refurbished, altså vært sendt inn feks som doa og reparert og lagt tilbake i produksjon og sendt ut igjen som ny?

 

Jeg fikk en fra elkjøp som var forseglet og når jeg kom hjem og tok den opp var det ripe i kamera glasset bak og fett merker på skjermen og et lite hakk på venstre side av skjermen i plasten akkurat som om noen har brukt noe for å vippe ut skjermen.

 

Hox kan ikke ha noe form for kvalitetssikring ut av produksjon. Jeg har også fått flere som har hatt helt løs skjerm ut av esken og flere Døde pixler.

Lenke til kommentar

Er det noen fordeler med å "roote" mobilen? Og hvilke ulemper er det?

 

Fordelen er at du får nyere versjoner av OS`et og gjerne bedre enn hva stock leverer. I hvertfall om du kjører Android Revolution HD ifra Mike1986 på Xda.. Kan vell trykt si at han er gud på xda og leverer rom som er ekstremt stabile og raskere enn hva htc leverer selv.

 

Ulempen er at om det skulle skje noe med telefonen din så får du mest sansynlig ikke dette igjen på garantien.

 

Jeg har selv brukt både stock rom og ARHD en stund og må si at telefonen ble mye bedre med ARHD. Ikke merket noe feil enda og jeg har brukt det nå i 2 måneder

Lenke til kommentar

Eg skal då, forhåpentligvis, bort på Lefdal i Ålesund i morga for å få meg ny telefon, og i den anledning lurte eg på om det var mogleg å få laga ei liste over alle partia som har fått påvist feil slik at ein evt kan styre unna desse når ein får utlevert telefon..?

 

Eg veit at eg har sett noko om det her inne før, men hugsar ikkje kva det var eller kor ein fann denne "koda" ...

 

Er her hjelp å få? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tilbake til bildet, fann fram eit bilde av ein opna HoX på nett men klare ikkje heilt å lokalisere den "void" delen:

 

Se vedlagt bilde

 

Sjå der ja.. ;)

Fint med ein bekreftelse på at bildet faktisk var ifrå ein HoX i vertfall.

Her får du kjøpt nye HTC "Void" klistremerker å sette på skruen ;-) Da har du nok klistremerker til å sende den inn til service 200ggr

 

http://www.ebay.com/...=item3a75651f6f

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en HTC One X tidligere i dag/går (fredag). Veldig fornøyd så langt.

Skjermen er digg, tastaturet er mye bedre enn det jeg hadde på min Galaxy S (klarer faktisk å skrive nå, siden tastene er større).

 

Måtte modifisere simkortet mitt for å få igang telefonen, men det blir byttet ut med engang det nye MicroSimkortet ankommer.

 

Edit: Kjekt å få Dead Space gratis via systemoppdateringer.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...