Gå til innhold

Jeg gir bestandig "romatiggere" en "slant i koppen" - hva gjør du og kan du forsvare det?


Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

.

For jeg sitter igjen med en følelse, (det er mer enn en følelse da, for jeg kjenner folk i politiet som kan fortelle om ganske graverende organisert tigging...) av at tigging her i landet, av romer folket eller andre, er organisert og at pengene ikke går til de som sitter der i det hele tatt... Ihvertfall fint lite av det... Og det støtter jeg såklart ikke...

 

Hva menes med at de er "organisert"?

 

Hvis vår kultur via våre folkevalgte hadde ment alvor, så var det å ta på alvor verdier. Enten hjelpe de på alle mulige måter, eller endret lovverket slik at de fjernes fra å påvirke hver og en av oss til å bli den daglige "bøddel".

 

Så stusser jeg over at spesielt Romfolket vekker så mye negative vibber. Jeg for min del blir bare mere nysgjerrige på kulturen deres - de er nå i hvert fall utrolig sterk som egen kultur. Men det er vel klart at en kultur som har blitt skjerpet ved å være jaget i århundrer blir av høy kvalitet. Lurer på hvordan vår kultur hadde klart seg hvis vi fikk prøvd den utfordringen ...?

 

Edit: Glemte å få med at den hjelpevarianten din høres brukbar ut

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Føler det er uetisk å donere til tiggerne, disse folkene er rett og slett ikke smarte nok til å investere pengene inn i jobbmuligheter etc, de ser på tigging som en bedrift, og ekspanderer sin familie på dette grunnlaget.

 

Ergo fordi jeg donerer så vil det bli flere som trenger min donasjon...Det eneste mennesklige å gjør er å virkelig la dem slite, slik at denne kulturen kan ende til syvende og sist...

 

Man kan gjør argumentet at denne prosessen over til at tiggerne forsvinner er nokså "uetisk" men det er et offer vi blir nødt til å gjør, vi kan ikke ha et ekspanderende samfunn basert på ideen om at "de andre vil sørge for dem", dette skal kunne gjelde de første 18årene til et menneske!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Føler det er uetisk å donere til tiggerne, disse folkene er rett og slett ikke smarte nok til å investere pengene inn i jobbmuligheter etc, de ser på tigging som en bedrift, og ekspanderer sin familie på dette grunnlaget.

 

Ergo fordi jeg donerer så vil det bli flere som trenger min donasjon...Det eneste mennesklige å gjør er å virkelig la dem slite, slik at denne kulturen kan ende til syvende og sist...

 

 

 

Hva med å forholde seg til ett fakta - ta på alvor at Romfolket er en sterk kultur. Men mangler det viktigste, nemlig det samme som jødene hadde det før de fikk en "trygg" base å forelde kulturen sin i?

 

 

Hva legger du i ordet "uetisk"?

Lenke til kommentar

Føler det er uetisk å donere til tiggerne, disse folkene er rett og slett ikke smarte nok til å investere pengene inn i jobbmuligheter etc, de ser på tigging som en bedrift, og ekspanderer sin familie på dette grunnlaget.

 

Ergo fordi jeg donerer så vil det bli flere som trenger min donasjon...Det eneste mennesklige å gjør er å virkelig la dem slite, slik at denne kulturen kan ende til syvende og sist...

 

Man kan gjør argumentet at denne prosessen over til at tiggerne forsvinner er nokså "uetisk" men det er et offer vi blir nødt til å gjør, vi kan ikke ha et ekspanderende samfunn basert på ideen om at "de andre vil sørge for dem", dette skal kunne gjelde de første 18årene til et menneske!

 

Om en familiefar velger å sitte på bakken en hel dag for å få inn noen kroner, hva er problemet? Og hvordan kan du si at tiggere ikke er smarte? Mener du som gruppe, gruppe innenfor gruppa, eller enkeltilfeller?

Lenke til kommentar

.

For jeg sitter igjen med en følelse, (det er mer enn en følelse da, for jeg kjenner folk i politiet som kan fortelle om ganske graverende organisert tigging...) av at tigging her i landet, av romer folket eller andre, er organisert og at pengene ikke går til de som sitter der i det hele tatt... Ihvertfall fint lite av det... Og det støtter jeg såklart ikke...

 

Hva menes med at de er "organisert"?

At pengene de får inn ikke går til de som sitter der, men til bakmenn som organiserer tiggerne... Sett deg på en fortaus resturant en dag du har god tid i Oslo og legg merke til de litt tvilsomme typene som nå og da kommer bort for å hente utbyttet og som, ofte, gir de som sitter der litt mat... Har også sett et regelrett vaktbytte, der den ene tiggeren "overtok" både kopp og plakat mens de smilte og snakket sammen før vaktbyttet satte seg ned på samme flekken og fortsatte tiggingen der han andre slapp...

 

Politiet (han jeg kjenner i politiet) støtter teorien og kan fortelle om busser som kommer med tiggere om morgenen og som henter dem på slutten av dagen... Så det er faktisk veldig mye som peker i rettning av organisert tigging her og det er jo ikke hensikten med dette, eller hva? Ikke vet vi hva de pengene egentlig blir brukt til heller, for den sakens skyld....

 

 

Edit: Glemte å få med at den hjelpevarianten din høres brukbar ut

Absolutt! Det har hjulpet en del mennesker i gang ja... Er selv med i den største gruppe der, som heter Atheists, Agnostics, Skeptics, Freethinkers og vi leder klart over religiøse grupperinger i antall penger som er lånt ut. (Jeg fulte linken til en på et engelsk forum og havnet derfor i den gruppa... Ikke at det er noen konkuranse eller noe slikt..)

 

Så dette anbefales til alle som kan avsette minimun 25 dollar (143 kroner med dages kurs) Det har vel alle råd til, egentlig... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er meget sjelden jeg gir tiggere penger. Jeg ser virkelig ikke logikken i at en person jeg aldri har møtt før bare skal noen av pengene jeg har jobbet for å tjene. Og det bare fordi de er så flinke og vifter en kopp foran ansiktet på meg.

 

Romfolket drives som en organisert mafia, så dem gir jeg aldri penger til. Nei, jeg har ingen kilde på dette, men enhver oppegående person i Oslo kan se dette på morgenen. De sitter gjerne i grupper på 7-8 sigøynere hvorav én mann instruerer dem i hvor de skal være og eventuelt hvilke skader de skal fake i dag. Deretter sprer de seg rundt i byen hvor de setter seg ned i en ynkelig posisjon med et tilfeldig bilde av noen barn foran seg. De yngre mennene og guttene flyr rundt på kveldstid og i rush-tiden og bedriver lommetyveri. De eldre mennen er gjerne overhoder, men de hjelper også til ved å raide kabler for kobber og gjøre innbrudd i hus.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Føler det er uetisk å donere til tiggerne, disse folkene er rett og slett ikke smarte nok til å investere pengene inn i jobbmuligheter etc, de ser på tigging som en bedrift, og ekspanderer sin familie på dette grunnlaget.

 

Ergo fordi jeg donerer så vil det bli flere som trenger min donasjon...Det eneste mennesklige å gjør er å virkelig la dem slite, slik at denne kulturen kan ende til syvende og sist...

 

 

 

Hva med å forholde seg til ett fakta - ta på alvor at Romfolket er en sterk kultur. Men mangler det viktigste, nemlig det samme som jødene hadde det før de fikk en "trygg" base å forelde kulturen sin i?

 

 

Hva legger du i ordet "uetisk"?

At det er en sterk kultur vet jeg ikke hva du forventer at jeg skal si til? det er vel 100% irrellevant i det man snakker om her...

Jeg føler at du legger i romfolket at alle er tiggere, dette stemmer så absolutt ikke, veldig mange får jobber i Norge, dette er typiske jobber ingen vil ha ofte (e.g. vaskedame etc) men likevel jobber med fast inntekt, dette står det respekt til, dette er en uavhengig måte å innvandre på. Altså uavhengi i den form av at du ikke baserer deg på andres medlidenhet.

 

Som jeg sa tidligere at de baserer sin økonomi på andres barmhjertighet er en kultur som i det lange drag ikke vil fungere, spesielt ikke ved den ekspanderingen av deres folkegruppe som vi har sett i Norge i løpet av noen få år nå, det blir en voksende utgiftspost for den arbeidende befolkningen, en <<Frivillig>> utgiftspost så mengt. Det er ikke realistisk at folk vil gi mer ettersom det blir flere tiggere, det er dermed heller realistisk at det gjennomsnittlige inntekten til disse vil gå nedover med tiden ettersom folkegruppen øker. Det er derfor ikke en levedyktig kultur vist du mener tigging er en del av den.

 

Når det kommer til etikk, så ser jeg på det større bilde, jeg ser på barnene som vokser opp med disse foreldrene, disse barnene vokser opp i Norge i fattige standarder, store deler av familien er her ulovlig som igjen gjør statlig støtte vanskelig, de vokser ikke nødvendigvis opp med norsk språk engang så kommunikasjon blir vanskelig, som igjen fører til at de blir tvunget til å tigge eller ta andre-tiers jobber (f.eks vaskedame ja).

Helt ærlig så er DU grunnen til dette, da du støtter opp om disse tiggernes urealistiske intensjoner om å starte en familie på tiggerinntekter, som jeg tidligere forklarte at på lang-basis ikke fungerer.

 

 

 

Når det kommer til det andre spørsmålet til noen litt lengre nede: i at de ikke er smarte så legger jeg det at disse tigger pengene har en tendens til å ikke gå i å investere i jobbmuligheter, men heller å investere i familie-ekspansjon eller luksus, eller går til å bringe større deler av familien over (som er ekspandering av tigger-bedriften essensielt).

Ergo de tigger for å kunne tigge mer, ser du hva som er feil med det bildet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg pleier å gi dem fingeren.

 

Det er ikke noen løsning å få barn når man ikke har andre måter å skaffe penger på enn å tigge.

 

Jeg synes oppførselen deres er skammelig. Det bærer preg av en holdning der det eneste som betyr noe er nuet, noen fremtidsplaner har de tydeligvis ikke. Å støtte mennesker som ikke evner annet enn å formere seg og snylte på andre vil forverre våres og deres situasjon.

 

Denne har fått 14 "likes" - det betyr at relativt mange mener det samme, og da spør jeg:

 

Hviken oppførsel forventer dere av folk som blir behandlet som utøy, og det gjennom det folkets helhetlige historie. Så glemmer vi ikke av at vi snakker ikke om at Romfolk = tiggere, men at det handler om hvilke verdier vi blir trigget på når noen fra den folkegruppen kommer til oss og viser seg å være helproffe tiggere, og sannsynligvis organiserte.

 

Ett annet moment er nå det at hvordan kan vi forvente at de ikke er organiserte!? De har jo måttet være veldig sterkt knyttet sammen for å klare å overleve som kultur.

 

For endel år siden var det en annen folkegruppe som kun fikk lov til å være revisorer/regnskapsførere. Etterpå ble det brukt mot dem at de ble spesielt dyktige på nettopp det yrket. Noen mente til og med at de hadde det i sine gener å være griske.

Lenke til kommentar

I følge Darwins lære burde Romfolket være de første tiggerne vi hjelper!

 

I følge Darwins lov, burde vi la Romfolket Tiggerne dø, siden de åpenbart ikke er de sterkeste i samfunnet. :whistle:

 

Nå er jeg ikke darwinist, og kjøper gjerne mat til en tigger. Men å gi dem penger, hjelper ingen.

 

EDIT: leif

Endret av Notelitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I følge Darwins lære burde Romfolket være de første tiggerne vi hjelper!

 

I følge Darwins lov, burde vi la Romfolket Tiggerne dø, siden de åpenbart ikke er de sterkeste i samfunnet. :whistle:

 

Nå er jeg ikke darwinist, og kjøper gjerne mat til en tigger. Men å gi dem penger, hjelper ingen.

 

EDIT: leif

 

Jammen, se nå på dem! Her tilbyr vi dem det verste vi kan tenke oss - og de sutrer jaggu ikke - ei heller forsvinner de. Her i dette området har vi en liten koloni, og selv om de bor i pappesker - så er de likevel verre enn Krekar. Han bor på selvvalgt hotell, mens de bor i søpla. Likevel klarer de å komme på jobb hver bidige dag. Det står det respekt av, selv om vi kan være uenige om karrierevalgene.

 

Det er nå likevel prisverdig at du avser en skorpe i ny og ne rolleyes.gif

Lenke til kommentar

I følge Darwins lære burde Romfolket være de første tiggerne vi hjelper!

 

I følge Darwins lov, burde vi la Romfolket Tiggerne dø, siden de åpenbart ikke er de sterkeste i samfunnet. :whistle:

 

Nå er jeg ikke darwinist, og kjøper gjerne mat til en tigger. Men å gi dem penger, hjelper ingen.

 

EDIT: leif

Da har du vel missforstått? Darwins lære går bare ut på at de best tilpassede overlever. Vår art har blant annet overlevd gjennom medmenneskelighet, samarbeid, hjelpe de som er i nød, og så videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kunne jo gitt romfolket et sted å bo, og mat etc.

Så kunne man slengt Anders Behring Breivik i ei råtten celle og gitt ham matrestene... Det paradoksale er jo at ABB har det flott i fengselet: Spiser godteri (Heksehyl og krokodiller) mens han spiller PC-spill, og trener på tredemølle etc... Mens folk som ikke egentlig kan noe for den situasjonen de har havnet i, som romfolket, har det 100 ganger verre enn denne massemorderen.... Noe er galt et eller annet sted...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

I følge Darwins lære burde Romfolket være de første tiggerne vi hjelper!

 

I følge Darwins lov, burde vi la Romfolket Tiggerne dø, siden de åpenbart ikke er de sterkeste i samfunnet. :whistle:

 

Nå er jeg ikke darwinist, og kjøper gjerne mat til en tigger. Men å gi dem penger, hjelper ingen.

 

EDIT: leif

Da har du vel missforstått? Darwins lære går bare ut på at de best tilpassede overlever. Vår art har blant annet overlevd gjennom medmenneskelighet, samarbeid, hjelpe de som er i nød, og så videre.

 

Ja, ser at jeg kan oppfattes litt feil. Jeg mente at Rom-tiggere viser seg å være seigere enn vår egne oppfostrede tiggere. Hos våre egne ser jeg en stabil turnover (det hadde vært fint om utskiftningene skyldes behandlings tiltak osv, men det tviler jeg på - de fleste har nok daua ...) - mens ved den lokale Rom-bosetningen, møter man de samme små kjærringene som alltid. Jeg tipper at genene til disse godt modne kjærringene er utmerket for avl av nye vikinger ... tongue.gif

Lenke til kommentar

Man kunne jo gitt romfolket et sted å bo, og mat etc.

Så kunne man slengt Anders Behring Breivik i ei råtten celle og gitt ham matrestene... Det paradoksale er jo at ABB har det flott i fengselet: Spiser godteri (Heksehyl og krokodiller) mens han spiller PC-spill, og trener på tredemølle etc... Mens folk som ikke egentlig kan noe for den situasjonen de har havnet i, som romfolket, har det 100 ganger verre enn denne massemorderen.... Noe er galt et eller annet sted...

 

ABB får ikke godteri i fengsel. Vet ikke hvor du har fått det fra, men det stemmer i hvertfall ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...