Gå til innhold

Anonymous avslører pedofile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Bra jobbet, håper de henger ut alle pedofile i hele landet, så kan vi kastrere dem i samme slengen.

 

Hva med å henge ut alle i hele landet som skriver tåplige innlegg?

 

AtW

 

Det greier vi pent selv ved å nettopp skrive slike innlegg. :tease:

Endret av kmatis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"...handlingene er i strid mot loven." So what! Når begynte Anonymous å bry seg om hva loven sier. Bra jobbet, håper de henger ut alle pedofile i hele landet, så kan vi kastrere dem i samme slengen.

 

Vi får håpe de faktisk er pedofile da, de de henger ut. Hvis ikke ødelegger de veldig mye for uskyldige - som for eksempel deg !

Lenke til kommentar

"...handlingene er i strid mot loven." So what! Når begynte Anonymous å bry seg om hva loven sier. Bra jobbet, håper de henger ut alle pedofile i hele landet, så kan vi kastrere dem i samme slengen.

 

Vi får håpe de faktisk er pedofile da, de de henger ut. Hvis ikke ødelegger de veldig mye for uskyldige - som for eksempel deg !

 

Det er ikke mer greit om de er pedofile eller ikke!

Lenke til kommentar

Her må en ikke bare tenke på de som EVENTUELT er pedofile overgripere, men også deres familie og venner. Et barn som opplever at en av foreldrene blir uthengt i det offentlige for noe av det verste et menneske kan gjøre, vil selvfølgelig føle det svært traumatisk, både direkte og indirekte.

 

Som noen skriver her, anmeld til politiet, og la dem gjøre jobben. Offentlige gapestokker er en uting ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husk at pedofili ikke er en forbrytelse, men en legning. Det er slett ikke sikkert at vedkommende har utført overgrep eller kommer til å gjøre det noen gang. Det går an å ha nok skrupler til å ikke leve ut legningen i praksis. Så hva skal bevisene til anonymous være basert på? Surfehistorikk? Og så skal folk henges ut på bakgrunn av det? Jeg tror dette kommer til skape unødvendig mange familieoppbrudd og ødelagte liv og gjøre fint lite for beskyttelsen av barn. Men for all del, finner de beviser for overgrep, så bør materialet overleveres politiet, så kan rettsystemet ordne resten på en sivilisert måte.

 

Vel sagt. Jeg har poengtert det samme mange ganger selv. Det virker litt som om folk går inn i heksejakt-modus uten særlig rasjonalitet når de hører ordet pedofil. Æsj-faktoren koblet med beskyttelsesinstinktet de fleste av oss har ovenfor barn kan litt for lett provosere en overreaksjon der man fort ender opp med å dehumanisere mennesker som ikke egentlig har gjort noe konkret galt (gjerne nettop pga. gjennomtenkte etiske hennsyn). Det er som du sier ikke noen direkte sammenheng mellom pedofili og overgrep mot barn - på samme måte som det ikke er noen direkte sammenheng mellom heterosexualitet og "vanlig" voldtekt.

 

Jeg har en mistanke om at det finnes en relativt stor gruppe mennesker som egentlig ikke bryr seg så mye om vedkommende faktisk hadde forgrepet seg på noen, men er mer optatt av legningen. Slike kommenarer som lengre oppe der det foreslås av alle pedofile i hele landet bør både henges ut og kastreres er nettop den type holdninger jeg sikter til.

 

I forhold til saken så er jeg redd for at nettop slike viktige distiksjoner gjerne kan bli oversett pga. det tross alt ikke er like mye kontroll og styring på hva de driver med.

 

Slik vigilantisme når det er rettet mot privatpersoner kan jeg ikke støtte. Når Anon bruker gråsone metoder mot store selskap eller regjeringer i protest så blir det litt anderledes da slike grupper ikke er på langt nær like sårbare eller forsvarsløse som individer.

 

Om de samler beviser og leverer dem til politiet blir det en helt annen sak - dog jeg ville nok stillt meg litt tvilsom til i hvilken grad slike beviser kunne blitt brukt til å dømme noen i praksis, og dermed hvor mye poeng det hadde vært i å gjøre noe sånt. Det har tross alt ikke være noen chain of custody på noe av det (og ergo har stor risiko for feil og/eller forfalskning), og metoder som "entrapment" (å aktivt forsøke å lokke noen til å gå fellen og gjøre noe ulovlig) er ulovlige for politiet å bruke i mange land.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir litt skremt av den helt overdrevne tabubefengte heksejakta på pedofile, og det blir ekstra skummelt når man ikke nyanserer.

1. Det er forskjell på å få en privat småskitten tanke feks om en jente på 15 og et barn på 10 (eller yngre).

Biologisk sett er det helt naturlig at relativt unge jenter, si når de er kjønnsmodne, kan være seksuelt tiltrekkende.

Jeg tror mange ikke vil vedkjenne seg dette rett og slett på grunn av tabuen forbundet med dette.

Som om jenter ved et mirakel på 16- eller 18-årsdagen krysset en fysisk terskel.

Det er ikke tilfeldig at jenter i tradisjonelle patriarkalske samfunn blir giftet bort i det vi anser som ekstremt ung alder.

Om det derimot er unaturlig og kanskje sykelig å ha private fantasier om yngre barn, vil jeg allikevel si:

2. Det er forskjell på å ha en seksuell legning/preferanse, og å utføre voldelige og kriminelle handlinger med utgangspunkt i denne.

Det er per definisjon, og med god grunn, en kriminell handling å utnytte et barn seksuelt.

Det siste er uttrykk for vold, enkelt og greit, og må håndteres som all annen kriminalitet.

Av myndighetene, på sivilisert vis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Berre ein ting og sei til det. Fortsett med det gode arbeidet, send gjerne kopi av alle greiene te purken og gje dei nokre daga på å ta jevlane juridisk. Etterpå er det berre å publisere ;)

 

Så du vil altså publisere, selv om forskningen viser at det øker overgrepsfaren og derfor setter barn i større fare?

 

Dette er meget farlig da barns sikkerhet trues av folk som er mer opptatt av gleden i å ødelegge andres liv. Altså minst like stor trussel for barn som overgripere selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...