Gå til innhold

Supert av XXL! - penger igjen


nomore

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var innom et XXL varehus på fredag og kjøpte meg ei ny snowboard jakke. Etter å ha pratet litt med selger så stod eg der med ei Quicksilver jakke til kr 1999,-. Litt mer enn planlagt men eg gikk omsider for å kjøpe den.

 

På søndag var eg tilfeldigvis innom nettbutikken og såg at der kostet den ikke kr 1999,-, men kr 999,-(!). Altså kr 1000,- mindre enn i butikk. Eg har forståelse for at nettbutikken kan være litt billigere enn vanlig butikk, men eg synes dette var latterlig.

 

Tok derfor med meg kvittering og utskrift fra nettbutikken og gikk til varehuset for å klage. Hun eg traff var til å begynne med langt i fra medgjørlig og ikke enig i at eg hadde grunn for å være missfornøyd, men etter å ha pratet med noen eg antar var sjefen, så godtok de å gi mellomlegget tilbake.

 

Hadde det vært en lavere sum og mindre differanse så hadde eg ikke brydd meg. Prisforskjeller er der. Men 50% dyrere innenfor samme kjede, altså 1000 kr, var for mye å svelge. Jakken var heller ikke merket med kampanje på nett. Heldigvis ordnet de opp!

 

Og derfor går eg alltid innom XXL først når eg skal ha sportsklær :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, sjekket garantiene de tilbyr først, så eg forventet egentlig at det skulle ordne seg. Men siden de spesifikt sier at prisgarantien gjelder mot butikker i lokalområder(noe nettbutikken ikke er) eller nettbutikk mot nettbutikk(som ikke er aktuelt) så var eg forberedt på en mulig diskusjon.

 

Men godt det ordnet seg. Kommer fortsatt til å beholde de som førstevalg, men på dyrere varer vil eg nok i fremtiden krysssjekke med nettbutikken først.

Lenke til kommentar

Fornøydgarantien gir deg mulighet til å bytte til en annen vare i samme varegruppe, ikke heve kjøpet. Åpent kjøp gir deg mulighet til å heve kjøpet innen 100 dager, men det forutsetter at varen er ubrukt.

 

Ja, ser det nå på deres sider.

 

Sist jeg var og handlet sko på XXL, fikk jeg beskjed om at hvis jeg ikke var fornøyd med skoene, kunne jeg komme tilbake med skoen og få pengene tilbake innen 100 dager...tydeligvis noen som har misforstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...