Gå til innhold

Trenger et "spionprogram" til pcen min.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Samboeren min skal få seg en egen brukter på pcen min nå, og han har en tidligere historie med utroskap via nett. (Facebook og andre sosiale mediaer).

Jeg leste for lenge siden om at det skal gå å kunne laste ned/kjøpe noe hemmelige spionprogram som følger med på alt han gjør på pc'en, men jeg klarer ikke finne det noen plasser.

 

Kan noen være så snill å hjelpe meg :-)

 

Mvh

Redd Anonym

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke lov til å installere spionprogrammer uten at du også opplyser om dette. Eller sagt på en annen måte. Du har lov til å installere slike programmer på din egen pc, men du er pliktig til å informere om dette til alle som skal bruke den.

 

Foreslår at du løser dette på andre måter (les dialog) eller avslutter forholdet dersom du ikke kan stole på personen.

Endret av Illus
Lenke til kommentar

 

Hvilken av disse lønner seg? Jeg er absolutt ikke flink med pc og har veldig lite peiling desverre. Hva gjør disse forskjellige?

 

Du har ikke lov til å installere spionprogrammer uten at du også opplyser om dette. Eller sagt på en annen måte. Du har lov til å installere slike programmer på din egen pc, men du er pliktig til å informere om dette til alle som skal bruke den.

 

Foreslår at du løser dette på andre måter (les dialog) eller avslutter forholdet dersom du ikke kan stole på personen.

 

Vel, i dag er det heller ikke lovlig å laste ned verken musikk eller filmer, men folk gjør det fordeom.

Å avslutte er forhold er faktisk ikke så enkelt når man både har leilighet og barn sammen :)

Lenke til kommentar

Å avslutte er forhold er faktisk ikke så enkelt når man både har leilighet og barn sammen :)

 

Det er veldig enkelt da alle, spesielt barna, lider i ett forhold som du og din samboer har akkurat nå.

 

Hva tror du skjer om du avslører han ? Vil det bli enklere å avslutte forholdet ? Tror du at du vil sitte igjen med mer penger etter bruddet når du avslørt han på ulovlig måte ? Hva tror du skjer om han avslører at du overvåker han ?

 

Familieterapi er stikkordet her. Og dere bør oppsøke hjelp snarest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom du skal installere keylogger, så hadde jeg derimot ikke gått for en betalversjon, men heller funnet en gratisversjon som

 

http://www.spyarsenal.com/familykeylogger/

 

Anbefaler uansett ikke å installere keylogger, da du i stor grad bryter hans tillit ved å spionere, og ikke ta det opp i dialog. Jeg antar at han allerede har tilgang til PC, og da vil neppe noe mer eller mindre utroskap over nettet foregå pga. tilgang på din PC.

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Samboeren min skal få seg en egen brukter på pcen min nå, og han har en tidligere historie med utroskap via nett. (Facebook og andre sosiale mediaer).

Jeg leste for lenge siden om at det skal gå å kunne laste ned/kjøpe noe hemmelige spionprogram som følger med på alt han gjør på pc'en, men jeg klarer ikke finne det noen plasser.

 

Han har ikke hatt en pc før? Eller er det at han nå skal ha en bruker på pcen din, og nå har du endelig mulighet til å overvåke 24/7 som er greia?

Lenke til kommentar

Det er stor forskjell på å laste ned ei musikkfil og det å overvåke ein person utan lov.

 

Dersom han skulle finne ut av det, samt at forhaldet ryker så har han god grunn til å politianmelde deg, og du vil ha ein særdeles dårleg sak.

 

Ta det heller opp med personen, spionering er veldig sjeldent veien å gå.

Lenke til kommentar

Setter veldig stor pris på om dere kan la vær å ta opp ting som familieterapi osv.

Jeg ber om hjelp til å finne et spionprogram, og ikke hva jeg skal gjøre med mitt liv ;-)

 

At dere begynner å dra opp penger osv er helt idiotisk. Jeg er ikke så gammel, og jeg bryr meg ikke om det. Jeg vil kun være sikker på for min egen del hva han holder på med når han bruker pc.

 

Nei, han har ikke egen pc, pga tidligere hendelser.

Men vi har blitt enige om at han få en bruker på min pc.

 

IKKE bry dere om mitt liv eller hva jeg skal gjøre.

Jeg spør om hjelp til å finne en spionprogram. Ikke til å leke Dr. Phil med dere.

Lenke til kommentar

Dersom du skal installere keylogger, så hadde jeg derimot ikke gått for en betalversjon, men heller funnet en gratisversjon som

 

http://www.spyarsenal.com/familykeylogger/

 

Anbefaler uansett ikke å installere keylogger, da du i stor grad bryter hans tillit ved å spionere, og ikke ta det opp i dialog. Jeg antar at han allerede har tilgang til PC, og da vil neppe noe mer eller mindre utroskap over nettet foregå pga. tilgang på din PC.

 

Har prøvd å se litt etter gratisversjoner. Men jeg ser etter en som lagrer samtaler som feks MSN, facebook og lignenede sider.

Han pleier somregel å slette meldingene sine på inbox, så å bare ha passordet funker dårlig.

 

Jeg vet selfølgelig at jeg bryter hans tillit. Men han VET at jeg ikke liker at han er på nett, og dette er ikke første gang jeg har "tatt" han gjennom sånne ting via nett.

 

Han har kun tilgang til min pc.

Men takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Har prøvd å se litt etter gratisversjoner. Men jeg ser etter en som lagrer samtaler som feks MSN, facebook og lignenede sider.

Han pleier somregel å slette meldingene sine på inbox, så å bare ha passordet funker dårlig.

 

Det programmet der ligger gjemt bak og tar opp alt som trykkes, altså hver tast som blir trykket på tastaturet, når det ble trykket, og hvilket program som var i fokus, så kan fort bli mye og rotete å lese gjennom, men du får med deg alt av MSN, facebook og lignende.

 

For å se gjemme programmet, og for å få det frem igjen brukes en tastekombinasjon du velger, normalt noe ctrl+alt+shift+t eller noe sånt. Programmet kan settes til å starte opp usynlig på instillingene.

 

Edit:

Det er derimot ikke vanskelig å finne ut hvorvidt keyloggeren er på PCen dersom han skulle mistenke noe slikt. En ad-aware scan pleier å finne keyloggers. Så du må vurdere litt ut i fra hvor erfaren han er med PCer, dersom du krever absolutt sikkerthet, så bør du nok vurdere noe som koster penger. Har derimot ingen erfaring med dem, og kan ikke anbefale noe der. :) Lykke til.

Endret av Cemi
Lenke til kommentar

Har prøvd å se litt etter gratisversjoner. Men jeg ser etter en som lagrer samtaler som feks MSN, facebook og lignenede sider.

Han pleier somregel å slette meldingene sine på inbox, så å bare ha passordet funker dårlig.

 

Det programmet der ligger gjemt bak og tar opp alt som trykkes, altså hver tast som blir trykket på tastaturet, når det ble trykket, og hvilket program som var i fokus, så kan fort bli mye og rotete å lese gjennom, men du får med deg alt av MSN, facebook og lignende.

 

For å se gjemme programmet, og for å få det frem igjen brukes en tastekombinasjon du velger, normalt noe ctrl+alt+shift+t eller noe sånt. Programmet kan settes til å starte opp usynlig på instillingene.

 

Edit:

Det er derimot ikke vanskelig å finne ut hvorvidt keyloggeren er på PCen dersom han skulle mistenke noe slikt. En ad-aware scan pleier å finne keyloggers. Så du må vurdere litt ut i fra hvor erfaren han er med PCer, dersom du krever absolutt sikkerthet, så bør du nok vurdere noe som koster penger. Har derimot ingen erfaring med dem, og kan ikke anbefale noe der. :) Lykke til.

 

Så det nå. Kjempebra :-)

Eneste jeg sliter litt med nå er faktisk å få den opp igjen. Prøvd å trykke på Ctrl + Shift + Alt + F, men ser ikke ut til å funke. Men får det nok til etterhvert.

 

Han kan heldigvis ikke så mye om pc så :) Men ellers, tuuusen takk!

Lenke til kommentar

Tråden stenges under henvisning til retningslinjenes pkt 1, diskusjon om ulovlig foretagende. Etter vårt syn gjelder diskusjonen forhold som er åpenbare brudd på straffeloven § 145 annet ledd (skaffe seg uberettiget adgang til data) og § 145a nummer 2 (logge samtale mellom andre ved hjelp av tekniske innretninger).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...