Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farlig døgnrytme?


Anonym259235

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

føler du deg trøtt og sliten om dagene?

føler du at du må ha cola, kaffe, redbull osv for å holde deg våken?

 

 

om svaret er nei så sover du sikkert nok, men det er alltids lurt å holde seg innenfor anbefalte mengder søvn :)

hvor mye søvn du trenger er jo også avhengig av hvor hard du arbeider gjennom dagen

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg leste nylig en artikkel i Illustrert Vitenskap som konkluderte med at søvnnivå har relativt lite å si, og at man trenger 8 timer hver natt er en myte.

 

hmm, bemerkelsesverdig ...

Lenke til kommentar

Dette kalles vel å brenne midnattsoljen eller ri på "second wind" som det heter.

 

Det beste er vissnok å legge seg rundt kl. 2200 og stå opp rundt kl. 0600 i henhold til gammel visdom. Dette har med kroppens regenerering å gjøre, men kroppen er også ganske så tilpasningsdyktig, så alt er veiledende. Du kan jo kanskje teste selv om det jeg sier fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Dette kalles vel å brenne midnattsoljen eller ri på "second wind" som det heter.

 

Det beste er vissnok å legge seg rundt kl. 2200 og stå opp rundt kl. 0600 i henhold til gammel visdom. Dette har med kroppens regenerering å gjøre, men kroppen er også ganske så tilpasningsdyktig, så alt er veiledende. Du kan jo kanskje teste selv om det jeg sier fungerer bedre.

 

Det skal siet at det føles veldig bra å gjøre det på måten du beskriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...