Gå til innhold

D800 er her - gi meg D400


Anbefalte innlegg

Nå som D4 og D800 er her, så savner jeg egentlig D400 mer og mer. Kunne gjerne sett for meg et brukt D700 eller noe i den dur, men skulle samtidig hørt mer om et evt. D400. Dels fordi jeg forventer at det kommer en etterfølger til D300 i "nærmeste" fremtid og dels fordi jeg har litt lyst til å se om videofunksjonen fra D4 blir tilgjengelig i et mindre og mer kompakt hus. Ja, D800 har også video, men hele det kameraet er overkill for meg :)

Flere som tenker mer på D400 enn nylanseringene?

Endret av Zahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok mange som venter på D400 og selv om D800 er ekstremt "billig" er det et stort hopp i pris fra D7000 til D800. NIkon vil nok fylle hullet, men hvor lang tid det vil ta er det vanseklig å si. Jeg trodde D400 skulle dukke opp rett etter D7000, men det gjorde det altså ikke og D800 vil sikkert ta en del potensielle D400 kunder siden det er både full frame og har nesten D7000-oppløsning i crop mode og dermed kan gjøre nytten som begge deler.

Lenke til kommentar

Ja, det burde definitivt være marked for en D400, med video-lydkontrollene som er kommet på D4/D800, sterkt savnet på min D300s.

Som også tar med andre forbedringer som er kommet på disse i forhold til forgjengerne (og som i stor grad er på D7000). Det vil fint plassere den mellom D7000 og D800, med en startpris rundt 15-16.000.

Her er det et hull de ganske sikkert vil tette!

Tror den blir mot D4 slik D300 var i forhold til D3, dvs med samme knapper og funksjonalitet, men uten grep og FX sensor.

 

Mange har spekulert i en billigere FX, men D400 blir nok fortsatt DX.

Ble overrasket over prisen på D800, overkommelig for de fleste proffe og seriøse amatører også. Så det spørs om det kommer en billigere FX, selv om jeg gjerne skulle sett en...

Nå høres det ut som D700 faller en del i pris, hadde vært perfekt sammen med min D300s, kan bruke samme grep etc.

Lenke til kommentar

Vet mange sikkert vil knerte meg når jeg sier dette men håper D400 kommer med vridbar skjerm (tror ikke det nei) :w00t:

Hvis de får den solid nok og det ikke gjør den for tung kan jeg vurdere det... Olympus har vel fått det til, så Nikon burde vel klare det også.

Har det på et Canon-kamera men bruker det lite. Men absolutt praktisk i noen tilfeller.

Men det må bare ikke gå på bekostning av kvaliteten, min D300s er jeg ikke redd for å bruke i skikkelig møkkavær, og med en slik skjerm tror jeg at jeg hadde blitt mye mer pysete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...