Gå til innhold

Canal digital holder ikke sin del av avtalen


Emma22

Anbefalte innlegg

Vi byttet til HD-PVR dekoder hos CD i november i fjor. Fikk dekoderen gratis mot at vi oppgraderte til canal + film for et år.

Ble snakk om at vi hadde flere kort og at de også skulle oppgraderes da. Kundebehandleren på chaten sendte så over en avtale som vi skulle samtykke til for å bekrefte avtalen.

 

"Familie til Familiepakken CANAL+ Film + fri HDPVR

 

Da er den nye månedsprisen 502, og du får gratis HD-pvr opptaksdekoder. Stemmer dette?"

 

Dette er hva som ble sendt oss og vi samtykket til dette.

 

Nå i ettertid får vi regninger som er på 199 kr mer, pga tillegg i alle rom pakkene også. Vi trodde jo dette lå inn i prisen vi ble opplyst. Stod ikke noe om at det kun gjaldt for et kort.

Etter daglig kontakt i en uke sier de at det nok skyldes en misforståelse mellom selger og oss, men at tillegget kommer likevel. Hva er poenget med en skriftlig avtale når de ikke vil holde sin del av den. Skjønner heller ikke at det kan være noen misforståelse etter som det flere ganger i løpet av samtalen blir omtalt at dette gjelder for flere kort. Glad for at jeg har samtaleloggen.

 

Har sendt mail tilbake om at jeg ikke godtar dette.

 

Hva mener dere, har jeg retten på min side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har en skriftlig avtale på ny månedspris på 502 kroner. De kan da ikke belaste dere mer enn denne prisen i bindingstiden.

 

Det er det jeg mener også, men det virker som om de prøver å sno seg unna. Som sagt. Veldig glad for at jeg har utskrift av chatlogg.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke du bør gi deg i denne saken. Du har ditt på det rene med tanke på den skriftlige avtalen via chatlog.

 

Jeg ville ringt de, og lest opp direkte hva det står i chatlogen og eventuelt bedt de sjekke sin chatlog om de ikke tror deg. De skal ha denne liggende.

 

Så lenge det er spesifisert "månedspris", og ikke noe annet, så skal den gjelde for hele abonnementet og ikke bare en del av det. I såfall burde resten av abonnementet ha blitt nevnt som et eget punkt, men det gjøres det ikke. Dermed er månedsprisen å regne som en total månedspris.

Lenke til kommentar

Helt enig med deg Black Star.

 

De satset vel bare på at jeg skulle gi meg når de kom med avslaget, som sikkert mange gjør.

 

Nå sitter de sikkert å klør seg i hodet og prøver å finne på noe lurt for å komme seg ut av det.

Chatloggene sitter de på i 12 mnd blir det opplyst, men hele den uken jeg har kontaktet de har de ikke klart å finne de frem.

Lenke til kommentar

Jeg lurer egentlig på litt mere spesifikt hva som står i avtalen. Står det kun nevnt månedspris for abonnementet, eller har de skrevet at avtalen gjelder for et "hovedkort", eller lignende? Skiller de mellom hovedkort og tilleggskort i avtaleteksten?

 

Dersom det ikke gjør det så er jeg enig i de andre rådene du har fått.

Lenke til kommentar

Nope, det eneste som står, er det som står over her

 

!Fint, da vil jeg som avtalt gjøre et opptak av de betingelsene vi er blitt enige om og

opptaket vil gjelde som en avtale mellom deg som kunde og Canal Digital.

Denne avtalen er gyldig når vår kvalitetsavdeling har godkjent opptaket.

Det vil deretter bli lagret i opptil 12 mnd fra dags dato.

 

Samtykker du i dette?"

 

"Familie til Familiepakken CANAL+ Film + fri HDPVR

 

Da er den nye månedsprisen 502, og du får gratis HD-pvr opptaksdekoder. Stemmer dette?"

 

Skulle samtykke til dette, og that's it.

 

Jeg spurte i tillegg følgende:

 

Nå datt jeg litt av her. De kortene jeg har pr i dag blir det vel ikke gjort noe med, annet enn at Canal + Film kommer med? Barnepakken kommer på et av de to nye, ikke sant?

Selger (21:35): Det er helt riktig!

 

Så de vet jo at det dreier seg om to kort med canal + film.

 

Dette spurte jeg om tidligere i samtalen, før avtalen ble gjennomført.

 

I

Lenke til kommentar

Ble du ringt opp av en telefonselger? Alt dette "... vår kvalitetsavdelig har godtkjent opptaket" er så humbug for å rosemale bildet du har av avtalen.

 

Virker forøvrig som du har alt på det rene i denne saken.

 

Ble ikke oppringt, jeg kontaktet dem fordi jeg var ute etter en ny HD PVR dekoder, og hørte hva slags tilbud de hadde i den forbindelsen. Da kom tilbudet om gratis dekoder ved oppgradering til Canal + Film i et år frem.

Lenke til kommentar

Etter mer purring kommer dette svaret:

 

 

Det er desverre slik at det her har skjedd en missforståelse mellom deg og kundeservice på chat. Dette er selvfølgelig svært kjedelig, og vi beklager dette.

 

I verifiseringen blir det likevel ikke nevnt at en prisøkning på 154,- kroner i måneden tilsier at du skal kunne få tilgang på Canal + på alle kortene dine. Dette er noe det blir spurt om rett før verifiseringen startes.

 

Vi har desverre ingen mulighet til å legge til disse kanalene kostnadsfritt på dine andre kort.

 

Hva gjør jeg nå. Vi har hatt et løpende abonnement med flere dekodere. Hvorfor skal den månedprisen som nå oppgis nå kun gjelde for et kort?

 

Jeg og selger snakket jo om dette flere ganger, og jeg ba om en bekreftelse på at det stemte før verifiseringen ble startet som nevnt over.

 

Ikke fornøyd med dette altså. Vurderer å sende klage via forbrukerådet.

Lenke til kommentar

For å forklare det litt enklere: Månedsprisen på abonnementet ditt går opp med kr 154,- om du binder det et år, men her får du med en hd-pvr dekoder helt gratis, som egentlig koster 1490,-. Da kan du legge til et tredje rom, som du får kanalene på helt kostnadsfritt

 

Dette sier selger til meg, tidlig i samtalen.

Lenke til kommentar

Tja

 

Jeg kan ikke gå inn på hva som er avtalt og slikt, i det minste burde canal digital, la deg avslutte abonnementet på de ekstra kortene nå, uten noen kostnad.

 

Men utover dette har du egentlig to valg, dersom Canal Digital ikke gir seg:

1. Bite i det sure eple og regne som tapt.

2. Du kan sende en forliksklage på dem, og håpe at du får rett i forliksrådet.

 

Det finnes ingen klagenemnd eller klageorgan for digital-tv.

Lenke til kommentar

Dette er det som er så gøy med avtalerett... Selskapet sier "det kan vi ikke gjøre". Du bør svare med "det har dere allerede gjort".

 

Og deretter påpeke at dersom de opprettholder sitt syn vil du kreve dem for erstatning etter skadeserstatningsloven § 2-1 for å ha villedet deg og påført deg et tap (selger villedet deg til å inngå avtalen ved å gi deg et tilbud han ikke hadde dekning for, og at selskapet vil være erstatningsansvarlige for hans handlinger).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er det som er så gøy med avtalerett... Selskapet sier "det kan vi ikke gjøre". Du bør svare med "det har dere allerede gjort".

 

Og deretter påpeke at dersom de opprettholder sitt syn vil du kreve dem for erstatning etter skadeserstatningsloven § 2-1 for å ha villedet deg og påført deg et tap (selger villedet deg til å inngå avtalen ved å gi deg et tilbud han ikke hadde dekning for, og at selskapet vil være erstatningsansvarlige for hans handlinger).

 

Tror jeg skal gjøre et siste forsøk og bruke denne argumentasjonen. Uansett så er jeg veldig fristet til å bytte leverandør etter denne behandlingen fra dem. De hadde jo bare vært en dråpe i havet for dem, kostnaden ved å levere til den prisen avtalen ble inngått på. Fornøyde kunder er i allefall ingen målsetning for Canal Digital.

 

Nå vil de at jeg skal betale 721 kr i mnd, ser jo kjapt at jeg får bedre priser andre steder.

 

Takk for tilbakemeldinger folkens.

 

Sender er siste mail i dag.

Endret av Emma22
Lenke til kommentar

Siste tilbakemelding fra Canal Digital:

 

"I følge avtalen som ble lest opp og bestillingsbekreftelsen din så står det følgende:

 

At du oppraderer fra familiepakken til familie film, og vil da få en kostnadsfri HD PVR.

 

der står det ingen tng om allerom og gjelder derfor ikke allerom."

 

De er absolutt ikke interessert i å få fornøyde kunder, så nå flytter vi over til Viasat.

Lenke til kommentar

Siste tilbakemelding fra Canal Digital:

 

"I følge avtalen som ble lest opp og bestillingsbekreftelsen din så står det følgende:

 

At du oppraderer fra familiepakken til familie film, og vil da få en kostnadsfri HD PVR.

 

der står det ingen tng om allerom og gjelder derfor ikke allerom."

 

De er absolutt ikke interessert i å få fornøyde kunder, så nå flytter vi over til Viasat.

Men samtidig så står det jo "Da er den nye månedsprisen 502", og det unnlater de elegant å nevne.

 

Men kanskje greit å bare bytte leverandør, så slipper dere å krangle med dem, selv om det kunne vært interessant for prinsippets skyld.

Lenke til kommentar

De er absolutt ikke interessert i å få fornøyde kunder, så nå flytter vi over til Viasat.

Bare vær klar over at du nå trolig har bindingstid på abonnementet, så du må forberede deg på en kamp der for å unngå gebyr for å bryte avtalen.

Endret av azetlitz
Lenke til kommentar

De er absolutt ikke interessert i å få fornøyde kunder, så nå flytter vi over til Viasat.

Bare vær klar over at du nå trolig har bindingstid på abonnementet, så du må forberede deg på en kamp der for å unngå gebyr for å bryte avtalen.

 

Tror ikke det blir noe problem. De har flere ganger sagt at jeg kan få utvidet angrerett på dette, så de vil vel gjerne bli kvitt meg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...