Gå til innhold

– Kopisperren fungerer som den skal (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette er greit jeg;) Så får vi slippe juksepaven! De fleste som er imot dette har rettogslett ikke rent mel i posen!!!

 

TroOROLolOLTOLolRtROolrTolTOLRolOLRol

 

Fordi det er jo så morsomt at et spill blir sperret fordi man bytter skjermkort (som du sikkert mener er juks).

Lenke til kommentar

Ubifail klarer å faile hardt. Igjen. Jeg angret på at jeg kjøpte HOMM6, der spillet og save files lagres på demmes sine servere. Og hva skjer på nyttår, når de ikke har 24/7 maintance? Serverne går ned, og ingen får spilt på savene sine.

 

Takk Ubifail, jeg har nå piratkopiert spillet, til tross for at jeg kjøpte det, for å få det til å funke når jeg vil at det skal funke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Pffft... fælt så mye klaging det var her da. For min del, så høres det ut som ubisoft har klart å sette en effektiv sperre for pirater. For de av dere som på liv og død må oppgradere pc'en deres 3 ganger i den perioden dere spiller spillet, er det helt sikkert ikke verre enn å ta kontakt med ubisoft, forklare situvasjonen og få dem til å slette de tidligere aktiveringene, så du kan spille videre. Dessuten, åpner ikke dette for å dele spillet med 2 andre kompiser, selv om bare en av dere har kjøpt det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ELSKER å lese nytt fra Ubisoft. Det er så utrolig herlig å se noen med et så forvridd, ødelagt syn på verden, som virkelig TROR bastant på at det å kontinuerlig ødelegge for sin stadig krympende fanbase - og samtidig ikke motvirke piratkopiering I DET HELE TATT - er den rette løsningen. Det er som en slags film! Fantastisk!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Pffft... fælt så mye klaging det var her da. For min del, så høres det ut som ubisoft har klart å sette en effektiv sperre for pirater.

 

Som allerede nevnt så kan pirater og Juksepaven installere spillet på så mange maskiner de vil, og oppgradere maskinen så ofte man vil. Det kan ikke de som kjøper spillet.

 

De har vel heller klart å sette en effektiv sperre for kundene sine.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ubisoft: - Kopisperren fungerer som den skal.

 

Hahaha, den var god. Virker for meg at de ser det de vil se.

 

andre sier - Verden holder på å gå under!

ubisoft - Nei, det gjør den ikke, alt fungerer som det skal.

Endret av reyh
Lenke til kommentar

Jeg har ikke kjøpt Ubisoft sine nye spill på grunn av deres trangsynte anti piratvirksomhet. Jeg har i det siste begynt å nesten kun spille indie spill ettersom disse ofte er bedre og utviklerne er MYE mer brukervennlige.

 

Det er ikke snakk om at jeg kommer til å kjøpe et spill fra Ubisoft som har denne tragiske "løsningen".

 

Akkurat nå står EA og Ubisoft på toppen av min "Forhatte publishers" :p

Lenke til kommentar

Eg blir ikkje lenger irritert over Ubisoft. Det er ei stund sidan dei passerte den grensa der eg ikkje lenger var villig til å kjøpe PC-spel eller fullpris konsollspel frå dei. Generelt er det slik at eg avskriv spel som uinteressante når eg ser at det er Ubisoft som gir dei ut. Den strategien fungerar i alle fall som han skal. Eg sparar pengar og tid. Og der er nok av andre spel å velge mellom.

 

Ellers er du no fint i ei komplisert verd at nokon går inn i ei sopass enkelt definerbar rolle og blir verande der. Ubisoft er den kjeltringaktige landsbyidioten mellom spelutgivarar.

 

Kay

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Pffft... fælt så mye klaging det var her da. For min del, så høres det ut som ubisoft har klart å sette en effektiv sperre for pirater. For de av dere som på liv og død må oppgradere pc'en deres 3 ganger i den perioden dere spiller spillet, er det helt sikkert ikke verre enn å ta kontakt med ubisoft, forklare situvasjonen og få dem til å slette de tidligere aktiveringene, så du kan spille videre. Dessuten, åpner ikke dette for å dele spillet med 2 andre kompiser, selv om bare en av dere har kjøpt det?

 

 

Det virker på meg som at du ikke skjønner noe som helst.

 

Pirater kan laste ned den crackede piratkopien av hvilket som helst Ubisoft-spill uten problem. Det er lovlydige kjøpere - som etter hvert ønsker å bytte til nytt skjermkort, CPU, mer RAM, kanskje en SSD disk og lignende (skjønner at dette er uforståelig for dere konsollgutter), det er disse som blir straffet.

 

Det er for øvrig så å si ingen som deler PC-spill med kompiser lenger. Med CD-koder og lukkede kontoer hvor spillene skal registreres, er dette umulig. Å spille (med den samme kopien av) spillene sammen med de nevnte kompisene er også umulig. Det er ikke dette Ubisoft har prøvd å stanse.

 

Om du ikke har peiling på hva du prater om, så vær da stille.

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Man føler seg så liten mot disse gigantene, men sammen er det faktisk ingen som er sterkere enn nettopp oss- via pengene våre.Problemet er bare at til hardere Ubisoft trykker på DRM pedalen, til mindre salg får dem, og til mer klandrer dem piratene... Hvordan kan vi stemme med våre VISA kort når leverandørene fullstendig mangler selvinnstinkt, refleksjonsevne og gangsyn?

 

Folk må begynne å snakke med lommeboka, på ordentlig. Ikke bare i ord.

Men så lenge vi ikke får hjelp av de potensielle konsollkjøperne kommer Ubi til å fortsette som nå.

Jeg syntes at man bør droppe Ubisoft helt hvis man syntes DRM- filosifien deres er gal. Ikke kjøpe PC- utgave; ikke kjøpe konsoll- utgave. Uansett hvor mye man har lyst på et spill.

Ett godt alternativ er å kjøpe spillet brukt.

 

De siste to spilla jeg har kjøpt der Ubisoft har vært involvert var TM2 og From dust.

Førstnevnte kjøpte jeg direkte fra Nadeo, så der fikk ikke Ubi penger. From Dust oppdaget jeg ikke var distribuert av Ubisoft før etter jeg hadde kjøpt det, men jeg har ikke rørt det siden den gang.

Lenke til kommentar

Jeg tipper at Ubisoft er klar over akkurat hva de gjør med denne DRMen - store firmaer handler nesten alltid rasjonelt med det for øye å maksimere inntektene. Det kan umulig være for å stoppe piratkopiering. Et raskt søk bekrefter at det er en grei sak å laste det ned(reloaded), og at det ikke byr på mer problemer enn noen annen tittel der ute. Den eneste logiske forklaringen må være at de vil få bukt med bruktmarkedet. Det er også mulig at de ønsker å selge flere kopier til en person (selv om det naturligvis vil være i ytterst få tilfeller at noen er villig). I tillegg kan det være gunstig for dem å ha kontroll på hvor mange som bytter hardware (en slags brukerundersøkelse).

 

Uansett så er det forkastelig. Angrer på at jeg kjøpte spillet før jeg visste om dette. Selve spillet var ganske bra, men vil ikke anbefale det til noen under disse forholdene. Jeg har allerede byttet til SSD siden jeg kjøpte det og har RAM på vei i posten, så neste gang jeg spiller det blir vel siste. Jeg orker i alle fall ikke å krangle med support i dagevis for å spille noe jeg har betalt for. Heller ikke vil jeg frekventere torrent-sider.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok ikke det er så enkelt som å bare kontakte kundeservice for å få fornyet antall installasjoner. Guru3d blir hørt av de fleste gamere, og har en tendens til å legge ut om alt som skjer, og vi så hvor lett det var for dem å få hjelp.

Vanlige brukere kan nok forvente like god kundeservice som det guru3d fikk, bare de får hjelp fra en stor mediekilde som kan true med å legge ut om akkurat hvor god kundeservicen var.

Lenke til kommentar

At ikke Ubisoft skjønner at det er vi som kunder som har makten, makten til å velge om vi skal piratkopiere eller bruke 500-600 kr. på spillet. De må jo forstå at jo mer de provoserer med vanskelige løsninger jo mer motivert blir kjøperen til å protestere ved å skaffe seg spillet gjennom piratkopiering.

 

Jeg er stor fan av å støtte både min lokale spillbutikk og utvikleren som lager spillet. Men når utvikleren kommer med slike løsninger som kompliserer spillhverdagen min blir jeg bare mer og mer motivert til å hente spillet på piratebay på ren trass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pffft... fælt så mye klaging det var her da. For min del, så høres det ut som ubisoft har klart å sette en effektiv sperre for kunder. For de av dere som på liv og død må oppgradere pc'en deres 3 ganger i den perioden dere spiller spillet, er det helt sikkert ikke verre enn å ta kontakt med ubisoft, forklare situvasjonen og få dem til å slette de tidligere aktiveringene, så du kan spille videre. Dessuten, åpner ikke dette for å dele spillet med 2 andre kompiser, selv om bare en av dere har kjøpt det?

 

Sånn. Uenig i alt det andre du sier også, men fant ingen enkel fiks. Du er doomed.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...