Gå til innhold

Bevis for Guds eksistens


LonelyMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gøy å se alle problemstillinger som stilles i tråden, de samme problemstillingene jeg selv spurte for år tilbake. Det er som å se et spøkelse i et speil. :tease:

Kan du ikke gi eksempler på ditt tidligere ateistiske livssyn, og hvordan dette har tapt for din religiøse oppvåkning?

Det var ikke en religiøs oppvåkning, det var en reell oppvåkning.

Ok, uansett hvordan du velger å klassifisere oppvåkningen; spørsmålet står fortsatt.

Et par eksempler på "dette er hvordan jeg tenkte tidligere, men dette er hvordan jeg nå stiller jeg til samme spørsmål" ?

 

Mine kritiske syn som ateist står mer eller mindre fast enda, men min oppvåkning har delvis omdefinert synet mitt på enkelte prinsipper om tilværelsen. En åpenbaring er ikke et svar på de spørsmål jeg måtte ha, de har bare omdefinert mitt syn på prinsipper og forutsetninger. Jeg har fortsatt mange spørsmål, men disse spørsmålene er menneskelig å ha og det er ikke sikkert vi får svar på alt.

 

Det er litt viktig å forstå at vi står overfor en verden som er "magisk" sammenskrudd av et høyere vesen. Vi er vant til å bli lært på skolen at alt er lineært og har årsaker.

 

Et av de store spørsmålene jeg har, selv om jeg vet Gud fins, et av spørsmålene mine er hvorfor Gud brukte 99,9% av tiden sin på å skape en rekke "hybrid" primater før homo sapiens, for så å bruke en brøkdel av tiden på menneskene. Interessen er helt klart prioritert i å skjule sporene. Det er et stort spørsmål, med mindre det var en tid og en plass og en mening med de andre primatene også.

 

Hvorfor har vi endogene retrovirus i vårt DNA på eksakt samme sted som apene dersom guder skapte oss?

Hvorfor muterer vi i samme rate som apene?

Er du klar over at mutasjonsraten vår er eksakt nok til å la oss utvikles fra samme forfedre som sjimpansen (ikke fra sjimpansen) til mennesker på noen millioner år?

 

Dermed må man vurdere om enhver påstått gud, eller vesen som påstår at det er en gud, lyver når det påstår at det har skapt mennesket med mindre det kan skape nytt liv; bevise sin påstand, all den tid alt som trengs for å at selvbevisste vesener skal utvikle seg naturlig er ur-pattedyr + tid.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Folkens, dette fører ingen steder. Mannen har selvfølgelig ikke fnugg av bevis som tåler kritisk gjennomgang, og innleggene hans er bare trolling og hersketeknikker. Han tirrer dere opp, og dere går rett i fella... :tease:

 

En eller annen gluping sa noe sånt som at "hvis det hadde vært mulig å snakke fornuft med religiøse, hadde det ikke eksistert religiøse".

Lenke til kommentar

Folkens, dette fører ingen steder. Mannen har selvfølgelig ikke fnugg av bevis som tåler kritisk gjennomgang, og innleggene hans er bare trolling og hersketeknikker. Han tirrer dere opp, og dere går rett i fella... :tease:

 

En eller annen gluping sa noe sånt som at "hvis det hadde vært mulig å snakke fornuft med religiøse, hadde det ikke eksistert religiøse".

 

Jeg noterer meg at du mistenker meg for å drive trolling og hersketeknikker ang. min skildring av Gud's åpenbaring i religionsforumet. Du må være den "smarteste" personen jeg har møtt hittill. :tease:

 

Det er det samme som å gå inn i en peanøtt fabrikk og mistenke en ansatt der for å drive skjult peanøttprodusering. :!:

 

Jeg undrer meg (ikke så mye) på hva det betyr.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Hvorfor har vi endogene retrovirus i vårt DNA på eksakt samme sted som apene dersom guder skapte oss?

Hvorfor muterer vi i samme rate som apene?

Er du klar over at mutasjonsraten vår er eksakt nok til å la oss utvikles fra samme forfedre som sjimpansen (ikke fra sjimpansen) til mennesker på noen millioner år?

 

Dermed må man vurdere om enhver påstått gud, eller vesen som påstår at det er en gud, lyver når det påstår at det har skapt mennesket med mindre det kan skape nytt liv; bevise sin påstand, all den tid alt som trengs for å at selvbevisste vesener skal utvikle seg naturlig er ur-pattedyr + tid.

 

Det er et kontroversielt tema, det er vi enige om. Men om vi skal være lynskarpe her, så er ikke en sammensatt natur bevis mot Gud. Det er ikke det.

 

Du må ikke lytte til følelsene dine når du analyserer.

 

Det er noe merkelig ved å anerkjenne et magisk og mektig vesen for deretter å anerkjenne hans verk som bare noe naturlig. Det henger ikke ihopen og du må bestemme deg hvor du vil hen der. (Om du skjønner hva jeg sier)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Hvilket ikke betyr "over oss".

 

Hva!? Ikke!? Tar jeg feil!? Du må fortelle meg hva det betyr da, så slipper jeg å drite meg ut slik.

 

Du brukte et begrep jeg benyttet mot en person og tilføyde det pluralistisk. Det er ikke så mye mer å forklare rundt det, du må da se det. Og det var ikke tilfeldig heller, jeg bruker slike begreper alltid til rett tid og for rett årsak.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Du brukte et begrep jeg benyttet mot en person og tilføyde det pluralistisk. Det er ikke så mye mer å forklare rundt det, du må da se det. Og det var ikke tilfeldig heller, jeg bruker slike begreper alltid til rett tid og for rett årsak.

 

Du har jo laget et rangering system over visdom. Der du er på nivå 17 og andre ligger "under deg" på et lavere nivå, ergo du er "over oss". Det er ikke så mye mer å forklare rundt det, du må da se det.

Lenke til kommentar

Du brukte et begrep jeg benyttet mot en person og tilføyde det pluralistisk. Det er ikke så mye mer å forklare rundt det, du må da se det. Og det var ikke tilfeldig heller, jeg bruker slike begreper alltid til rett tid og for rett årsak.

 

Du har jo laget et rangering system over visdom. Der du er på nivå 17 og andre ligger "under deg" på et lavere nivå, ergo du er "over oss". Det er ikke så mye mer å forklare rundt det, du må da se det.

 

Du tenker nok på phydeaux, ikke "oss". Som sagt, du tilføyer pluralisme i begrepet.

Lenke til kommentar

Du tenker nok på phydeaux, ikke "oss". Som sagt, du tilføyer pluralisme i begrepet.

 

Hører du dette phydeaux? Visdomstigen/visdomrangeringen gjelder bare for deg. Og nå har du til og med gått til innkjøp av boken Think, som er en ugudelig og ateistisk innføring til filosofi. Du mister nok mange nivå på visdomstigen er jeg redd. :(

 

Må jo nesten mistenke deg for å bare finne på ting slik det passer deg LonleyMan. Det fungerer veldig dårlig med misjonering stilen din: Gud eksisterer fordi jeg sier det.

Lenke til kommentar

404415: Du tok feil, det handler svært lite om Gud. Jeg bare rettet på det du sa.

 

Denne passive aggressive måten å tale på som du gjør kan du legge av deg, emo ragdolls behøver vi ikke i forumet. Snakk så folk skjønner deg, ikke kom med emo mensen-spy og dill-dallet ditt, du snakker med mose i munnen og det du sa i pluralistisk form var helt feil, du behøver ikke hoppe over på et annet tema med spydigheter av den grunn. Lær deg å bli irettesatt når du har tatt feil.

 

En dårlig taper kommer med spydigheter når han har blitt irettesatt.

Lenke til kommentar

404415: Du tok feil, det handler svært lite om Gud. Jeg bare rettet på det du sa.

 

Denne passive aggressive måten å tale på som du gjør kan du legge av deg, emo ragdolls behøver vi ikke i forumet. Snakk så folk skjønner deg, ikke kom med emo mensen-spy og dill-dallet ditt, du snakker med mose i munnen og det du sa i pluralistisk form var helt feil, du behøver ikke hoppe over på et annet tema med spydigheter av den grunn. Lær deg å bli irettesatt når du har tatt feil.

 

En dårlig taper kommer med spydigheter når han har blitt irettesatt.

 

Hehe!

 

Problemet ditt er at du tror jeg tar deg seriøst. Du er lett underholdning for meg. :thumbup:

 

Edit: Jeg må jo bare spørre igjen, selv om det blir som å rope i kirka. Kan du ikke være så snill og forklare hvert steg i visdomstigen, og jeg er veldig spent på hvorfor du ikke har kunnskap om ditt eget nivå. Det blir en selvmotsigelse i min bok.

Endret av 404415
Lenke til kommentar

404415: Du tok feil, det handler svært lite om Gud. Jeg bare rettet på det du sa.

 

Denne passive aggressive måten å tale på som du gjør kan du legge av deg, emo ragdolls behøver vi ikke i forumet. Snakk så folk skjønner deg, ikke kom med emo mensen-spy og dill-dallet ditt, du snakker med mose i munnen og det du sa i pluralistisk form var helt feil, du behøver ikke hoppe over på et annet tema med spydigheter av den grunn. Lær deg å bli irettesatt når du har tatt feil.

 

En dårlig taper kommer med spydigheter når han har blitt irettesatt.

 

Etter å ha diskutert med deg i denne tråden er jeg mer sikker en noen gang på at vi ikke har et fnugg av bevis for Guds eksistens. Bra jobbet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

404415: Du tok feil, det handler svært lite om Gud. Jeg bare rettet på det du sa.

 

Denne passive aggressive måten å tale på som du gjør kan du legge av deg, emo ragdolls behøver vi ikke i forumet. Snakk så folk skjønner deg, ikke kom med emo mensen-spy og dill-dallet ditt, du snakker med mose i munnen og det du sa i pluralistisk form var helt feil, du behøver ikke hoppe over på et annet tema med spydigheter av den grunn. Lær deg å bli irettesatt når du har tatt feil.

 

En dårlig taper kommer med spydigheter når han har blitt irettesatt.

 

Hehe!

 

Problemet ditt er at du tror jeg tar deg seriøst. Du er lett underholdning for meg. :thumbup:

 

Edit: Jeg må jo bare spørre igjen, selv om det blir som å rope i kirka. Kan du ikke være så snill og forklare hvert steg i visdomstigen, og jeg er veldig spent på hvorfor du ikke har kunnskap om ditt eget nivå. Det blir en selvmotsigelse i min bok.

 

Det går motsatt vei, det er jeg som ikke tar deg seriøst, blant annet den feilaktige påstanden din over som jeg måtte rette på. Og det kommer sikkert flere påstander som må rettes på.

 

404415: Du tok feil, det handler svært lite om Gud. Jeg bare rettet på det du sa.

 

Denne passive aggressive måten å tale på som du gjør kan du legge av deg, emo ragdolls behøver vi ikke i forumet. Snakk så folk skjønner deg, ikke kom med emo mensen-spy og dill-dallet ditt, du snakker med mose i munnen og det du sa i pluralistisk form var helt feil, du behøver ikke hoppe over på et annet tema med spydigheter av den grunn. Lær deg å bli irettesatt når du har tatt feil.

 

En dårlig taper kommer med spydigheter når han har blitt irettesatt.

 

Etter å ha diskutert med deg i denne tråden er jeg mer sikker en noen gang på at vi ikke har et fnugg av bevis for Guds eksistens. Bra jobbet.

 

Jeg tar det som et kompliment at du så på meg som den eneste beviskilden.

Lenke til kommentar

Det er ikke et kompliment. Det jeg mente er at du, som alle andre religiøse jeg har debatert med, ikke klarer å legge frem noe rasjonelt/logisk bevis som støtter deres posisjon. Jeg er åpen for at jeg kanskje en dag vil møte på en person som kan klare å dytte meg i deres retning, i form av BEVIS. Poenget mitt er at når jeg debatterer en person som tror gud finnes spør jeg dem om bevis for deres posisjon. Når de ikke klarer å legge frem noe som er i nærheten av bevis, styrker dette min posisjon.

 

Det er litt som gravitasjon. Man prøver ikke å BEVISE gravitasjon, man prøver å MOTBEVISE gravitasjon. For hver mislykket "motbevisning" styrkes gravitasjonsteorien.

 

Så igjen, ikke komplimenter deg selv med å tro at jeg komplimenterte deg. For det gjorde jeg ikke.

Endret av Arby
Lenke til kommentar

Jeg har bevis, MASSE bevis, men jeg tror ikke det er rett tid og plass å legge frem noe. Men jeg kan si (og du gjør klokt i å lytte til det) at Gud fins. Jeg leker ikke rasjonell, jeg har brukt 1 år på å studere mine åpenbaringer, og sikkerheten er ikke 99%, men 110%.

Sålangt har jeg gjort veldig klokt i å ikke la meg overtale av dine løgner.

 

Du fremstår som en rebelsk tenåring som lider av skråsikkerhetens tyranni. At du har "studert" noe i et år gir meg enda mindre lyst til å ta deg seriøst. Det finnes mennesker som har studert religion hele livet, og de kan ikke si det du sier med den selvsikkerheten. Jeg synes du har et underlig behov for å overtale andre til å akseptere din tro. Kan du ikke bare holde galskapen for deg selv?

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Det går motsatt vei, det er jeg som ikke tar deg seriøst, blant annet den feilaktige påstanden din over som jeg måtte rette på. Og det kommer sikkert flere påstander som må rettes på.

 

Rette på og rette på. Jeg sitter igjen med følelsen av å ha blitt servert en tåpelig bortforklaring, og at du fortsatt nekter å forklare deg om visdomstigen bare bekrefter min mistanke.

 

(dukker og venter på neste salve med personangrep)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...