Gå til innhold

Samsung lover batteri hele dagen


Anbefalte innlegg

 

 

Hadde de lovet ordentlig byggemateriale istedenfor polsk plast hadde også en Samsung telefon vært aktuelt ;)

*vente på «moderne plast er minst like bra, sterkt, flott og fint som alt annet»-innleggene*

 

Folk har jo en tendens til å svare når folk kommer med tullete påstander. Kanskje ikke så rart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tykkere mobiler er etter hva jeg kan se en fordel. da får man plass til bedre kamera i maskinene au. synes det er trist at ingen har gått forbi nokias n8 enda. det eneste poenget jeg kan se med superslanke telefoner er muligheten for et fysisk tastatur, men det skal vi tydligvis heller ikke se igjen hos android mobilene:/

Lenke til kommentar

Lav målsetning må jeg si, at telefonen skal holde seg en hel dag er vel minste man bør forvente av en telefon idag.

Jeg har/har hatt en Nintendo DS Lite, en PSP, flere laptoper, en tablet, en Nokia N800, en Nokia 5800 Xpress Music, en Nokia 6600, en 3210, en Sony Ericson T-something-something, en HTC Desire og en HTC Dream. Ingen av dem klarer en hel dags bruk. Det samme med en standalone GPS. Min HTC Desire holder fint i ti dager, men jeg kan ikke akkurat si den klarer ti dagers bruk...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en motorola razr som holder rundt 3 dager og en htc titan som strekker seg til 4 dager .

 

Begge tlf brukes mye da jeg er mye i tlf på jobb og jobben min er innen salg av tlf så det blir mye vising til kunder.

 

Ingen problem å få tlf til å vare i flere dager bare man gidder å ta seg tid til å enten endre på noen settings og laste ned enkelte apps. tar 5 min å gjøre eller gå til en mobilforhander.. hvis de er verdt saltet sitt så kan de fikse sånt.

 

håpet må jo være at produsentene og google implementerer disse endringene som jeg snakker om som en standard i alle tlf.

Lenke til kommentar

Bare søk på "broken iPhone 4(S)" og "broken galaxy S2" Forskjellen merker du med en gang.

 

Det utsagnet der gjorde vondt i logikkmuskelen min.

 

Folk har jo en tendens til å svare når folk kommer med tullete påstander. Kanskje ikke så rart.

 

AtW

 

Det må jeg si, du har blitt renspikket fanboy, ikke at du var så langt unna, men husker godt formaningene du serverte under nøytralitetens flagg for ikke lenge siden. ;)

Fikk forøvrig S2 demonstrert av en tidligere kollega forleden. Etter spotifyappen hang seg for andre gang, så på nytt etter reinstallasjon må jeg innrømme at jeg ikke fikk lyst på en ødelagt telefon denne gangen heller.

Endret av Lilac1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har jo en tendens til å svare når folk kommer med tullete påstander. Kanskje ikke så rart.

 

AtW

 

Det må jeg si, du har blitt renspikket fanboy, ikke at du var så langt unna, men husker godt formaningene du serverte under nøytralitetens flagg for ikke lenge siden. ;)

Fikk forøvrig S2 demonstrert av en tidligere kollega forleden. Etter spotifyappen hang seg for andre gang, så på nytt etter reinstallasjon må jeg innrømme at jeg ikke fikk lyst på en ødelagt telefon denne gangen heller.

"Det utsagnet der gjorde vondt i logikkmuskelen min."

 

For øvrig er det jo aldeles ingen automatikk i at det å påpeke idiotiske påstander gjør deg til en fanboy til hverken av sidene.

 

Hvor hardt er det dere kjører telefonene deres, da? Jeg har en av de nyere modellene på markedet, og den holder fint 3-4 dager på fulladet batteri med moderat bruk. Bruker den som mp3-spiller, ringer, sender meldinger, osv uten at det er noe problem.

Lenke til kommentar

tykkere mobiler er etter hva jeg kan se en fordel. da får man plass til bedre kamera i maskinene au. synes det er trist at ingen har gått forbi nokias n8 enda. det eneste poenget jeg kan se med superslanke telefoner er muligheten for et fysisk tastatur, men det skal vi tydligvis heller ikke se igjen hos android mobilene:/

 

Hvorfor er det trist at ingen har gått forbi N8? Tror du vil forbi trist i lang tid om du forventer noe bedre enn Nokia. Ingen har bedre kamera. Ingen har bedre batteri-levetid. Ingen har bedre byggekvalitet. Ingen er enklere og mer praktisk i bruk. Enig i at Nokia har kommet litt i bakleksa i det siste, men det er kun p.g.a. jalla-mobiler er populære akkurat nå. Nokia vil komme sterkt tilbake, de vil meget snart komme med modeller som til de grader overgår jalla-standard. Må også minne om at Nokia fremdeles er verdens største produsent av mobiler. Og det med god grunn.

Lenke til kommentar

Bare søk på "broken iPhone 4(S)" og "broken galaxy S2" Forskjellen merker du med en gang.

 

Det utsagnet der gjorde vondt i logikkmuskelen min.

 

Folk har jo en tendens til å svare når folk kommer med tullete påstander. Kanskje ikke så rart.

 

AtW

 

Det må jeg si, du har blitt renspikket fanboy, ikke at du var så langt unna, men husker godt formaningene du serverte under nøytralitetens flagg for ikke lenge siden. ;)

Fikk forøvrig S2 demonstrert av en tidligere kollega forleden. Etter spotifyappen hang seg for andre gang, så på nytt etter reinstallasjon må jeg innrømme at jeg ikke fikk lyst på en ødelagt telefon denne gangen heller.

 

Det er like lite fanboyaktig å si at plast er ett bedre materiale til den type bruk, som det er fanoyaktig å si at å ikke ha en varsel-LED på en telefon er dårlig design. Bare fordi jeg mener sistnevnte, så betyr ikke det at SGS2 er noen elendig telefon. Men jeg tar ikke dine vurderinger så tungt, innleggene dine er blant mobilforumets mest useriøse, og det sier litt når man ser konkurransen.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Plast er overlegen alle andre materialer. Å mene det betyr ikke at du hater Apple og digger Android.

 

Du må legge til enkelte kriterier for å forklare ditt standpunkt. Det er riktig at plast er overlegen andre materialer dersom :

Du er fattig og ikke har råd til annet.

Du som produsent ønsker å selge dritt for mest mulig fortjeneste.

Du ikke makter å føle på vekt i armene.

Du driter i å føle kvalitet.

Du er lettlurt.

Du tror "made in China" er bedre enn "made in Germany".

Du tror Norges nye jagerfly skal produseres i plastikk.

Lenke til kommentar

I dag våknet jeg kl. 09.42. Brukte så mobilen min (SGS2), som var 100% oppladet, til å lese på nettet, spille Angry Birds, og se youtube viddeoer. Samt litt multitasking. Ser så på klokken at den er blitt 11.55. Batteriet er på 7%... Hmm

 

Ble du overrasket? En Samsung er aldri ment å brukes særlig mye. Den fungerer godt som vekkerklokke. Om du har tenkt å fortsette å bruke mobilen din, så vil jeg f.eks. anbefale å kjøpe Nokia. De produserer mobiler som kan brukes. Om man evt. kan ligge i senga til 12.00 så er det vel ikke et problem å dytte laderen i en stikkontakt, men vi som har noe å gjøre trenger gjerne en mobil som fungerer. Da mener jeg det beste alternativet er Nokia.

Lenke til kommentar

I dag våknet jeg kl. 09.42. Brukte så mobilen min (SGS2), som var 100% oppladet, til å lese på nettet, spille Angry Birds, og se youtube viddeoer. Samt litt multitasking. Ser så på klokken at den er blitt 11.55. Batteriet er på 7%... Hmm

 

Ble du overrasket? En Samsung er aldri ment å brukes særlig mye. Den fungerer godt som vekkerklokke. Om du har tenkt å fortsette å bruke mobilen din, så vil jeg f.eks. anbefale å kjøpe Nokia. De produserer mobiler som kan brukes. Om man evt. kan ligge i senga til 12.00 så er det vel ikke et problem å dytte laderen i en stikkontakt, men vi som har noe å gjøre trenger gjerne en mobil som fungerer. Da mener jeg det beste alternativet er Nokia.

 

Hvorfor skal jeg bytte ut en mobil jeg er kjempe fornøyd med, med en telfon fra Nokia, som ligger flere år bak i utviklingen til Samsung, som er overpriset og har vassen hardware? haha

Lenke til kommentar

Jeg våknet og koblet telefonen fra laderen 0600 i morrest.

Jeg har sendt to mails, og lest fire-fem, skrevet og mottatt 5-6 smser, brukt den til å høre på musikk i ca. to timer. Brukt ourgroceries til å oppdatere hva jeg handlet med på butikken på vei hjem

Har chattet litt, brukt facebook et femminutt og har en omgang wordfeud kjørende. Nå den siste lille timen har jeg koblet den på wifi, da jeg skulle oppdatere apps fra market.

Alt mulig av push-tjenester og datatrafikk tilkoblet hele tiden.

 

Jeg har 65% igjen.

Ser ikke helt problemet så lenge man ikke skal bruke den til rendyrket spillmaskin eller gps (kjøp evt billader).

Lenke til kommentar

Du må legge til enkelte kriterier for å forklare ditt standpunkt. Det er riktig at plast er overlegen andre materialer dersom :

Du er fattig og ikke har råd til annet.

Du som produsent ønsker å selge dritt for mest mulig fortjeneste.

Du ikke makter å føle på vekt i armene.

Du driter i å føle kvalitet.

Du er lettlurt.

Du tror "made in China" er bedre enn "made in Germany".

Du tror Norges nye jagerfly skal produseres i plastikk.

Nå er det viktig å få med seg at jeg mener visse typer plast, og ja, de blir brukt til elektronikk.

Hard plast er dyrere enn aluminium og stål.

Hard plast er lettere enn aluminium og stål.

Hard plast tåler større slag uten at det blir brudd enn aluminium.

Hard plast har som navnet tilsier plastiske egenskaper. Det betyr at den returnerer til original form etter slag. Det gjør ikke aluminium og stål. http://en.wikipedia.org/wiki/Plasticity_(physics)

 

Du må gjerne mene at metall er flott og at du føler kvaliteten helt ned i tærne, men skikkelig plast er et ekstremt materiale for beskyttelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...