Gå til innhold

Kosthold og tilskudd hjelp


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp med hvilket kostholdt og hvilken tillskudd jeg må/bør ta og hvordan/når jeg bør ta dem for å bli "ripped" på kortest tid.

 

Trenger også hjelp med enkle diet forslag som er hverdagslige(ikke sånn biff/kylling filet), som er bra for å få mindre fett uten å miste noe av musklene.

Jeg er 17år

73kg

1,83

BMI= vet ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva spiser du om dagene nå da?

 

Mer protein og fett, mindre karbohydrater. Tren kardio 3-4 ganger i uka. Regner med du trener styrke? Finnes ikke noe "magisk" tilskudd som gjør deg ripped. Proteinshake er greit å ta når man trenger raske proteiner. Kjøp deg whey eller w/e shake og ta om morgen, evt mellommåltid og etter trening. Er ikke så vanskelig å steke opp kyllingfilet/kjøttdeig tho. Bare stek opp dagen før så har du med på skolen. En boks eller to tunfisk er også greit å ha.

Lenke til kommentar

Som over, mer proteiner, kcal underskudd. Pass på å få nok vitaminer og mineraler.

 

Ut i fra vekt og høyden din tror jeg ikke du skal tenkte så mye på å bli fettfri. Det kommer neppe til å se bra ut, du er rett og slett ikke stor nok til det. Du har neppe spesielt høy fettprosent nå, men du kan jo legge om kostholdet likevel. Jeg ville heller prøvd å arbeide mot mer muskler, og så ser du om du mister litt fett underveis.

Lenke til kommentar

Kyllingfilet og biff er da hverdagslig det :p.

 

Kyllingfilet får man rimelig om man kjøper frosne 2 kilospakninger i alle fall. En biff i ny og ne koster ikke all verden heller, om man lager den selv. Får en "ok" biff til 30 kr i visse matvarebutikker, og de kan tilbredes kjappere enn en frossenpizza, i alle fall om du liker de medium-rare :p. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Trondheim har i alle fall rema1000 billigbiffer. Egg er også en grei ting å spise til frokost eller lunch, for eksempel.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Gi faen i kardio, nå skal du lytte til en erfaren mann. Jeg så feit ut da jeg var 75 kg, jeg så veldig feit ut. Da jeg trente styrke i mange år og til slutt endte på 110 kg kroppsvekt, så så jeg tynn ut (men også muskuløs selvfølgelig)

 

Gi faen i ren kardio/lavkarbo kombinasjon. Det er noe forbaska tull, jeg har kjørt det der så mange ganger og så ekstremt, og det ender ikke bra til slutt uansett.

 

1. energiløs hele dagen

2. tynn uattraktiv kropp

3. går fort opp i vekt fordi kroppen har for lite muskelmasse igjen

 

positive ting med ren kardio/lavkarbo:

 

1. VELDIG lav hvilepuls/god kondisjon

2. Du sover godt om natten, og da mener jeg godt med stor G

3. noen jenter foretrekker kanskje de syltynne, flott for de

Lenke til kommentar

Gi faen i kardio, nå skal du lytte til en erfaren mann. Jeg så feit ut da jeg var 75 kg, jeg så veldig feit ut. Da jeg trente styrke i mange år og til slutt endte på 110 kg kroppsvekt, så så jeg tynn ut (men også muskuløs selvfølgelig)

 

Gi faen i ren kardio/lavkarbo kombinasjon. Det er noe forbaska tull, jeg har kjørt det der så mange ganger og så ekstremt, og det ender ikke bra til slutt uansett.

 

1. energiløs hele dagen

2. tynn uattraktiv kropp

3. går fort opp i vekt fordi kroppen har for lite muskelmasse igjen

 

positive ting med ren kardio/lavkarbo:

 

1. VELDIG lav hvilepuls/god kondisjon

2. Du sover godt om natten, og da mener jeg godt med stor G

3. noen jenter foretrekker kanskje de syltynne, flott for de

 

Jeg er ute etter en blanding. Hvor man har muskelmasse samtidig som lavt fett prosent.

 

 

PS: her er et forbilde for meg, no vet jeg ikke om han der gikk på steroider eller ikke da.

4-2.jpg

Endret av oxox
Lenke til kommentar

Det der er "zyzz", og han er på bol i de bildene der. Han døde også på en badstue i thailand av noe som påstås å ha vært medfødt hjertefeil for ca. et år siden.

 

Når det er sagt, så var han "ok" trent før han begynte med bol også.

Kan du se om du finner et bilde der han ikke er på bol?

Lenke til kommentar

Gi faen i kardio, nå skal du lytte til en erfaren mann. Jeg så feit ut da jeg var 75 kg, jeg så veldig feit ut. Da jeg trente styrke i mange år og til slutt endte på 110 kg kroppsvekt, så så jeg tynn ut (men også muskuløs selvfølgelig)

 

Gi faen i ren kardio/lavkarbo kombinasjon. Det er noe forbaska tull, jeg har kjørt det der så mange ganger og så ekstremt, og det ender ikke bra til slutt uansett.

 

1. energiløs hele dagen

2. tynn uattraktiv kropp

3. går fort opp i vekt fordi kroppen har for lite muskelmasse igjen

 

positive ting med ren kardio/lavkarbo:

 

1. VELDIG lav hvilepuls/god kondisjon

2. Du sover godt om natten, og da mener jeg godt med stor G

3. noen jenter foretrekker kanskje de syltynne, flott for de

 

Best of both worlds imo. Bygg muskler i bulk og cut + mer kardio for lav fettprosent. Hadde jeg vært OP ville jeg spist masse mat i et par mnd + mye styrketrening og noe kardio. Så til våren mer kardio og mindre karbs i kostholdet. Er ikke så mye vits tho hvis man er sloppy med kostholdet.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...