Gå til innhold

Sniktitt: Fujifilm X-Pro1


Anbefalte innlegg

Forhåndsbestillingsprisen er 14490,- for huset.. vet ikke om jeg skal le eller gråte..

 

Eller forresten, jo det gjør jeg.

cry.gif

Adorama selger det for $1,699.95 + $62.10 i frakt. 10 125,- inkl frakt. Så kommer jo momsen i tillegg på 25% :(

12 656,25 totalt.

Men det blir såpass mye billigere uansett, hvertfall når man begynner å legge på objektiv i tillegg at jeg kommer nok til å handle der. Muligens kan man finne det enda billigere andre steder. Huff, det svir i lommeboka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Adorama selger det for $1,699.95 + $62.10 i frakt. 10 125,- inkl frakt. Så kommer jo momsen i tillegg på 25% :(

12 656,25 totalt.

Men det blir såpass mye billigere uansett, hvertfall når man begynner å legge på objektiv i tillegg at jeg kommer nok til å handle der. Muligens kan man finne det enda billigere andre steder. Huff, det svir i lommeboka.

 

Men med 25% MVA blir prisforskjellen så liten at jeg heller ville ha kjøpt fra norge for å få norske rettigheter.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil bildekvaliteten være et godt hakk bedre enn X100, som allerede er god.

Høres fristenende ut. Men i og med at sensoren er designet en del anderledes enn en bayer-sensor, kan vi forvente at Adobe & Co vil få det beste ut av denne sensoren fra dag 1? Eller må de som kjøper X-Pro 1 leve med den medfølgende programvaren i lang tid?

 

Sensoren er vel ikke noe annet enn en bayer sensor med annet mønster. Så det skulle ikke være noe problem gitt man får algoritmen for å regne om med det nye mønsteret. Det er ikke noe revolusjonerende med sensoren til Fuji...

Lenke til kommentar

Du tenker på råfiler nå?

 

Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder.

 

Så du har lyst å kjøpe, men har egentlig funnet ut at du ikke skal kjøpe ;):p

 

Jepp, er nok SilkyPix ja. Uuuuurk! :cry:

 

Forstår ikke hva som er så galt med Silkypix... Bedre enn LR som ikke kan lese RAW-filene :tease:

Lenke til kommentar

Du tenker på råfiler nå?

 

Har nå offisielt bestemt meg. Dette skal kjøpes så fort det kommer RAW-støtte til OSX og undervannshus ned til 40m. Regner med det blir produsert et undervannshus i og med at de har lagt på en egen hvitbalanseinnstilling for undervannsbilder.

 

Så du har lyst å kjøpe, men har egentlig funnet ut at du ikke skal kjøpe ;):p

Joda, jeg skal kjøpe så gort det kommer undervannshus og RAW-støtte?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...