Gå til innhold

Avstemning: Hvilken underleverandør av AMD kort foretrekker du?


Lappyo

Underleverandører  

42 stemmer

  1. 1. Da er det bare å stemme i vei.

    • Asus
      11
    • Gigabyte
      1
    • HIS
      3
    • MSI
      5
    • PowerColor
      6
    • Sapphire
      11
    • XFX
      5


Anbefalte innlegg

Heisann, nå som 7970 endelig er lansert og resten av 7000-serien er på vei regner jeg med mange kommer til å handle nytt skjermkort i nærmeste framtid. Av denne grunn tenkte jeg det hadde vert kjekt med en liten poll som representerer de forskjellige underleverandørene av AMD kort i performance klassen (da tenker jeg hovedsaklig på x950 og x970).

 

For at denne pollen skal appellere til de fleste som velger disse kortene har jeg valgt å ta med de mest vanlige leverandørene. Jeg tenkte også at man stemmer på den som man mener har best luftkjøling (det er vel noen få som kommer med rigging for vannkjøling om jeg ikke tar helt feil? men håper vi kan holde dette utenfor denne avstemningen da jeg regner med det er for spesielt interesserte), fabrikk overklokking, pålitelighet, drivere og selvfølgelig pris.

 

Dette er jo selvfølgelig veldig subjektivt men det blir vel vanskelig å komme utenom ved en slik poll.

 

Hvis det er noe jeg har glemt av underleverandører som dere mener bør være med er det bare å rope ut, så skal jeg prøve å oppdatere listen.

 

Stem i vei gutter og jenter av begge kjønn.

 

MVH Lappi.

Endret av Lappyo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv foretrekker jeg som oftest ASUS sin DirectCU-løsninger. Syns de er effektive og gir lav støy og varmeproduksjon. Stilige er de også! Eneste ulempe er at denne kjølingen på high end-kortene krever 3 PCI-slots, dårlig med tanke på CFX. Jeg er også glad i MSI og deres TF II/III-systemer. :)

Lenke til kommentar

Sapphire har en tendens til å lansere noen virkelig imponerende kort når kortet kan overklokkes. Toxic, vapor-x og atomic edition er alle lekket til å lansere, og disse typer modeller komme ofte med veldig god kjøleløsninger og fantastiske klokker fra fabrikken.

 

Asus og DCU II liker jeg ikke av den enkle grunn at det tar for mye plass og gir for dårlig resultat. Da er det faktisk bedre å kjøpe kort med lukket vannkjøling.

 

MSI og Twin Frozr kan du regne med kommer med noe bra, akkurat som gigabyte og windforce.

 

Xfx er den eneste jeg har reservasjoner mot på high-end. De er ikke akkurat kjent for å spandere de beste kjøleløsningene eller kretsdesignene for overklokking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg et kort fra XFX med referanse pcb, men kulelageret på viften tok kvelden etter bare noen måneder.

 

 

Jeg må si at jeg ikke ble overrasket over at de fortsatt prøver å lure folk til å kjøpe et dårligere produkt som både kjøler dårligere og er dyrere en referanse 7970.

 

Er forresten helt enig i listen arni90 skrev.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er det noen enkelte XFX kort som er dårligere eller gjelder det alle XFX korta?

Er nok bare jeg som ikke har fått med meg alt..

XFX har regelrett de varmeste og mest bråkete kortene av alle produsentene. Mange av kortene deres har også ingen form for software-justering av spenning for overklokking, og kretskortene de bruker er oftest mest mulig kuttet ned for å spare penger. At de sjelden kommer med særlig billige kort hjelper ikke heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...