Gå til innhold

Her er Fujifilms nye superkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra det jeg kan se har de ikke gjort noe som helst galt i dette kameraet. Første gang jeg har sett et speilfritt uten noen aber'e.

Den som leter finner alltids noe ;)

 

Det eneste jeg har å "klage" på er at de har kommet med nok en fatning. Hvorfor ikke lisensert µ-4/3 (på bekostning av sensor-størrelse) eller Sony E fatning. Men det er pirk.

Lenke til kommentar

Og ser dere på Canon og Nikon med samme kritiske blikk..?

 

Hvem er "dere" i denne sammenhengen?

 

AtW

 

Dere to som kritiserer Fuji for å lage sin egen objektivfatning.

Som har brukt tid og penger på å gjøre kameraet bedre. Slik at de risikerer mer, og står i situasjon til å tjene mer hvis det funker? Slik at de ikke er avhengig av andre leverandører, men er in charge over sitt eget produkt.

 

Jeg syntes dere er litt 1-dimensjonale som bare tenker på deres egen objektivpark!

Lenke til kommentar

Dere to som kritiserer Fuji for å lage sin egen objektivfatning.

Vi er nok flere enn to ;)

 

Som har brukt tid og penger på å gjøre kameraet bedre. Slik at de risikerer mer, og står i situasjon til å tjene mer hvis det funker? Slik at de ikke er avhengig av andre leverandører, men er in charge over sitt eget produkt.

Det er ingenting nytt i fuji's fatning som gjør at den gjør kameraet bedre enn konkurrentene.

 

Fuji har gått i samme felle som alle andre som føler at de må lage egne fatninger. Det er ikke fordi de andre løsningene ikke er gode nok, men fordi de ønsker å låse kundene til seg selv. Og det er allerede alt for mange inkompatible fatninger der ute. Og ettersom Sonys E-fatning og m-4/3 er standarder som alle kan lisensere, så hadde Fuji, ved å velge en av de, kunne brukt mer ressurser på selve kameraet, sensoren og prosesseringen. I tillegg hadde de fått muligheten til å selge objektiver til langt flere kunder.

 

Jeg syntes dere er litt 1-dimensjonale som bare tenker på deres egen objektivpark!

Jeg er ikke sikker på om det er vi som er en-dimensjonale her ;)

Lenke til kommentar

Og ser dere på Canon og Nikon med samme kritiske blikk..?

 

Hvem er "dere" i denne sammenhengen?

 

AtW

 

Dere to som kritiserer Fuji for å lage sin egen objektivfatning.

Som har brukt tid og penger på å gjøre kameraet bedre. Slik at de risikerer mer, og står i situasjon til å tjene mer hvis det funker? Slik at de ikke er avhengig av andre leverandører, men er in charge over sitt eget produkt.

 

Jeg syntes dere er litt 1-dimensjonale som bare tenker på deres egen objektivpark!

 

Canon er vel kanskje av de verste i så måte, og nikon er vel knapt nok bedre, men sannsynligheten for at de endrer på det er jo om mulig enda mer mikroskopisk. Store aktører er sjelden forkjempere for den slags innovasjon.

 

Jeg tenker på hva som er best for meg som forbruker, historien har vist gang på gang at standardisering fører til økt konkurranse og bedre tider for forbrukerne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du mener "mangel på standardisering".

 

Jada, jeg er jo helt enig i at det eneste som er bedre enn en felles mount for alle speilløse er om Nikon og Canon klarer å få til en felles mount. Men det er litt urettferdig å straffe noen når racet for å vinne speilløs-spillet knapt er startet.

 

Nei, jeg mener standardisering, standardisering er til kundens fordel.

 

Hvorfor er det urettferdig? Jeg ønsker det beste produktet, jeg driter i om "racet knapt er startet", jeg ønsker meg det beste produktet for meg. Per i da er det sånn jeg oppfatter det mFT, uansett hvor urettferdig fuji, canon eller nikon synes det er, de får står for konsekvensene av egne produktstrategier.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener "mangel på standardisering".

 

Jada, jeg er jo helt enig i at det eneste som er bedre enn en felles mount for alle speilløse er om Nikon og Canon klarer å få til en felles mount. Men det er litt urettferdig å straffe noen når racet for å vinne speilløs-spillet knapt er startet.

 

Nei, jeg mener standardisering, standardisering er til kundens fordel.

 

Hvorfor er det urettferdig? Jeg ønsker det beste produktet, jeg driter i om "racet knapt er startet", jeg ønsker meg det beste produktet for meg. Per i da er det sånn jeg oppfatter det mFT, uansett hvor urettferdig fuji, canon eller nikon synes det er, de får står for konsekvensene av egne produktstrategier.

 

AtW

 

Ja, der blingset jeg rett og slett på setningen. Standardisering er vi enige om at er best.

 

Det er ikke så grusomt at du stiller krav til Fuji, men det ER ingen standard, og det er ingen som prøver å få til en standard. M43 er det nærmeste du kommer, og Fuji, Nikons 1, NEX og MX har nøyaktig like mye rett til å lage en standard som det M43-gutta har. Frem til det faktisk kommer en standard er det fritt frem! MFT er ikke en standard, det er den ledende konkurrenten i løpet for å bli en standard.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...