Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...

 

Nesten alle kjøper Symbian.

 

Nei?? Folk kjøper ikke Symbian idag. Det er et dårlig OS som Nokia burde ha sluttet med for lenge siden. Slike småOS som MeeGo, Symbian, Bada osv skulle vert ulovlig. MeeGo har jeg ikke prøvd men man kjøper ikke et OS som er ferdig om 2 år. Å kjøpe N9 er absurd. Eneste grunnen jeg kan se for å kjøpe en Symbian-mobil er om kjøperen er ute etter kameraet til N8.

 

For at Nokia skal komme tilbake til toppen må de satse på bedre mobiler. Helst android for at folk skal få en liten smake-bit av Nokia. Nokia har jo noen finesser som det gratise (tror jeg) navigasjon-systemet og litt slik, men det blir ikke flere Nokia-eiere om de ikka lager bedre mobiler. DualCore er blitt en standar idag på toppmobiler så hvorfor satser på å komme til topp med 1,4 core lurer jeg på (vet MS sitter grense der).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hunterra: Joda. Si series40 da. Syntes langt i fra at "småos" bør være ulovlig, da mange av dem er bedre på visse ting enn de større er. Bra med litt friske pust i blandt. Android var også et "småos" i starten, mind you. Samme med ios.

 

Angående N9 er 2015 om 3 år, forresten. Ikke to. Og nå var maemo5 også "ferdig" selv om communityet utviklet FWs som var i manges øyne bedre enn nokia sine FWs lenge etter nokia sluttet bry seg med maemo5. Å kjøpe N9 er ikke spesielt absurd i det hele tatt. Det kommer bare an på hva du vektlegger. Nå skal det sies at jeg sjelden har en mobil i to år eller lengre uansett, så det er jo gaaaanske irrelevant sånnsett hvorvidt nokia forsetter oppdatere til 2030 eller 2015. For min del.

 

Hvorfor lurer du på hvorfor nokia bare bruker singlecore på lumiaene? WP støtter jo ikke dualcore enda, du skriver selv at du vet det. Men når WP gjør det (noe jeg antar blir med apollo), kommer det nok dualcore og quadcore osv. Ikke det at jeg merket noe til at sgs2en min var så lynrask kontra lumiaen eller n9en, men... det er sikkert kjempeviktig?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Nei nei nei, jeg mener ikke "det går greit med 2gb ram, faen er pointet med 16gb", altså at "det funker bra nok". Jeg mener hvordan effekt man får av quadcore i bruk. Hvis du feks kan få 8329752735x29352309572 oppløsning men det menneskelige øyet ikke fysisk kan se forskjell over 9000x8000 oppløsning (random nummer, bare for eksempel), ville det ikke vært noen fordel å ha høyere oppløsning. Det må mao være en fordel ved å ha quadcore, det er det jeg lurer på hva er :) .Jeg vet hvorfor lumiaen selges for 3-4.000,-. Det er billigere å lage singlecoretelefon til WP7.5 enn dualcore til ICS, det er sikkert billigere med 3.7" cbamoled enn 4.3" SAMOLED+. Det er sikkert billigere for nokia å bruke antennegreiene sine enn samsung som for alt jeg vet må betale linsens for antenneløsningen sin. I tillegg trenger nokia selge modeller for å spre WP7.5, noe som såklart er lettere ved lavere priser. Det er mange faktorer på slikt, fra business-strategi til kostnader.Hvorfor vil ikke Nokia vare lengre enn februar/mars, though? :)
Sant det, men det er mye mer enn som så som avgjør hva et produkt selges for. Om ikke så lenge er nye toppmodeller tilgjengelige, og alt alle kommer til å snakke om er dem :)Men nok om det, folk har den fulle rett til å velge selv, det er det viktigste. Og dessuten, hadde alle vært enige med meg hadde jeg heller ikke tjent penger :)
Nye toppmodeller kommer også fra Nokia. Du skal ikke tro at Lumia 800 er det siste du hører fra Nokia her til lands.

 

Nei, dessverre så kommer de vel ut med flere "toppmodeller" som de mener skal ta folk med storm, men hvor igjen folk med en IQ over 50 bare ler av de...Gleder meg som en uge :D

Lenke til kommentar
3. Nesten ALLE kjøper enten Android eller iOS = Nokia suger igjen...
Nesten alle kjøper Symbian.
Nei?? Folk kjøper ikke Symbian idag. Det er et dårlig OS som Nokia burde ha sluttet med for lenge siden. Slike småOS som MeeGo, Symbian, Bada osv skulle vert ulovlig. MeeGo har jeg ikke prøvd men man kjøper ikke et OS som er ferdig om 2 år. Å kjøpe N9 er absurd. Eneste grunnen jeg kan se for å kjøpe en Symbian-mobil er om kjøperen er ute etter kameraet til N8. For at Nokia skal komme tilbake til toppen må de satse på bedre mobiler. Helst android for at folk skal få en liten smake-bit av Nokia. Nokia har jo noen finesser som det gratise (tror jeg) navigasjon-systemet og litt slik, men det blir ikke flere Nokia-eiere om de ikka lager bedre mobiler. DualCore er blitt en standar idag på toppmobiler så hvorfor satser på å komme til topp med 1,4 core lurer jeg på (vet MS sitter grense der).

 

Endelig en som vet hva han/hun prater om :)

Lenke til kommentar

Samme som "toppmodellen" Galaxy Nexus som var en par med gamle SGS2 på HW fronten. Jeg lo jeg og.

 

Men San22: Hvorfor er det en "desverre" med en kraftig dualcore mobil med 4.5" cbamoledskjerm og 1gb minne, utbotg, hdmiut og dlna?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hunterra: Joda. Si series40 da. Syntes langt i fra at "småos" bør være ulovlig, da mange av dem er bedre på visse ting enn de større er. Bra med litt friske pust i blandt. Android var også et "småos" i starten, mind you. Samme med ios.

 

Angående N9 er 2015 om 3 år, forresten. Ikke to. Og nå var maemo5 også "ferdig" selv om communityet utviklet FWs som var i manges øyne bedre enn nokia sine FWs lenge etter nokia sluttet bry seg med maemo5. Å kjøpe N9 er ikke spesielt absurd i det hele tatt. Det kommer bare an på hva du vektlegger. Nå skal det sies at jeg sjelden har en mobil i to år eller lengre uansett, så det er jo gaaaanske irrelevant sånnsett hvorvidt nokia forsetter oppdatere til 2030 eller 2015. For min del.

 

Hvorfor lurer du på hvorfor nokia bare bruker singlecore på lumiaene? WP støtter jo ikke dualcore enda, du skriver selv at du vet det. Men når WP gjør det (noe jeg antar blir med apollo), kommer det nok dualcore og quadcore osv. Ikke det at jeg merket noe til at sgs2en min var så lynrask kontra lumiaen eller n9en, men... det er sikkert kjempeviktig?

 

Problemet med småOS er at det aldri vil bli noe bra utav det. Man må satse for å vinne er et kjent slagord og OS-kampen er intet unntak. Det er reint lureri, rett og slett. Jeg husker jeg var på Elprice rett før de gikk konkurs og da var det en mann der som hadde kjøpt seg en Samsung Wave med Bada. Han var dritsur på de eierene der fordi de ikke hadde opplyst om at den ikke kjørte Android. Han følte seg lurt av hele greiene. Derfor, mobilsegere må ikke si ifra hvilket OS telefonen kjører så det er lureri av mannen på gata som har høt om f.eks Android og kjøper en touc-telefon med god samvittighet.

 

Jeg vet ikke hvor du får 2015 fra, jeg bare skreiv et lavt tall, kunne likså godt vert 4 eller 5. Uansett hva man vektlegger vil Android, iOS og WP mest sannsynlig dekke alle behovene bedre enn MeeGo.

Lenke til kommentar

Joda såklart bør selgerne unngå buyers remorse så godt de kan, og det er null problem.

 

Vil nok si at "småos" som feks meego har gitt nokia veldig mye info om brukergrensesnittet, noe nokia har sagt at de blir å utvikle videre. Antageligvis swipe-saken. Hvorvidt dette er noe de satser på for Apollo eller for Meltemi vet vi enda ikke, men helt klart kom det noe bra ut av det.

 

Får 2015 fra Nokia :) .

 

Vel, ta Maemo5 for eksempel. Muligens meego og, har ikke vært så dypt inni der. Maemo5 lar deg velge om du vil kjøre maemo5/android/mer/meego, og du kan quadboote mellom dem. Det er også totalt åpen linuxdistro som, såvidt jeg vet, folk sitter og koder linuxprogrammer på direkte på mobilen, som i tillegg har usbotg og mye annet snacks.

 

Men nå er jo android blitt mer og mer åpent, så det er godt mulig android gjør alt det.

 

Personlig vil jeg si at slike ting er for veldig spesielt interesserte though, og at android/ios/wp er bedre valg for mannen i gata er absolutt ingen tvil om.

 

Then again funker N9 veldig bra out of the box som smarttelefon... Men det gjør de andre tre egentlig like bra eller bedre også.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

 

Jeg fant bare 1 gode grunn. 6 tror jeg det var. Vil ikke tro at Xbox gamere kjøper WP bare for å få litt ekstra stuff med WP, man får en god app til iOS også. Vet ikke om den samme appen finnes til Android.

Det er ikke snakk om ekstra støff, det er snakk om Microsoft sitt store samarbeid med spillutviklere. Microsoft har også 17 In-House spillutviklerstudioer.

 

Og Xbox integreringen som finnes på Windows Phone er en liga over appen som er mulig å få på iOS.

Lenke til kommentar
Samme som "toppmodellen" Galaxy Nexus som var en par med gamle SGS2 på HW fronten. Jeg lo jeg og.
Jeg lo av Galaxy Nexus jeg og. Synes det var dårlig for å vere en-gang-i-året utgivelse.

 

Forskjellen mellom Nokia og Samsung er så stor at de ikke kan sammenlignes per dags dato.

 

Nokia gir oss det de mener er det beste, og altfor mange blir skuffet.

Samsung derimot gir ut mobiler som Nexus og kaller dem toppmodeller bare for å tjene mer penger, fordi dem vet at folk kjøper dem. Det er fordelen med å være stor i "gamet" , du kan til tider levere piss og selge det som om det skulle vært gull. Hvorfor i all verden skulle Samsung "spece" sin Nexus til det ultimate når de vet at vet å bare gi det normale så kjøper folk som uansett.

ALT handler om penger - jo mer de klarer å tjene inn på det gamle, jo bedre for dem. Vet å se til Galaxy S3 kommer - da snakker vi RÅ telefon.

 

Hadde derimot nokia levert noe rått, hadde de kanskje klart seg bedre. En ting skal dere vite og der at hvis det ikke hadde vært for at Nokia har solgt mye mobiler før, hadde de allerede vært ferdig.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Nokia og Samsung er så stor at de ikke kan sammenlignes per dags dato.

 

Nokia gir oss det de mener er det beste, og altfor mange blir skuffet.

Samsung derimot gir ut mobiler som Nexus og kaller dem toppmodeller bare for å tjene mer penger, fordi dem vet at folk kjøper dem. Det er fordelen med å være stor i "gamet" , du kan til tider levere piss og selge det som om det skulle vært gull. Hvorfor i all verden skulle Samsung "spece" sin Nexus til det ultimate når de vet at vet å bare gi det normale så kjøper folk som uansett.

ALT handler om penger - jo mer de klarer å tjene inn på det gamle, jo bedre for dem. Vet å se til Galaxy S3 kommer - da snakker vi RÅ telefon.

 

Hadde derimot nokia levert noe rått, hadde de kanskje klart seg bedre. En ting skal dere vite og der at hvis det ikke hadde vært for at Nokia har solgt mye mobiler før, hadde de allerede vært ferdig.

 

Nokia klarer seg bra: http://www.knowyourmobile.com/blog/1225032/nokia_shifted_4171_million_handsets_in_2011_besting_both_apple_and_google.html

 

Og til det andre du skrev: Hva er det du prøver å komme frem til?

Lenke til kommentar

 

Forskjellen mellom Nokia og Samsung er så stor at de ikke kan sammenlignes per dags dato.

 

Nokia gir oss det de mener er det beste, og altfor mange blir skuffet.

Samsung derimot gir ut mobiler som Nexus og kaller dem toppmodeller bare for å tjene mer penger, fordi dem vet at folk kjøper dem. Det er fordelen med å være stor i "gamet" , du kan til tider levere piss og selge det som om det skulle vært gull.

 

Ikke bare Samsung men også Apple. Jeg vil ikke si at 4S er middelmådig, mer en god men den skuffet litt til forventninger. Uansett, den selger som hakka møkk.

Lenke til kommentar
Hadde derimot nokia levert noe rått, hadde de kanskje klart seg bedre.

Såklart. Det samme kan sies om alle som ikke er helt på toppen akkurat nå, mao alle andre enn Samsung bortimot.

 

Det blir, som sagt, godt å se hvordan Apollomobilene fra Nokia blir.

 

En ting skal dere vite og der at hvis det ikke hadde vært for at Nokia har solgt mye mobiler før, hadde de allerede vært ferdig.

 

Det er litt dumt å si, siden det ikke er sant i det hele tatt. Nokias hovedpulsåre er ikke smartphones (ikke akkurat noen overraskelse der :p ), men featurephones.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...