Gå til innhold

Nå har fildeling blitt en offisiell religion


Anbefalte innlegg

 

Meningsfullt å kalle det en religion? Praktisk filosofi? Du har noen gode poenger i innlegget ditt men nå vet ikke jeg helt hvor du vil. Svært mange av de asiatiske religionene har størst fokus på filosofi, dette er ikke noe unikt for buddhismen. Ateistiske jøder er kanskje ett litt sært eksempel, men det er jo faktisk religion for noen, selv om det ikke er det vi typisk forbinder med jødedommen. Dvs jøder som følger tradisjoner men ikke tror gud finnes / tror gud er død(ofte pga holocaust). Ateisme er jo ofte definert som det motsatte av teisme. Poenget mitt er vell egentlig at det er mange religioner som ikke har noen gud, det er likefullt en religion. Men nå har vi rullet langt offtopic her føler jeg, så jeg melder meg ut av denne diskusjonen :)

 

Back on-topic: Svenskenes religion her blir sikkert godkjent pga de må ha ett sett regler for å godkjenne en religion, og de kan ikke bli diskriminert mot på grunnlag av at det virker useriøst så lenge de møter kravene. Scientologi og mormonere feks høres jo helt tullete ut for mange av oss, men det er jo fortsatt religion for mange mennesker.

 

Ja, mitt eget forhold til dette er egentlig dobbelt.

På den ene side er jeg, som jeg har gitt uttrykk for, forbauset over at noe så latterlig kan få offisiell anerkjennelse som religion.

På den annen side synes jeg det er fint, siden det eksemplifiserer hvor umåtelig tåpelig all religion er i utgangspunktet - dette er altså hva som kreves for å få status som religion. :)

 

(Grunnen til at jeg kommenterte buddisme, er at jeg ikke synes buddisme er tåpelig, på den måten jeg mener gudsentrerte religioner er. Jeg mener også at det er en vesensforskjell mellom religioner som handler om underkastelse under personifiserte krefter, gjerne for å opprettholde (eller realisere) en spesiell politisk orden, og "religioner" som handler om å realisere seg selv som menneske i denne verden (herunder i det minste mange typer buddisme).)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Religion er roten til all faenskap

 

Avtaren din tilsier at du er en pastafarian. FSM vil sikkert straffe deg på en grusom måte.

 

Hva med med kopister som konverterer til andre religioner blir de steinet til døde med brukte bits?

Nei, de blir DDOS'et i all evighet XD

 

FSM er ikke en barnslig og hevngjerrig "gud", så pastafarian folka har ikke noe å bekymre seg for om de hopper av.

Lenke til kommentar

Kansje melde seg på det der, flere grunner til det: 1-Egentlig ateist alternativt ikke bryr meg stort,dette kan jeg "kjøpe". 2-Informasjonsbiten er greia for meg,dvs all informasjon eller så mye som mulig skall ut så folk kan få mulighet å sjekke opp hva som sker i maktens sirkler, makten gir det ju ikke ut frivilligt åpenbart,så da har visst nok noen funnet alternative måter å løse det på,sånn at jeg og andre hvis vi ønsker det kan gå til kilden å sjekke opp hva som egentlig sker,ikke den polerte versionen som blir servert av stat/bedrifter/organisjoner men the real deal :D Hva er det å ikke like egentlig ?

Lenke til kommentar

Avtaren din tilsier at du er en pastafarian. FSM vil sikkert straffe deg på en grusom måte.

 

Hva med med kopister som konverterer til andre religioner blir de steinet til døde med brukte bits?

Var ikke jeg som skrev det der, jeg bare bommet litt på en qutote-tag. Jeg siterte en som sa det. :p
Lenke til kommentar

vidarebefodring av informasjon kan inte ske utan kopiering.information skapar utveckling och kunnskap. kunnskap och utveckling ska inte stopas pga spill och filmindustrien førlorar pengar.

Hvilken type "informasjon" forsøker spill- og filmindustrien å stoppe? Og hva slags "kunnskap og utvikling" snakker du om? Kunnskap om hvordan en bruker Bit Torrent til å stjele andres åndsverk?

Lenke til kommentar

Hmmm... Sharing is caring, men pasta er også digg...

 

"Sharing is caring", ja. Er dette noe kriminelle må si til seg selv for å føle seg bedre?

Det var en vits med slagordene til fildelere, og referanse til The Church of The Flying Spaghetti Monster. Jeg synes begge konseptene er fine, så lenge man ikke gjør noe kriminelt. Jeg har samme holdning til fildelere som folk som kjører 10km/t over fartsgrensen på 60+ km/t på sommerføre.

Jeg mener derimot de som tjener penger på piratkopiering og har det som inntekt er de som burde ansees som kriminelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...
Religion er roten til all faenskap , fildeling tok livet av pc-spillindustrien. Lurer på hva neste som bukker under.
Var ikke klar over at pc-spillindustrien var død jeg? Pc-spill fungerer ypperlig på min maskin. Har du prøvd å oppgradere pc? Eventuelt kan det være driverproblemer.
Har du lagt merke til at alle nye PC-spill ser ut som om de var fra 2006? Grunnen er at alle nye PC-spill blir utviklet for konsoller som ble sluppet i 2006. Og grunnen til det igjen er at det ikke lenger er lønnsomt å utvikle for PC-plattformen alene.Det 4,5 år gamle spillet Crysis var det siste PC-spillet med revolusjonerende grafikk. Vi er nå i 2012, og Crysis er fremdeles best på grafikk og interaktivitet.Jeg tror vi vet hvem som har skylden for dette. Og jeg tror vi kan slutte å late som vi ikke vet den egentlige årsaken til at folk trenger lagringskapasitet på mange terrabyte, eller internettlinje på 50Mbit.Det er ikke for å bruke "Facebook" eller se på Youtube-filmer. Det er heller ikke for å laste ned og oppbevare Linux-distroer.

 

Du har kanskje ikke hørt om hvordan pirater faktisk er de som faktisk lovlig kjøper flest spill, sammenlignet med de som ikke piratkopierer?

Lenke til kommentar

Du har kanskje ikke hørt om hvordan pirater faktisk er de som faktisk lovlig kjøper flest spill, sammenlignet med de som ikke piratkopierer?

Har du vitenskapelige data som understøtter dette, eller er det bare en anekdote à la "har De ikke hørt at Tobak er helsebringende da, mann?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...