Gå til innhold

Hva skal Digit.no være?


Anbefalte innlegg

* Splittet fra emne [Løst] Kommentar til Hildny Bongo *

 

Har ikke fått med meg denne debatten før nå :)

 

Som en av de mest aktive brukerene av Digit har jeg klare synspunkter på hva den er og hva den ikke er.

 

Digit er et koselig lite pluddreforum for amatører som liker å dele bilder med hverandre - og dette er ikke sagt som noe negativt.

Videre er vi også et sosialt forum og derfor "sender" vi hverandre "julekort"

 

Digit er ikke, og jeg tror heller ikke vi har tatt mål av oss til å være et tungt fotoforum for dyptgående annalyse og kritikk. Dette er lett å se på de kommentarene de fleste bildene får.

 

Hva anngår de bildene som ledet til den aktuelle debatten har jeg ingen kommentarer, utover at det må være rom for annet en koselige naturbilder og solnedganger på Digit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det det IKKE skal være takhøyde for er mobbing og uttalelser som fører til at enkelte ikke føler seg velkomne her, uten at de har begått noe regelbrudd.

 

Går utifra at du mener ALLE brukere her på forumet, bare så at det ikke misforståes :)

 

Ja, selvsagt. :yes: (Men den dagen ALLE brukerne her på forumet føler seg mobbet har vi så store problemer at vi bare kan legge ned, tror jeg)

 

Ja, og hva gjør redaksjonen med det? Antar at det står økonomiske interesser bak også. Har de samme mening?

Lenke til kommentar

edit:

...

 

En annen ting: Jeg bemerker meg at flere bidragsytere til denne debatten og andre som omhandler bildekritikken ikke er de største bidragsyterne i bildekritikken.

 

Jeg sier ikke at man må være en aktiv bruker for å poste her, men det forundrer meg litt at det skal være så interessant å poste om bildekritikken når man ikke er aktiv i bildekritikken. :)

Lar digit styre digit heretter, og holder meg unna.

Endret av pybalto
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Digit er et koselig lite pluddreforum for amatører som liker å dele bilder med hverandre - og dette er ikke sagt som noe negativt.

Videre er vi også et sosialt forum og derfor "sender" vi hverandre "julekort"

 

Digit er ikke, og jeg tror heller ikke vi har tatt mål av oss til å være et tungt fotoforum for dyptgående annalyse og kritikk. Dette er lett å se på de kommentarene de fleste bildene får.

Og det er vel det som er problemet. Digit fra gammelt av er et "pludreforum" mens de fleste Akam har ønsket seg et tungt fotoforum. Så nå så man muligheten til å kombinere dette.

 

I og med at digit.no har visningsnivåer og gode sorteringmiligheter, så burde det jo være mulig å kombinere begge deler; men det virker ikke slik ...

 

...

Godt sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er vel det som er problemet. Digit fra gammelt av er et "pludreforum" mens de fleste Akam har ønsket seg et tungt fotoforum. Så nå så man muligheten til å kombinere dette.

 

I og med at digit.no har visningsnivåer og gode sorteringmiligheter, så burde det jo være mulig å kombinere begge deler; men det virker ikke slik ...

 

...

Godt sagt.

Det var godt tenkt, men ikke så lett å gjennomføre.

Føler vel at vi står litt på hver vår planet og snakker hvert vårt språk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og det er vel det som er problemet. Digit fra gammelt av er et "pludreforum" mens de fleste Akam har ønsket seg et tungt fotoforum. Så nå så man muligheten til å kombinere dette.

 

I og med at digit.no har visningsnivåer og gode sorteringmiligheter, så burde det jo være mulig å kombinere begge deler; men det virker ikke slik ...

 

 

Det er jo ingenting i veien for å bruke dette som et "tungt fotoforum". Akambrukerene har hatt all mulighet til å være med på å forme bildekritikken. Det er de ikke interessert i, de mener at andre skal gjøre den jobben, eller de er rett og slett ikke villige til å la andre vurdere deres bilder. Da blir det slik det er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo ingenting i veien for å bruke dette som et "tungt fotoforum". Akambrukerene har hatt all mulighet til å være med på å forme bildekritikken. Det er de ikke interessert i, de mener at andre skal gjøre den jobben, eller de er rett og slett ikke villige til å la andre vurdere deres bilder. Da blir det slik det er.

Jeg er ikke uenig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo ingenting i veien for å bruke dette som et "tungt fotoforum". Akambrukerene har hatt all mulighet til å være med på å forme bildekritikken. Det er de ikke interessert i, de mener at andre skal gjøre den jobben, eller de er rett og slett ikke villige til å la andre vurdere deres bilder. Da blir det slik det er.

Jeg er ikke uenig.

 

Så glemte jeg å nevne at det i hvertfall er ett hederlig unntak :)....kanskje flere også, for det er ikke så lett å vite hvor alle nicknamene kommer fra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke bidratt så mye her, men vil bare skyte inn at vi f.eks. kan innføre en "ignorer bruker" funksjon dersom det er ønske for det her på bildekritikken?

 

En annen ting: Jeg bemerker meg at flere bidragsytere til denne debatten og andre som omhandler bildekritikken ikke er de største bidragsyterne i bildekritikken.

 

Jeg sier ikke at man må være en aktiv bruker for å poste her, men det forundrer meg litt at det skal være så interessant å poste om bildekritikken når man ikke er aktiv i bildekritikken. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at man må være en aktiv bruker for å poste her, men det forundrer meg litt at det skal være så interessant å poste om bildekritikken når man ikke er aktiv i bildekritikken :)

 

Personlig så liker jeg å se på bilder, og hvorfor jeg og flere andre ikke kommenterer bilder så ofte er velbegrunnet dokumentert i flere andre tråder.

 

At vi skal bli utelukket fra et forum grunnet liten posting i spesifikk emnekategori, eller ikke få lov til å delta i diskusjoner blir uforståelig for meg, og jeg trodde den nye bildekritikken skulle være for begge parter "digit/akam" og selv om vi akamister ikke har bidratt enorm i alle tilbakemelding-poster som digister har laget betyr det ikke at vi ikke liker og se på bilder eller å følge med på utviklingen, det at digit er/har vært en ren bildepostingforum men koselige tilbakemeldinger mens akam heller liker og diskutere det tekniske rundt bildene gjør at vi ikke går hand i hand fra første dag.

 

Når det gjelder bildene til bongo er de langt unna grensen vi akamister setter, om man liker bildene eller ikke har ingen betydning siden dette er en uttrykksform som man skal få lov til og utføre.

 

Jeg synes ditt innlegg viser hvilken vanskelig vei det blir og få til et samarbeid siden du i utgangspunktet er så nedsettende til oss i bakgrunnen.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Har ikke bidratt så mye her, men vil bare skyte inn at vi f.eks. kan innføre en "ignorer bruker" funksjon dersom det er ønske for det her på bildekritikken?

Ignorer bruker burde være en grei løsning.

 

En annen ting: Jeg bemerker meg at flere bidragsytere til denne debatten og andre som omhandler bildekritikken ikke er de største bidragsyterne i bildekritikken.

Jeg tror det er flere grunner til at tråder som denne får flere bidragsytere som ikke poster bilder. Holdninger som trådstarter viser, med ønske om å kaste ut en bruker fordi man ikke liker bildene som postes, kan være en medvirkende årsak.

Lenke til kommentar

Nå var ikke meningen bak innlegget mitt å eksludere noen fra å mene noe i tilbakemeldingene til bildekritikken, det skal alle få lov til. Meningen var å oppfordre til mer aktivitet i bildekritikken, noe som er et av mine hovedmål som en utvikler for bildekritikken.

 

Du har kommet med mange gode innlegg i dette forumet Nautica, og det ønsker jeg at du fortsetter med!

 

Du må gjerne sende meg tilfeller der jeg har vært nedsettene ovenfor andre brukere. Jeg mener jeg har gjort mitt for å inkludere så mange som mulig. Noe annet har ikke vært intensjonen.

Lenke til kommentar

Meningen var å oppfordre til mer aktivitet i bildekritikken, noe som er et av mine hovedmål som en utvikler for bildekritikken.

 

Aktiviteten i bildekritikken er et resultat av bidragsyterne. Når store deler av Akam sine brukere ikke finner seg til rette i bildekritikken så kommer det ikke av funksjonene og jobben du gjør, men mer av at det er et ”koselig lite pluddreforum” med sin egen kultur. Nå er det gått mange måneder siden Digit ble en del av Akam og man bør konkludere med at en tettere integrasjon er veien å gå hvis man ønsker at de to brukergruppene (Akam og Digit) skal smelte sammen.

 

Akam eller Digit, to leire på samme nettsted - vi og dem. Personlig representerer jeg kun meg selv som privatperson og føler det blir litt tåpelig. På tide at alt kommer under samme navn?

 

Dette sier jeg meg enig i og når det gjelder spørsmålet så hadde mitt svar vært ja. Slå dem sammen, et brukernavn pr bruker, kutt ut Digit spesifikke underforum og la oss få et nettsted/forum hvor brukere kan diskutere istedenfor slik det er nå hvor det er to leirer som står mot hverandre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meningen var å oppfordre til mer aktivitet i bildekritikken, noe som er et av mine hovedmål som en utvikler for bildekritikken.

 

Aktiviteten i bildekritikken er et resultat av bidragsyterne. Når store deler av Akam sine brukere ikke finner seg til rette i bildekritikken så kommer det ikke av funksjonene og jobben du gjør, men mer av at det er et ”koselig lite pluddreforum” med sin egen kultur. Nå er det gått mange måneder siden Digit ble en del av Akam og man bør konkludere med at en tettere integrasjon er veien å gå hvis man ønsker at de to brukergruppene (Akam og Digit) skal smelte sammen.

 

Akam eller Digit, to leire på samme nettsted - vi og dem. Personlig representerer jeg kun meg selv som privatperson og føler det blir litt tåpelig. På tide at alt kommer under samme navn?

 

 

Dette sier jeg meg enig i og når det gjelder spørsmålet så hadde mitt svar vært ja. Slå dem sammen, et brukernavn pr bruker, kutt ut Digit spesifikke underforum og la oss få et nettsted/forum hvor brukere kan diskutere istedenfor slik det er nå hvor det er to leirer som står mot hverandre.

 

Brukerene på Akam og Digit har nå hatt over ett halvt år på å tilpasse seg hverandre. Når det ikke har lykkes, er det ikke bedre å splitte disse forumene i stedt for å la de "smelte sammen". Jeg kan ikke se for med noen redaksjonelle- eller utviklingsgrep som kan få dette til å fungere bedre.

Endret av Erik Nordhagen
Lenke til kommentar

 

 

Personlig så liker jeg å se på bilder, og hvorfor jeg og flere andre ikke kommenterer bilder så ofte er velbegrunnet dokumentert i flere andre tråder.

 

 

 

Veldig hyggelig at du og andre liker å se på bildene våre, da:) Det som fortsatt forundrer meg, er at akambrukerene ikke bidrar med å legge inn egne bilder og kommentere andres bilder. Går ut i fra at dere er så mange at dere har mulighet til å påvirke kulturen, både med hensyn til hva slags bilder som skal/kan legges inn og hva slags kommentarer som er ønskelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bla bla bla......... Nå er det gått mange måneder siden Digit ble en del av Akam og man bør konkludere med at en tettere integrasjon er veien å gå hvis man ønsker at de to brukergruppene (Akam og Digit) skal smelte sammen.

 

Brukerene på Akam og Digit har nå hatt over ett halvt år på å tilpasse seg hverandre. Når det ikke har lykkes, er det ikke bedre å splitte disse forumene i stedt for å la de "smelte sammen". Jeg kan ikke se for med noen redaksjonelle- eller utviklingsgrep som kan få dette til å fungere bedre.

 

Dette har du vel igrunnen svart på selv i et tidligere innlegg.

Virkeligheten er at gamle, lille, koselige, pludrende og beskyttende Digit.no var i ferd med å avgå med døden. Det ble i siste liten reddet av Mediahuset som ønsket å innlemme det i "store" Akam.no. Som i tilsvarende oppkjøp i næringslivet, er det en stor risk for at de små slukes av de store. Det har ennå ikke skjedd med Digit.no, men integrasjonen med Akam.no er vel ikke særlig vellykket så langt. 400 medlemmer er vel neppe kommersielt tilstrekkelig for å drifte et slikt sted.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...